Eclipse Cross PHEV - informacje |
Autor |
Wiadomość |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-12-2022, 00:12
|
|
|
V2H to chyba takie trochę nad wyrost, bo łądowarki tego typu są zaporowo drogie. Dlaczego ten czas zasilania jest ograniczony do 10 dni? |
|
|
|
 |
Nigel
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-12-2022, 22:29
|
|
|
Dzięki za link! Niestety w Polsce nie spotkałem się z sensownymi (w sensownej cenie) ładowarkami dwukierunkowymi. Może ktoś ma coś na oku? |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2022, 13:05
|
|
|
Nigel napisał/a: | grafika na ekranie multimediów przypomina auto z lat 2000 a nie 2022. |
to prawda |
|
|
|
 |
Piotrkowal123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2023 Posty: 2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-03-2023, 12:56
|
|
|
Jak dla mnie główną wadą Eclipse Crossa jest cena. 220 tys. zł za kompaktowego SUV-a z dość przestarzałymi multimediami i małym bagażnikiem? Sytuacji nie ratuje nawet PHEV, choć sam układ napędowy według testującego jest sporym atutem auta. Z drugiej strony jak patrzę na Australa i Mitsubishi, to w kontekście dłuższej eksploatacji Eclipse powinien być lepszym wyborem.
https://www.superauto.pl/...cross-phev-2023 |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2023, 12:51
|
|
|
ale rabat jest nawet 10-15% tylko trzeba dobrze negocjować |
|
|
|
 |
marioIII
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 39 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 05-02-2024, 10:05 I jak po kolejnym roku eksploatacji? Bo zamawiam chyba też
|
|
|
I jak tam tam Kolego po kolejnym roku użytkowania? bezawaryjnie?
jestem na etapie składania zamówienia na wyprodukowane w 2023 auto w wersji instyle plus z czerwonym lakierem (więcej warstw - grubiej).
samochód kupuje żonie do ogarniania dzieci zakupów wokół tzw komina 20-30 km dziennie. Ja zostaje z outlanderem III wkładam tylko lpg bo gwarancja wygasa za chwilę a swojego outlandera II z lpg sprzedaję.
Swoją drogą jestem ciekaw czy ktoś kiedyś odblokuje moc w 2.4 eclipsa bo ona tam chyba drzemie uśpiona, testowałem pehv dobę i jestem mile zaskoczony przyspieszeniem z tzw świateł, myślę że na jazdę w mieście idealne auto do ładowania z garażowego gniazdka w nocy. |
_________________ były chyba wszystkie renówki a od 2012 out II lift teraz dołączył do niego OUT III lift 2.0 benz aut.4x4 |
|
|
|
 |
janio_
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2024, 10:38
|
|
|
Jest tak jak sądzisz, do jazdy wokół komina bardzo dobry i oszczędny. Awarii brak, koszty jak w pierwszym poście, też ładuję w nocy w garażu z gniazdka 230V.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-02-2024, 11:19
|
|
|
może automat i 7 osobowy? (z 4x4 oczywiście) |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2024, 15:39
|
|
|
janio_ napisał/a: | do jazdy wokół komina bardzo dobry i oszczędny |
u mnie to samo |
|
|
|
 |
Piotr7
Nowy Forumowicz
Auto: eclips cros phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 03-10-2024, 14:21
|
|
|
CYTUJE " Dwa razy zszedłem poniżej 20 Kw/h - jadąc na ACC z dojazdami do świateł i ruszaniem."
Kupiłem w w tym roku jako dwu latka z 60000 przebiegiem. Zauważyłem że ACC i rekuperacja nie idą w parze.
Jednym słowem u mnie ACC wyłącza rekuperacje. W optymalnych warunkach osiągnąłem 17 KW zużycia na 100km. Wynik z prądu naładowanie plus rekuperacja. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
 |
janio_
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2024, 12:36
|
|
|
Piotr7 napisał/a: | CYTUJE " Dwa razy zszedłem poniżej 20 Kw/h - jadąc na ACC z dojazdami do świateł i ruszaniem."
Kupiłem w w tym roku jako dwu latka z 60000 przebiegiem. Zauważyłem że ACC i rekuperacja nie idą w parze.
Jednym słowem u mnie ACC wyłącza rekuperacje. W optymalnych warunkach osiągnąłem 17 KW zużycia na 100km. Wynik z prądu naładowanie plus rekuperacja. |
Włącz ACC i wyświetl sobie podgląd ładowania w trybie ECO - działa jedno i drugie. |
|
|
|
 |
Piotr7
Nowy Forumowicz
Auto: eclips cros phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 28-03-2025, 17:23
|
|
|
Postanowiłem ,że zbadam wskazania wyliczane przez komputer pokładowy do faktycznego zużycia energi.
Wyszło mi .
Po przejechaniu równiutko 1000km Eclipsem phew zatankowałem 9,5 l benzyny oraz 225 KW prądu. Test był od koniec lutego i marzec. Benzyna poszła na , kilka razy włączyłem silnik aby zagrzać wnętrze .oraz przy włączaniu się do ruchu wielokrotnie się załączał silnik .Były wycieczki 2 szt .po mn50 km i 2 po 70 km.w obie strony czyli czysta jazda na samej benzynie około 70 km
reszta jazdy to miasto. Przed wyjazdem z garażu bateria zawsze do pełna. Wskazania na komputerze to 1L benzyny i 17,2 KW.
Czyli coś nie pykło .Zużycie benzyny niby więcej o 0,5 czyli o 5 KW. ale razem wynik zaniżony.
Tak czy inaczej ogólnie jestem zadowolony ze zużycia paliwa .Na samym prądzie przejeżdżam od 38- 42 km. jeżdżąc w mieście i pod miastem .
[ Dodano: 28-03-2025, 19:40 ]
Po napisaniu co zaobserwowałem ,nasunęło się pytanie . Jeśli 1 litr benzyny to w przybliżeniu 10 KW , a ja zużyłem 23,5 KW oraz 1 l na każde 100km to daje mi zużycie 3,35l benzyny na 100km paliwo.
Zapewne jakiś skrót myślowy doprowadza do błędu który sugeruje że Eklips spala tak niewiele. Jadąc na samej benzynie zejście poniżej 8l jest bardzo trudne. Więc gdzie popełniam błąd? Nawet zakładając że silnik wykorzystuje około połowy mocy drzemiącej w benzynie coś mi się nie spina. |
_________________ Piotrek |
Ostatnio zmieniony przez Piotr7 29-03-2025, 14:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 29-03-2025, 06:57
|
|
|
Próbowałem podążyć Twoim tokiem rozumowania i ... szczerze mówiąc poddałem się . Nie wiem jakie było Twoje założenie: ile paliwa pali mi na 100km, czy sprawdzenie czy ilość paliwa zatankowanego pokrywa się z wskazaniami komputera? Jeśli to drugie, to musiałbyś uzupełniać paliwo nie z dystrybutora lecz z menzurki i dolewać do pustego baku (plus paliwo w przewodach). Takie rozważania zwykle nie mają sensu, gdyż komputer i tak będzie wskazywał wg. swojego algorytmu. Dla mnie cenne jest to, że na 1000km zużywasz 225 kWh prądu i 9,5 l paliwa, czyli tak jakbyś na tradycyjnej benzynie spalał ok. 4,5 l/100km (zał: 1,9zł za 1kWh i 6,9zł za litr 98). Czyli całkiem niezły wynik - gratulacje. Mam tylko nadzieję, że czasami używasz hamulców, klimatyzacji i wkręcasz silnik na trochę wyższe obroty |
|
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 29-03-2025, 09:42
|
|
|
Ja po 3 latach z PHEV co prawda O3 mam kilka spostrzeżeń. ACC nie jest tak efektywny jak człowiek, który jednak potrafi zaplanować dalej i przewidzieć co zrobią inni użytkownicy. Mityczne jeżdżenie z rekuperacją w mieście czy wszędzie jako sposób odzyskiwania energii to bujda. Rekuperacja to konwersja jednej energii na drugą i jazda w trasie z rekuperacją jakąkolwiek czy jazda w mieście z rekuperacją na maxa to tylko zwiększanie zużycia energii. Zwróć uwagę, że w PHEV czy BEV tak czy inaczej pierwsze kilkanaście/kilkadziesiat procent hamowania odbywa się przez rekuperację. Ja zawsze jak jadę w trasę to ustawiam na manetkach B0 bo jak nie ma potrzeby to auto "żegluje" czyli głównie opór powietrza.
Zużycie z 65kkm to 4472l paliwa i 5329kWh energii, średnio 6.8l i 8.2kWh. Prowadzę statystyki od marca 2022 i miesiące bez wyjazdów dalszych niż 30 km wokół domu to 0.91l paliwa i 14kWh, a z drugiej strony wakacyjny wyjazd do Chorwacji to 11.01l i 2.56kWh.
@guzzi gdzie jest cena 1.9PLN za kWh? Nie widziałem chyba nikogo to w trasie ładowałby PHEVa na komercyjnych ładowarkach, a w domu to jednak cena bliżej 0.7-1.2PLN za kWh. |
|
|
|
|
 |
|