 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: josie 01-10-2006, 20:03 |
Na co zwracać uwagę przy zakupie Colta CA0 |
Autor |
Wiadomość |
Zupa [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 19:35 Na co zwracać uwagę przy zakupie Colta CA0
|
|
|
Witam. Rozmyślam nad zakupem auta, do dyspozycji mam około 6 tys. I tak szukając sobie auta wpadłem na colta
Chciałbym wiedzieć na co mam zwrócić uwage przy zakupie modelu CA0 bo głównie wśród tych modeli będe się rozglądał. |
Ostatnio zmieniony przez josie 01-10-2006, 20:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-10-2006, 20:06
|
|
|
Przeniosłem do działu Colt-kupię i przykleiłem jak topic o C50. |
|
|
|
 |
maciek_TST [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 21:03
|
|
|
Jeśli chodzi o karoserie, zwracaj szczególną uwagę na dach! W wielu egzemplarzach ślady korozji wychodzą na łączeniu wewnętrznych poprzeczek z pokrywą dachu.
pozdrawiam... |
|
|
|
 |
SHEEP [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2007, 21:27
|
|
|
Nie jestem w tym ekspertem ale podpowiem,że zwróć uwagę na stan silnika, nawet wizualny, to daje wiele do myślenia. I sprawdź kierownicę (jeżeli nie była wymieniana) czy jest mocno wytarta czy też nie, będzie to świadczyło o przebiegu autka. |
|
|
|
 |
JACA_1978
Forumowicz

Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 1045 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-04-2007, 21:27
|
|
|
trzeba zwracac uwage na tylnie blotniki przy zderzaku tam lubi czesto ruda buszowac a dodam ze reparaturek do wersji cao nie ma w sprzedazy
druga sprawa to tylnie lozyska kol sa bardzo drogie przy wymianie ( sa razem z piasta )
oryginal kosztuje ponad 300 setki na strone wiec nalezy sie wsluchac czy ich nie slychac
ps a co do kierownicy nie sugerowal bym sie nia
ojciec ma fele 1999r ma najechane 75 tys km a kierownica wyglada jak by miala najechane 150 tys km
lepiej porozmawiac z wlascicielem co w nim robil gdzie nim jedzil trzeba podejsc goscia a wtedy masz wszystko jak na patelni
pozdrawiam |
_________________ JACA_1978
dwa blekitne diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]  |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 07-02-2008, 00:21
|
|
|
No apozatym to jak w kazdym aucie:Oceniamy stan techniczny
Bez doświadczeń mechaników nie można dokładnie ocenić stanu technicznego. Najlepszym miejscem, aby to zrobić, jest stacja obsługi pojazdów. Sprawdzanie na oko, szczególnie w atmosferze popłochu na giełdzie bardzo często kończy się nieudanym zakupem.
Karoseria
Szczególnie groźna jest rdza na progach, podłużnicach, nadkolach i spodzie drzwi. Korozja atakuje także miejsca ukryte w bagażniku, pod listwami oraz na obrzeżach reflektorów z przodu i z tyłu. Nasze podejrzenia powinna wzbudzić także świeża warstwa środka konserwującego w wypadku względnie starych samochodów - często przykrywa miejsca zaatakowane przez korozję. Bywa, że w ten sposób są maskowane ślady po zapożyczeniu numerów z legalnego auta do kradzionego. Charakterystyczne cechy samochodów powypadkowych to: nowy lakier przy relatywnie dużym przebiegu, ślady lakieru na uszczelkach gumowych, różne odcienie lakieru, źle dopasowane drzwi i pokrywy (szerokie, wąskie lub zmienne odstępy pomiędzy maską a błotnikiem itp.), różny stopień zużycia poszczególnych elementów.
Silnik
Motor auta powinien być czysty. Brudna i pokryta olejem komora wskazuje na nieszczelności motoru i bark należytej obsługi. Jeżeli w oleju silnikowym (na bagnecie) znajdziemy opiłki metalu, to zatarte jest łożysko. Jeśli przy włączonym, rozgrzanym silniku z wlewu oleju (należy zdjąć nakrętkę) wydobywają się opary, to znaczy, że uszkodzone są pierścienie. Kropelki wody w oleju (także należy sprawdzić to na bagnecie) świadczą o uszkodzeniu głowicy lub jej uszczelki. Ciecz chłodząca nie powinna być ani zaolejona ani rdzawa. Jeżeli przy włączonym ciecz w zbiorniku wyrównawczym bulgocze, to może być uszkodzona uszczelka głowicy cylindrów. Samochód nie może być zbyt hałaśliwy podczas jazdy.
Układ jezdny
Stan konkretnego amortyzatora sprawdzimy, mocno naciskając karoserię w jednym miejscy i szybko ją puszczając. Przy powrocie do poprzedniej pozycji nie powinna zakołysać się więcej niż 3 razy. Przy kołach ustawionych na wprost luzy w kierownicy powinny wynosić najwyżej 15o . Głębokość bieżnika opon nie powinna wynosić mniej niż 4 mm. Nierównomiernie zużyte opony świadczą złej geometrii układu kierowniczego.
Jazda próbna
Zimny silnik powinien od razu zapalić (najlepiej zastać rano właściciela) i równo pracować. Jeżeli podczas pracy z rury wydobywa się niebieski dym, świadczy to o zużyciu prowadnic tłoków lub pierścieni. Metaliczne uderzenia przy dużym przyspieszenia świadczą o zużyciu tłoków. Jeżeli przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu silnik wydaje "ryk", to niemal pewne, że układ wydechowy jest nieszczelny. Klekotanie i stukanie na nierównej drodze (warto się na taką wybrać sprawdzanym autem) oznacza niesprawności w zawieszeniu. Wszystkie biegi powinny chodzić bez chrobotania i oporu. Hamulce nie mogą wydawać metalicznych odgłosów i muszą "brać równo".
Ustalanie roku produkcji
O samochodzie możemy powiedzieć, że został wyprodukowany w danym dniu, miesiącu i roku, jeżeli tego dnia został zmontowany jako całość i mógł wyjechać z fabryki. Trudno jednak powiedzieć o aucie, że wyprodukowano je w 1998 roku, jeśli wszystkie jego części pochodzą np. z roku 1996. Rok produkcji można ustalić w autoryzowanym serwisie. Tam każdy rocznik danego modelu ma dokładnie rozpisany zestaw części zamiennych. Identyfikacja roku produkcji to podstawowa czynność warsztatu podczas naprawy. Serwis udzieli informacji obecnemu właścicielowi mającemu dowód rejestracyjny auta i dowód tożsamości. Przy okazji można sprawdzić stan techniczny i dowiedzieć się czegoś więcej. Nierzadko wizyta w serwisie weryfikuje stan prawny badanego auta. Jeżeli okaże się, że według numeru fabrycznego samochód wyprodukowany w danym roku powinien mieć inne części niż jest to w rzeczywistości, to znak, że możemy mieć do czynienia zupełnie z innym pojazdem. Ustalenia roku produkcji można też zlecić biegłemu rzeczoznawcy. Czasami jednak pozostają bardzo niepewne amatorskie metody, np. sprawdzanie cyfr na szybach, metkach pasów bezpieczeństwa lub wklejek w różnych miejscach auta. Jest wręcz pewne, że np. samochód z początku roku będzie miał elementy wyprodukowane w roku poprzednim.
Ustalanie przebiegu auta
Najlepiej założyć, że samochód klasy miejskiej rocznie pokonuje 10 tys. km, klasy kompakt około 15 tys. km, klasy średniej - 20 tys. km. Auta z silnikami Diesla pokonują około 20% więcej. Przebieg najlepiej sprawdzić w ASO, w którym samochód naprawiano podczas przeglądów lub chociaż w książce serwisowej. Tam każda czynność jest opatrzona datą wykonania i wskazaniem licznika. Jeśli nie mamy takiej dokumentacji, to wymienione elementy silnika lub skrzyni biegów pozwalają przypuszczać, że samochód ma duży przebieg. Świadczyć o tym mogą także ślady zadrapań wycieraczek na przedniej szybie, mocno zużyte pokrycia gumowe na pedałach, wyślizgane i świecące pokrycie kierownicy, wytarta tapicerka fotela kierowcy. Wszystkie cyfry na wskaźniku przebiegu powinny być równe względem siebie, a sam wskaźnik nie powinien drgać. Ostrożnie należy traktować np. kilkunastoletni samochód, którego przebieg wynosi poniżej 100 tys. km. Chyba bardziej wiarygodny jest stan licznika auta z roku np. 1986 wynoszący 270000 km niż 140000. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-07-2015, 18:17
|
|
|
Wrzucam ku przestrodze i przy okazji wyjaśniam fotograficznie co znaczy powiedzenie "trzyma się na lakierze".
Przykład książkowy - CA z końca produkcji, przeszłość wypadkowa "lata temu", tanie naprawy, brak inwestycji w auto, czyli najkrótsza droga do wpakowania na minę przypalonego poszukiwacza CA
Takie tam...
[ Dodano: 27-07-2015, 18:24 ]
A gdy jednak znajdziemy naszego wyśnionego Colta i mamy picowane nadkola przez poprzedniego właściciela to kończy się tak:
Ponieważ reperaturek do tego modelu nie ma musi być prawdziwy blacharz, który dorobi braki
 |
|
|
|
 |
luniz89
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 24 Lip 2016 Posty: 1 Skąd: Hamburg
|
Wysłany: 24-07-2016, 14:09
|
|
|
Witam wlasnie dzis bylem ogladac colta i de facto nawet go juz kupilem,
jest to slinik 1,3 cz3 z 2006 roku 3 drzwiowy. 108 tys przebiegu
martwia mnie 2 rzeczy,
1 po odpaleniu na zimnym slniku , gdy odkrecilem korek wlewu zaczelo pluc olejem
2 to taka,ze na aucie sa teraz zalozone opony letnie 205 i czuc dosyc duzy opor na kierownic skrecajac lekko na prostej drodze.
czy to normalne czy raczej musze sie liczyc z jakimis drogimi naprawami??\
z gory dziekuje wszystkim za odpowiedz |
|
|
|
 |
alinanowak735
Nowy Forumowicz alinanowak735
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Wrz 2024 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-10-2024, 10:41
|
|
|
odma chyba ? |
_________________ Ruda atakauje zawsze od spodu |
|
|
|
 |
|
|