Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer1.6 4A92
Autor Wiadomość
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-06-2024, 18:42   

Zacznijmy od tego ,że każdy olej ma charakterystyczne 2 wskaźniki nisko temperaturowy i wysoko temperaturowy.Olej 5W30 ..jego płynność i pompowalność nisko temperaturowa została określona na poziomie -35*C czyli w tej temperaturze zachowuje on jeszcze postać cieczy a pompa olejowa jest w stanie tę ciecz podać jako środek smarny. To określa zestaw cyfr i liter 5W Drugi czynnik wysoko teperaturowy określony jest po prawej stronie litery W i określa tę temperaturę na poziomie +30*C.Czyli olej 5W30 może być środkiem smarnym przy temperaturze od -35*c do +30*C i zachowuje wszystkie swoje parametry. Jest jeszcze coś takiego jak indeks lepkości..kreśla się go liczbami np.163,172,itp te liczby określają stabilność oleju a właściwie wpływ temperatury na zmiany właściwości smarnych oleju.Njlepszy olej to taki który ma wysoki indeks lepkości np.173 oznacza to że wraz z wzrostem temperatury zmiany właściwości smarnych oleju są niewielkie.Najczęściej jednak indeks lepkości oscyluje w granicach liczb 163,168.
Twój olej 10W60 przeznaczony jest do pracy w temperaturach od -25*C do +60*C.Czyli tak jak mówiłem rejony Libii,Dubaju, gdzie temperatura otoczenia to ok 45-50*C i Arab jedzie Jepem na pustynię :D
Zmiana lepkości oleju jeśli silnik bierze olej niewiele pomaga jedyna rada to stosować olej z normą C3 czyli niskopiołowy aby nie osadzał się nagar w silniku chyba że ubytek oleju jest od wycieku to wówczas jakoś tam częściowo można zmianą lepkości ten wyciek zminimalizować.
olej 10W60 ma wysoką lepkość wysokotemperaturową i stawia duży opór wewnętrzny w silniku nim się rozgrzeje i uzyska swoje parametry pracy co powoduje ,że auto podnosi spalanie paliwa zwłaszcza jak jedziesz krótkie odcinki obrazowo to tak jak byś go zalał płynną smołą :(

Poniżej podam ci 2 oleje jeden to 0W30 a drugi 5w30 porównaj sobie parametry oleju w temp. 40*c i 100*C oraz index lepkości

MOTUL ECO-NERGY 0W30
Lepkośc 40*C- 55,5
Lepkośc 100*C- 10,0
Index lep - 171
API : SP
ACEA: A5/B5
HTHS-3,0

AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA- A5/B5
API - SM,SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN-12,6
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-06-2024, 08:03   

10W60 to jeden z najlepszych ale i najdroższych olejów syntetycznych - świetnie się nadaje do aut, które naprawdę nie szanują tego płynu i tych mających natrysk na denko tłoka. Dawniej bardzo polecany jako najlepszy zamiennik do bmw serii Z, ale też świetnie się sprawdza w lancerach EVO czy innych Mitsu z silnikami turbo.
 
 
Andrzej191 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 28
Skąd: Holandia
Wysłany: 14-06-2024, 15:06   

Krzyzak napisał/a:
10W60 to jeden z najlepszych ale i najdroższych olejów syntetycznych
to prawda ale udaje mi się kupować bańki 5L MOTUL 8100 X-Power 10W60 za €45 ale do Mazdy żony jest jeszcze droższy. Oryginalnie tam się leje 0W20 specjalnie do tego silnika podobno stworzony (Skyactiv) i kosztuje €80 za 5L.
  
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-06-2024, 18:22   

Tylko ,że do tego silnika 4A92 ten olej 10W60 nie mieści się w grupie zalecanych olejów.Najwyższa zalecana lepkość to 5W40.Jak na nasz klimat ma zbyt wysoką lepkość wysoko temperaturową.Każdy olej powoduje tzw.opory wewnętrzne silnika co skutkuje wysokim zużyciem paliwa zwłaszcza w początkowej fazie pracy nim olej się rozgrzeje.Ma to szczególne znaczenie gdy użytkujesz auto na krótkich odcinkach np. dojazd do pracy.Przerabiałem to osobiście w aucie mojej żony Renault Clio IV gdzie fabrycznie zalano olej Elf 5W40.Auto spalało w mieście 9l/100km po zmianie oleju na Elf SXR 5W30 spalanie spadło do 6.5l/100km.U siebie stosowałem też olej 0W20 zalany fabrycznie i po 4000km zmieniłem na 5W30 bo ..zimową porą silnik był ciągle niedogrzany..wskaźnik temperatury pokazywał na skali tylko 3/4 wartości tej co latem a po włączeniu ogrzewania wskaźnik spadał jeszcze bardziej.Po wymianie oleju na 5W30 mam święty spokój zarówno latem jak i zimą wskaźnik pokazuje tę samą temperaturę.Ale jak zalejesz 10W60 to z wyjątkiem wzrostu spalania silnikowi nic się nie stanie bo zakres pracy tego oleju to od -20*C do +60*C :)Nie wiem tylko jak zachowa się pompa olejowa po uruchomieniu silnika gdy olej jest jeszcze nierozgrzany
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
  
 
 
Andrzej191 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 28
Skąd: Holandia
Wysłany: 17-06-2024, 08:44   

Od wczoraj jestem dumnym właścicielem:-) srebrnego Lancera!!!
Co prawda ma 260tyś przelatane ale silnik pracuje bardzo ładnie.
Tylko dzisiaj rano na zimnym silniku slyszalne było takie metaliczne brzęczenie. Myśle że to łańcuch mógł być ale nie wiem na pewno. Po paru kilometrach jak sie nagrzał to ucichło.
Potrafi ktoś to na odległość zdiagnozować?

[ Dodano: 17-06-2024, 08:46 ]
no i mam jeszcze parę pytań co do wnętrza ale to już przejdę do odpowiedniego działu

[ Dodano: 15-07-2024, 10:23 ]
zbigniew77 napisał/a:
ACEA- A3/B3, A3/B4, A5/B5

a jeszcze takie pytanie, czy jak zaleje C2/C3 (taki Motul znalazłem 5w-30 ale właśnie C2/C3 a nie A/B) to sie bedzie gryzło? Widzę że trzeba było by troche dolać i nie mam 5w-30 więc chciałbym od razu zamówić taki jaki będę używał przy następnej wymianie. I od razu mówie że nie wiem jaki olej lał poprzedzni własciciel, wiem tylko że 5w-30.
No i jeszcze jedno pytanko. Może do wymiany na dolewki używać innego oleju? Mam wspomniany 10w60 i 0w20 (z Mazdy). Który lepiej dolewać jak w ogóle można. 3-cia opcja to tani 5w-30 z Action np. ale chciałbym zużyć najpierw te co mam.
Poradzcie co wybrać
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2024, 13:54   

Na pewno nie dolewałbym 0W20.
10W60 będzie OK, ale docelowa zmiana na 5W30 to najlepszy pomysł.
 
 
Andrzej191 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 28
Skąd: Holandia
Wysłany: 15-07-2024, 15:57   

na razie dolałem 5w-30 z Action, w zasadzie to normalny olej Valvoline więc chyba dużej różnicy nie ma. Tylko zastanawiam się dlaczego kosztuje połowe tego co olej ze sklepu z częściami do samochodu.
A tak na marginesie to jak u Was ze zużyciem oleju w 4A92? Ciekawy jestem. Mój ma 260 tyś przelatane i jeszcze nie wiem ile zużywa bo pierwszy raz dolewałem.
 
 
Lawnowerman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 23-09-2024, 15:16   

zbigniew77 napisał/a:
Powiem otwarcie...ten silnik nie przepada za gazem.



Z czystej ciekawości dlaczego nie przepada za gazem? :P
Wiem co napiszesz - luz zaworowy.

Cytat:
:( System MIVEC pozwala mu na oszczędne zużycie paliwa wiec w moim przypadku jest to bezsensowne. W jeździe mieszanej 60 % miasto i 40% drogi podmiejskie latem mój ASX spala mi ok.6,3 l/100km a zimą i latem ale.... z nieustannym użyciem klimy wychodzi mi 6,8l/100km


Gratulacje miejsca zamieszkania. :D
Zapraszam w trójmiejskie korki - nie zmieścisz się w 10 litrach. :biggrin:

[ Dodano: 23-09-2024, 15:18 ]
zbigniew77 napisał/a:
Już odpowiadam na twoje pytanie...Clear-Tec to silnik o zwiększonym stopniu sprężania,ma dłuższe przełożenia skrzyni biegów czyli na 3 biegu możej go rozpędzić nie do 100km/h a do 120km/h i


To ja mam chyba 3-cią wersje bo u mnie na 3 biegu jedzie 140 km/h :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.