Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku |
Autor |
Wiadomość |
gimli2
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 30 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-01-2021, 21:38 Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku
|
|
|
Prośba o pomoc. Auto na zimnym silniku pali od strzału. Gorący również. Jak pojeżdżę i zostawię na pół godziny lub dłużej (ale nie do zupełnego wystygnięcia) , to muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali. Jak odpali to potem znowu od strzału. Posiadam instalacje LPG Stag.
Z góry dziękuję |
|
|
|
|
tościk
Forumowicz
Auto: '05 O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 587 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 25-01-2021, 11:11
|
|
|
W sumie ciężko zgadywać. Ja na twoim miejscu zakręciłbym zawór od gazu, poczekał, aż auto resztę wypali i przerzuci na benzynę. Zgasić, odczekać, sprawdzić kilkukrotnie czy problem występuje. Jak przy zakręconym gazie nie ma, to znaczy, że któryś komponent w instalacji nawala. Najpopularniejsze w takich przypadkach to wtryskiwacze lub reduktor. Choć tu trochę dziwne, że na zimnym silniku problemu nie ma, dlatego nie ma co wróżyć, tylko diagnozować po kolei. |
|
|
|
|
gimli2
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 30 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-01-2021, 12:42
|
|
|
Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego - ten co daje sygnał do komputera. Problem pozostał. Wyjeżdżę gaz do zera i pojeżdżę na benzynie. W przyszłym tygodniu profilaktycznie wymienię świece i przewody |
|
|
|
|
tościk
Forumowicz
Auto: '05 O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 587 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 25-01-2021, 15:00
|
|
|
gimli2 napisał/a: | Wyjeżdżę gaz do zera i pojeżdżę na benzynie. |
Pamiętaj, że instalacje sekwencyjne nie opróżniają bulti LPG do końca, więc może się okazać, że coś tam jeszcze będzie popuszczać. Zakręcenie zaworu daje pewność, że nie poleci nic.
Profilaktycznie to serio najpierw diagnozuj etapami. Bo wymienisz pół auta na marne |
|
|
|
|
gimli2
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 30 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-10-2021, 20:21
|
|
|
Problem się powiększa, tzn. obecnie auto zimne pali na dotyk, zaraz po zgaszeniu też pali na dotyk. Ale jak postoi z 5 minut to już ma problem z odpaleniem. Zaskakuje po paru sekundach ale tak jak by ledwo. Jak postoi z 20 minut to już trzeba kręcić z 10 sekund żeby odpalił albo z 3 razy krótkie kręcęnie rozrusznikiem. Bez znaczenia czy jeżdżę na benzynie czy LPG. Świece i przewody wymieniałem niedawno. Auto na gazie i benzynie pracuje równo, obroty nie falują, ma moc. Jedynie co to nie mogę u nikogo podłączyć pajero do komputera bo nie chce się połączyć.
Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Slaweqk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2020 Posty: 10 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 24-10-2021, 09:00
|
|
|
Wtryskiwacze ? |
|
|
|
|
tościk
Forumowicz
Auto: '05 O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 587 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 25-10-2021, 12:08
|
|
|
gimli2 napisał/a: | Problem się powiększa, tzn. obecnie auto zimne pali na dotyk, zaraz po zgaszeniu też pali na dotyk. Ale jak postoi z 5 minut to już ma problem z odpaleniem. Zaskakuje po paru sekundach ale tak jak by ledwo. Jak postoi z 20 minut to już trzeba kręcić z 10 sekund żeby odpalił albo z 3 razy krótkie kręcęnie rozrusznikiem. Bez znaczenia czy jeżdżę na benzynie czy LPG. Świece i przewody wymieniałem niedawno. Auto na gazie i benzynie pracuje równo, obroty nie falują, ma moc. Jedynie co to nie mogę u nikogo podłączyć pajero do komputera bo nie chce się połączyć.
Jakieś pomysły? |
A zakręciłeś w końcu butlę od gazu, żeby sprawdzić? Zakręcasz zawór, wypalasz pozostałości, aż się przełączy na benzynę sam, zostawiasz na noc, czy ile tam potrzeba. Jak odpali, to masz w zasadzie dwie opcje - wtryskiwacze albo reduktor LPG. Jak nie odpali, to problem z benzyną, zapłonem, etc. |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-10-2021, 13:22
|
|
|
wystarczy zdjąć styk z elektrozaworu - obojętnie którego, czy na butli czy pod maską... |
|
|
|
|
gimli2
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 30 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-10-2021, 23:40
|
|
|
Butla LPG pusta i zakręcona. Problem pozostał. Zastanawiam się jak zweryfikować wtryskiwacze. Wymiana 6 szt w ciemno to 1800 złociszy |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2021, 07:10
|
|
|
mając LPG fajnie się testuje wtryski benzynowe - z poziomu softu LPG wyłączasz pojedyńczo wtryski gazowe i patrzysz jak na tym jednym wtrysku benzynowym się zachowuje silnik
inna sprawa, że kiedyś całą listwę z 6 wtryskami do EA5 kupiłem za 50zł, do podmiany miałem jeden, oczywiście musiał to być ten pod kolektorem... |
|
|
|
|
zbyszekm2
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4634 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-11-2021, 09:10 Re: Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku
|
|
|
gimli2 napisał/a: | Prośba o pomoc. Auto na zimnym silniku pali od strzału. Gorący również. Jak pojeżdżę i zostawię na pół godziny lub dłużej (ale nie do zupełnego wystygnięcia) , to muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali. Jak odpali to potem znowu od strzału. Posiadam instalacje LPG Stag.
Z góry dziękuję |
Czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
|
|
|
|
|
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2021, 22:25
|
|
|
Jak często masz poziom rezerwy benzyny? |
|
|
|
|
gimli2
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 30 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-12-2022, 08:49
|
|
|
Zrobione jakiś czas temu. Wymieniłem uszczelki wtrysków benzyny.
[ Dodano: 25-06-2023, 11:14 ]
Po kilku tygodniach problem powrócił 😬 auto potrzebuje 5 sekund kręcenia na letnim silniku żeby odpalić. Jak jest ciepło to nawet po nocy nie odpala od strzała. Powoli brak pomysłów. Zastanawiam się nad wymiana przewodów i świec na oryginały. Ma ktoś inne sugestie? |
|
|
|
|
Miniur
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2024 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-11-2024, 19:58
|
|
|
Witam, jestem tu nowy. Mam podobny problem z odpalaniem na letnim silniku. Mam pytanie czy udało się rozwiązać problem ? |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-11-2024, 14:56
|
|
|
Prawdopodobnie się zalewa, podmieniłbym wszystkie wtryski na próbę. |
|
|
|
|
|