[Z36A 1.5] 1.5 Benz 109km odpala po długim kręceniu |
Autor |
Wiadomość |
Antoś
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 109km LPG 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2024 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2024, 01:01 [Z36A 1.5] 1.5 Benz 109km odpala po długim kręceniu
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam problem z odpalaniem colta 1.5 109km2006r Po rozgrzaniu auta i pozostawieniu go na około 15 minut auto odpala po bardzo długim kręceniu czasami za 10 razem to znaczy rozrusznik kreci auto nie odpala.(Jakiś czas temu po prostu padł rozrusznik został wymieniony na nowy dodatkowo dałem alternator do regeneracji i nowe Aku.(Wymiana nie miała nic wspólnego z opisana usterka związana z odpalaniem)nie powstała też po naprawie .
Moze ktoś coś doradzi ?bo jak na razie to koniec pomysłów
Pompa paliwa w zbiorniku nowa kpl .wymieniona
Czujnik temp płynu chłodniczego nowy wymienione
Cewki świece nowe
Czujnik obrotów wału nowy wymieniony
Przekaźnik pompy nowy
PrZepustnica wyczyszczona
Auto jeździ normalnie nie szarpie nie gaśnie brak usterek w sterownikach spr różnymi testerami
Trudności z odpalaniem występują też po postoju dłuższym ale nie zawsze .Podczas odpalania auta po nocy auto odpala ale tak jakby bez ssania(drak podwyższonych obrotów) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-12-2024, 07:32
|
|
|
Jak masz możliwość, to wymień wszystkie wtryski.
I jeszcze zrób test jazdy na samej benzynie - zdejmij wtyczkę od elektrozaworu gazu, żeby na pewno się nie przełączył i sprawdź czy jak nie używasz LPG to też się tak dzieje. |
|
|
|
|
 |
Antoś
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 109km LPG 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2024 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2024, 08:24
|
|
|
Bez LPG też sprawdzono to znaczy bezpieczniki od gazu wyjęte butla zakręcona nic nie pomaga jeździłem tak parę dni i nic się nie zmienia
Mam jedno pytanie po włączeniu kluczyka z przepustnicy dochodzi dźwięk tykania czy to normalne?przekręcam klucz do zapalenia kontrolek i słychać kilkukrotnie tyk tyk tyk
Dodatkowo podałem masę na przekaźnik pompy paliwa tak żeby działała od razu po włączeniu kluczyka bo zauważyłem że pracowała dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem ale to też nie zmieniło nic przy odpalaniu
Niestety w mojej instalacji LPG nie ma możliwości odpalenia auta awaryjnie na LPG(instalacja prinsa)co wykluczałoby układ paliwowy pb
Przy podpiętym testerze patrzę na temp płynu i jest tak że temp bardzo szybko rośnie a węże zimne czyli np pokazuje 80 a węże zimne , auto się nie przegrzewa czujnik nowy odpalanie bez podłączonego czujnika też nic nie zmienia po za pokazywana temp
Zaznaczę. Że podczas odpalania na zimnym potrafi przez kilka dni być ok na ciepłym jeżeli odpalam powiedzmy do 5min postoju też normalnie ale postoi dłużej i problem za każdym razem ostygnie do 20stopni i pali normalnie |
|
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 16-12-2024, 11:18
|
|
|
Luzy zaworowe sprawdzone? |
|
|
|
 |
Antoś
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 109km LPG 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2024 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2024, 14:09
|
|
|
A jest możliwość regulacji?czy tylko sprawdzenie i wymiana popychaczy?czy w przypadku złych luzów występowałyby jeszcze jakieś objawy??ok dzięki za pomysł na usterkę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-12-2024, 14:31
|
|
|
Antoś napisał/a: | <pompa> pracowała dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem | tak ma być
Antoś napisał/a: | patrzę na temp płynu i jest tak że temp bardzo szybko rośnie a węże zimne | też ok - mały obieg i duży, węże się rozgrzeją, czujnik pokazuje temp. silnika a nie węży
sprawdź te luzy jak pisał Andrzej i jak będą do regulacji, to zrób
potem wtryski do podmiany - zmierzam do tego, że zalewają paliwem cylindry i ciężko się odpala |
|
|
|
 |
Antoś
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 109km LPG 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2024 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2024, 16:42
|
|
|
Ale czy jest możliwość regulacji czy tylko spr i wymiana popychaczy??
Wyjmę listwę z wtryskami sprawdzę czy któryś nie przecieka a przy okazji podczas kręcenia jak rozpylato szybsze jak spr luzu zaworowego
[ Dodano: 16-12-2024, 16:51 ]
Ale czy jest możliwość regulacji czy tylko spr i wymiana popychaczy??
Wyjmę listwę z wtryskami sprawdzę czy któryś nie przecieka a przy okazji podczas kręcenia jak rozpylato szybsze jak spr luzu zaworowego
Temp płynu chyba jednak się nie zgadza bo w redaktorze jest też czujnik temp i wg czujnika temp 80a gaz nie załącza węże zimne |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2024, 07:34
|
|
|
jak zimne, to nie mają 80 stopni
sprawdź te luzy i czujnik temp. - ten w reduktorze to raczej do wymiany jest w takim przypadku |
|
|
|
 |
|