Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku
Autor Wiadomość
gimli2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 30
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 22-01-2021, 21:38   Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku

Prośba o pomoc. Auto na zimnym silniku pali od strzału. Gorący również. Jak pojeżdżę i zostawię na pół godziny lub dłużej (ale nie do zupełnego wystygnięcia) , to muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali. Jak odpali to potem znowu od strzału. Posiadam instalacje LPG Stag.
Z góry dziękuję
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '05 O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 587
Skąd: z nienacka
Wysłany: 25-01-2021, 11:11   

W sumie ciężko zgadywać. Ja na twoim miejscu zakręciłbym zawór od gazu, poczekał, aż auto resztę wypali i przerzuci na benzynę. Zgasić, odczekać, sprawdzić kilkukrotnie czy problem występuje. Jak przy zakręconym gazie nie ma, to znaczy, że któryś komponent w instalacji nawala. Najpopularniejsze w takich przypadkach to wtryskiwacze lub reduktor. Choć tu trochę dziwne, że na zimnym silniku problemu nie ma, dlatego nie ma co wróżyć, tylko diagnozować po kolei.
 
 
gimli2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 30
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-01-2021, 12:42   

Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego - ten co daje sygnał do komputera. Problem pozostał. Wyjeżdżę gaz do zera i pojeżdżę na benzynie. W przyszłym tygodniu profilaktycznie wymienię świece i przewody
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '05 O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 587
Skąd: z nienacka
Wysłany: 25-01-2021, 15:00   

gimli2 napisał/a:
Wyjeżdżę gaz do zera i pojeżdżę na benzynie.

Pamiętaj, że instalacje sekwencyjne nie opróżniają bulti LPG do końca, więc może się okazać, że coś tam jeszcze będzie popuszczać. Zakręcenie zaworu daje pewność, że nie poleci nic.

Profilaktycznie to serio najpierw diagnozuj etapami. Bo wymienisz pół auta na marne :)
 
 
gimli2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 30
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-10-2021, 20:21   

Problem się powiększa, tzn. obecnie auto zimne pali na dotyk, zaraz po zgaszeniu też pali na dotyk. Ale jak postoi z 5 minut to już ma problem z odpaleniem. Zaskakuje po paru sekundach ale tak jak by ledwo. Jak postoi z 20 minut to już trzeba kręcić z 10 sekund żeby odpalił albo z 3 razy krótkie kręcęnie rozrusznikiem. Bez znaczenia czy jeżdżę na benzynie czy LPG. Świece i przewody wymieniałem niedawno. Auto na gazie i benzynie pracuje równo, obroty nie falują, ma moc. Jedynie co to nie mogę u nikogo podłączyć pajero do komputera bo nie chce się połączyć.
Jakieś pomysły?
 
 
Slaweqk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 10
Skąd: Legnica
Wysłany: 24-10-2021, 09:00   

Wtryskiwacze ?
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '05 O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 587
Skąd: z nienacka
Wysłany: 25-10-2021, 12:08   

gimli2 napisał/a:
Problem się powiększa, tzn. obecnie auto zimne pali na dotyk, zaraz po zgaszeniu też pali na dotyk. Ale jak postoi z 5 minut to już ma problem z odpaleniem. Zaskakuje po paru sekundach ale tak jak by ledwo. Jak postoi z 20 minut to już trzeba kręcić z 10 sekund żeby odpalił albo z 3 razy krótkie kręcęnie rozrusznikiem. Bez znaczenia czy jeżdżę na benzynie czy LPG. Świece i przewody wymieniałem niedawno. Auto na gazie i benzynie pracuje równo, obroty nie falują, ma moc. Jedynie co to nie mogę u nikogo podłączyć pajero do komputera bo nie chce się połączyć.
Jakieś pomysły?

A zakręciłeś w końcu butlę od gazu, żeby sprawdzić? Zakręcasz zawór, wypalasz pozostałości, aż się przełączy na benzynę sam, zostawiasz na noc, czy ile tam potrzeba. Jak odpali, to masz w zasadzie dwie opcje - wtryskiwacze albo reduktor LPG. Jak nie odpali, to problem z benzyną, zapłonem, etc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 23992
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-10-2021, 13:22   

wystarczy zdjąć styk z elektrozaworu - obojętnie którego, czy na butli czy pod maską...
 
 
gimli2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 30
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-10-2021, 23:40   

Butla LPG pusta i zakręcona. Problem pozostał. Zastanawiam się jak zweryfikować wtryskiwacze. Wymiana 6 szt w ciemno to 1800 złociszy
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 23992
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2021, 07:10   

mając LPG fajnie się testuje wtryski benzynowe - z poziomu softu LPG wyłączasz pojedyńczo wtryski gazowe i patrzysz jak na tym jednym wtrysku benzynowym się zachowuje silnik
inna sprawa, że kiedyś całą listwę z 6 wtryskami do EA5 kupiłem za 50zł, do podmiany miałem jeden, oczywiście musiał to być ten pod kolektorem...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4634
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-11-2021, 09:10   Re: Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku

gimli2 napisał/a:
Prośba o pomoc. Auto na zimnym silniku pali od strzału. Gorący również. Jak pojeżdżę i zostawię na pół godziny lub dłużej (ale nie do zupełnego wystygnięcia) , to muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali. Jak odpali to potem znowu od strzału. Posiadam instalacje LPG Stag.
Z góry dziękuję

Czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2021, 22:25   

Jak często masz poziom rezerwy benzyny?
 
 
gimli2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 30
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-12-2022, 08:49   

Zrobione jakiś czas temu. Wymieniłem uszczelki wtrysków benzyny.

[ Dodano: 25-06-2023, 11:14 ]
Po kilku tygodniach problem powrócił 😬 auto potrzebuje 5 sekund kręcenia na letnim silniku żeby odpalić. Jak jest ciepło to nawet po nocy nie odpala od strzała. Powoli brak pomysłów. Zastanawiam się nad wymiana przewodów i świec na oryginały. Ma ktoś inne sugestie?
 
 
Miniur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2024
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2024, 19:58   

Witam, jestem tu nowy. Mam podobny problem z odpalaniem na letnim silniku. Mam pytanie czy udało się rozwiązać problem ?
_________________
Paweł
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 23992
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-11-2024, 14:56   

Prawdopodobnie się zalewa, podmieniłbym wszystkie wtryski na próbę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.