Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-11-2024, 09:34
|
|
|
Z jesiennych dzienników pokładowych, jak wiecie w międy czasie skradzono nam Tiguana i galant był podstawowym wozidłem. W miedzyczasie przeszedł przeglad nie bez ale....
- peknieta rura tłumika koło flanszy z tyłu,
- sworzeń wahacza prawy grórny przód,
- korozja z tyłu za filtrem paliwa. I tym chce się zajać jeszcze przez zimą, wieczory teraz długie to mozna bedzie coś zadzialać.
Wczoraj założyłem zimowe koła, po zmianie dwóch najstarszych Nokianów z 2016r na 2020, okazało sie ze jedna z opon jest załozona na lewą strone - jazda do tyłu Załozyłem stalową zapasówkę która leżała w kanale - o dziwo Goodyear UG7+ z 2010r trzyma cisnienie a stan gumy nie jest gorszy niż nokiana z 2018r. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-11-2024, 14:42
|
|
|
A w garażu zawitał nowu kolega galanta -
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-11-2024, 14:51
|
|
|
Super auto. Jaki silnik?
No i zabezpiecz auto przed kradzieżą bo nadal grupa VW jest zaraz za Toyotą w liczbie kradzieży.
Zabezpieczenie najlepiej niefabryczne i przemyślane. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-11-2024, 09:50
|
|
|
sampler napisał/a: | Super auto. Jaki silnik? |
Silnik 2.0 TSI CZPB, skrzyni DSG DQ381napęd przód , wersja elegance dość tłusta, kamery360, aktywne tempomaty itp koła 20" lato, zima 18, z racji wiekszych hamulców felgi na dystansach 10mm, przod zacisk 6 tłoczkowy Akebopno, Tarcze 340mm/30mm grubości, tył tarcza wentylowana 340mm.
Zabezpieczanie auta w trakcie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-11-2024, 20:36
|
|
|
Moj szwagier ma więc bardzo podobną wersję. Najlepsze jest to, że to auto na trasie pali 6l benzyny. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-11-2024, 09:45
|
|
|
sampler napisał/a: | Moj szwagier ma więc bardzo podobną wersję. Najlepsze jest to, że to auto na trasie pali 6l benzyny. |
Ja jeszcze nie jechałem trasy ale moja zona wróciła nim z Lubina (bo tam w okolicach Brzegu go szwagier wynalazł) to pokazywał 6,7 po trasie autostradowej.
Zdażyłem w nim juz wyczyscić hamulce z przodu i wyeliminować dragania, wymieniłem olej i wszytkie filtry, wymieniłem silłownik klapki paliwa, świece zapłonowe i zaprawaki na masce bo ma kilka sporych obić. Dokupiłem beli dachowe aby boxa w zimie wozić.
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 08-11-2024, 11:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-11-2024, 11:05
|
|
|
Ogólnie fajne autko ale dla osób szczupłych i bez problemów z kręgosłupem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-11-2024, 13:50
|
|
|
Wsiada sie jak do galanta:) ale jakoś nie tesknie za wysokim autem które oprocz wsiadania wygodnego ma takie zalety ze ciebie tak inne światła nie oślepiają bo jednak siedzisz wyżej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11162 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-11-2024, 17:47
|
|
|
Co to jest to coś, powyżej filtra powietrza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-11-2024, 19:12
|
|
|
Chyba akumulator . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2024, 12:52
|
|
|
To akumulator w osłonie. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11162 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-11-2024, 16:14
|
|
|
Jest jakiś cel chowania tak akusa? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-11-2024, 17:43
|
|
|
Aby jakiś kunolis nie przegryzł kabla . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2024, 10:04
|
|
|
Nie mam pojęcia - w seacie i vw tdi mam tak samo. To osłona termiczna jest - może dzięki temu zimą ma lżej a i latem też... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-12-2024, 12:43
|
|
|
Galant wrócił z Rumi z MTS technik. Gwintu nie bedzie bo testy pod TUV nie wyszły. Dostane ekwiwalent pieniężny zamiast ich zawieszenia. Może bedzie drugie podejscie ale być moze moj galant o ile technicznie jest sprawny nie jest ładny do zdjeć i ktoś inny się załapie.
Przed oddaniem spawałem jeszcze prawy próg z tyłu i odpadło mocowanie filtra palia jak chciałem go odkręcić, wiec puki co jest zamiennik z filtrona i łądnie pasuje od strony zbiornika, druga strona rurka paliwowa pękła jak ruszyłem i dałem kawałek weża z opaskami. Jest szczelnie i filterek nowy.
Ale nie ma tego złego w MTS- wymienili za free jeden łacznik z tyłu (u mnie lezy ale mi sie nie chciało ) i poduszki amorków z tyłu. Auto jakby stabilniejsze. Geometria sprawfdzona. Coś tam na lewym tylnym wahaczu ruszali widzę po śrubie. Powiedzieli że generalnie na spreynach KYB i amorkach KYB USR tył dosć twary, Przód na Eibach pro kit -30 i KYB USR troche pływa ale to wina ciezkiego przodu.
Z innych reczy zimowy gaz służy - zaginał check engine prawie całkiem bez kata. Popychacz nie klepie, idzie jak zły do odciniki.
Jezdzic obserwować . W planach w koncu polakierować zderzak sporta i założyć, coś musze robic zimą. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
|
 |
|