Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21054
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-01-2023, 06:41   

Ty też nie napisałeś o jaki rocznik ci chodziło :P .
Ważne, że się co nieco wyjaśniło bo ktoś mógłby do MY2012-2013 zalać 7,5L i by trochę przelał :wink:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2023, 08:13   

Cytat:
Ważne, że się co nieco wyjaśniło bo ktoś mógłby do MY2012-2013 zalać 7,5L i by trochę przelał


Albo zalać 5.8l do nowszych - też mało ciekawa opcja ;)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21054
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-01-2023, 10:58   

Po zalaniu i tak sprawdzasz poziom na bagnecie :wink: .
Kończąc dyskusję, warto sprawdzać ilości płynów wrażliwych w instrukcji obsługi dla swojego rocznika.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2023, 18:06   

U mnie już druga wymiana na Orlen PLATINUM MAX 5W30 z niską zawartością popiołów siarczanowych, zgodnie z ACEA C4. Aktualnie nie mam porównania z innymi produktami, ale dla poszerzenia orientacji rozważam np. Motul Specific 0720 C4. Cena za litr wynosi około 34 zł, natomiast za w/w Orlen około 25 zł/l, więc różnica do przełknięcia.
Fajnie gdyby któryś z produktów miał wpływ na wyciszenia pracy zimnego silnika. Ciepła jednostka pracuje kulturalnie jak na diesla, ale zimna mogłaby ciszej. Zauważyłem, że najgorsze efekty dźwiękowe występowały po uruchomieniu i rozpoczęciu jazdy w minusowych temperaturach, ale ma to miejsce tylko przez pierwsze 2-3 minuty jazdy, gdy komputer dużą dawką paliwa rozgrzewa filtry w układzie wydechowym.
W trakcie tras nie mogę narzekać, bo bardziej słyszę delikatnie wyząbkowane opony zimowe.
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-10-2024, 19:32   

Czy oleje z 5w30 ACEA C2/C3 są odpowiednie do japonskiefo 2.2? Czy lać coś z C4
.

Będzie dobry? https://allegro.pl/oferta/platinum-max-expert-xd-5w30-4l-syntetyczny-olej-silnikowy-5308623302
  
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-10-2024, 22:29   

Ag1968,
To zależy jaki olej C2/C3.
Dobierarka na stronie Eneos dla nowszych wersji tego silnika (7.5l oleju), wybiera oleje nisko-popiołowe (o których już tu była mowa), jak ENEOS Premium Ultra S 0W-30.
Jako główną alternatywę 5W30 podaje ENEOS Hyper S 5W-30, który jest Mid-SAPS (średnio-popiołowy), a którego używałem przez lata w poprzednim aucie - Toyota Verso 2.2 D-4D z 2009 i sprawdzał się bardzo dobrze.

Wg mnie nie ma co tu oszczędzać 50-100zł i kupiłbym coś lepszego od Orlenowskiego C3 czy Castrola.
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-10-2024, 08:55   

Pytam bo mam takiego Orlena 5w30 xd c2/c3. Mam ten olej za darmo i chętnie bym go gdzies wlał na jakieś 10 tys km. Według karty charakterystyki nie jest to zły olej.

W instrukcji są wypisane oleje C1 C2 C3 C4. Z tym że ogólnie przyjmuje się ze low saps to C1 i C4 a mid saps C2 C3.

Ogromną większość olej na rynku to C2 C3 więc średni popiół

[ Dodano: 27-10-2024, 09:08 ]
I nie wiem jak rozumieć ten zapis w instrukcji.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2024, 09:49   

Ag1968 napisał/a:
Pytam bo mam takiego Orlena 5w30 xd c2/c3.

Wlej co masz, bo nie można narzekać.
Użyłem tego oleju 3-4 razy co 6000 km i oceniłem efekty po oględzinach pod pokrywą.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1668801#1668801
Funkcje myjące oleju to nie wszystko, ale uważam, że jest to wyznacznik nienagannej jakości. Następnym razem możesz sponsorować marketing innych firm i kupić olej za 250 zł ;)
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-10-2024, 11:52   

Czyli tym mid saps C2 C3 nie zabije sobie dpf?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2024, 12:36   

Ze wszystkich możliwych przyczyn wpływających na zapychanie się filtra DPF w OIII, najmniej ważną jest wybór normy spośród C1, C2, C3 i C4.

Przy przebiegu 170 000 km filtr miał 40% niedrożności z powodu zapchania sadzą, a ja spędzałem czas na podobnych rozmyślaniach..., które "C" jest lepsze.
Ostatnio zmieniony przez To masz 27-10-2024, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-10-2024, 12:49   

Mój był czyszczony wypalany przez poprzedniego właściciela przy podobnym przebiegu
 
 
PawełSiedlarek 
Nowy Forumowicz
Ekspert Castrol


Auto: Mitsubishi ASX 2.0 4WD CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2023
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2024, 22:12   

Krycha12 napisał/a:
Ag1968,
To zależy jaki olej C2/C3.
Dobierarka na stronie Eneos dla nowszych wersji tego silnika (7.5l oleju), wybiera oleje nisko-popiołowe (o których już tu była mowa), jak ENEOS Premium Ultra S 0W-30.
Jako główną alternatywę 5W30 podaje ENEOS Hyper S 5W-30, który jest Mid-SAPS (średnio-popiołowy), a którego używałem przez lata w poprzednim aucie - Toyota Verso 2.2 D-4D z 2009 i sprawdzał się bardzo dobrze.

Wg mnie nie ma co tu oszczędzać 50-100zł i kupiłbym coś lepszego od Orlenowskiego C3 czy Castrola.


Dzień dobry! Jeśli poszukujecie oleju C2 i zalezy na Wam na niskiej zawartości popiołu to praktycznie bezkonukrencyjny jest Magnatec 5W-30 C2. Tutaj popiół będzie na poziomie 0,56. Pozdrawiam
Paweł Siedlarek, Castrol
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.