|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
SWAP 3.0 V6 24V do Pajero I |
Autor |
Wiadomość |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 14-12-2013, 23:01 SWAP 3.0 V6 24V do Pajero I
|
|
|
Witam Panowie
Na wstepie chcialem zaznaczyc, ze sigma jest dla mnie nowym tematem a przymierzam sie do zmiany silnika w Pajero 2.5TD. od strony mechanicznej zapowiada sie wiele przerobek czego jestem swiadomy. kupilem juz silnik z osprzetem i cala instalacja i tu prosze o pomoc kogos doswiadczonego.
Zamierzam usunac zbedna instalacje i zostawic tylko to co niezbedne do pracy silnika, w pozniejszym etapie zostanie ona polaczona z instalacja w aucie do ktorego trafi motor.
Dzisiaj przejrzałem cala instalacje i zaczalem usuwac to co zbedne. Wiazka od deski rozdzielczej w tyl pojazdu zostala juz usunieta, zostawilem tylko zasilanie do pompki paliwa bo w istniejacym ukladzie jej nie ma w Pajero.
Mam rowniez pytanie odnosnie "sterownika" ABS ? jest on umieszczony w tylnej czesci instalacji i bedzie mi zbedny o ile nie ma to zwiazku z praca silnika. o ile z czyms sie myle to prosze o poprawke i ewentualne wskazowki.
Z instalacji elektryczniej deski rozdzielczej usunalem rowniez zbedne elementy oswietlenia i wiazki ktore ida do drzwi, szyberdachu i wentylatora nagrzewnicy ? Moim zdaniem to co bedzie mi zbedne. Nie wiem jeszcze co za "sterowniki" sa pod deska rozdzielcza, dwa z nich byly w wiekszosci polaczone z instalacja drzwi wiec moze centralny zamek i sterowanie szybami ? jeden sterownik z pod deski idzie do komory silnika i kostki obok skrzynki bezpiecznikow do diagnozowania bledow(chyba to ta kostka), rozumiem, ze on zostaje bo bedzie niezbedny. Z komory silnika pozbylem sie instalacji oswietlenia pojazdu i wiazki ABS az pod skrzynke z bezpiecznikami. mam nadzieje, ze nie usunalem niczego co jest niezbedne.
Teraz pytanie co dalej z elektryka, potrzebuje podstawowy schemat instalacji elektrycznej a z tego co do tej pory sciagalem nie daje mi satysfakcji. w zasadznie jestem z niczym. chcialbym nawiazac kontakt z kims kto bedzie mogl poswiecic troche czasu na wspolprace. najgorsze jest to, ze w chwili obecnej wynajmuje mieszkanie i nie mam stalego dostepu do internetu.
Z gory dziekuje za zainteresowanie i poswiecony czas. osoby ktore uwazaja, ze to bez sensu aby robic SWAP-a niech odpuszcza sobie komentarze.
Pozdrawiam - Przemek |
|
|
|
|
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)
Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-12-2013, 10:32
|
|
|
Jeśli chodzi o schematy to są dostępne na forum, trzeba tylko dokładnie poszukać i najlepiej nie za pomocą wyszukiwarki forum
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11981 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
|
|
|
|
|
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 15-12-2013, 10:46
|
|
|
Lukasz dzieki serdeczne za wskazowki, wyszukiwarka... sam napisales jaki jest efekt wyszukiwania przy jej pomocy. instrukcja juz sie sciaga, mam nadzieje, ze bedzie duzo jasniej odnosnie instalacji
[ Dodano: 19-12-2013, 19:44 ]
Dzisiaj silnik zostal odpalony (na palecie) wiec jest juz postep i pewnosc, ze nie kupilem zatartego, co prawda obroty wydaja sie wysokie albo takie wrazenie robi hałas motorka z samymi kolektorami wydechowymi
potrzebuje schematu instalacji calego silnika a zwlaszcza ECU, wycinalem zbedne okablowanie i gdzies sie pomylilem bo skupilem sie na kontrolkach z deski rozdzielczej a zapomnialem o obrotomierzu i nie wiem gdzie sie wpiac, pod cewke WN ? sa trzy ... musze kolejny raz sprawdzic manuala moze cos przegapilem. jak narazie z serwisowki spisuje wszystkie znalezione wejscia i wyjscia sygnalow ECU lecz jest duzo brakow jak narazie. jezeli cos takiego ktos juz stworzyl to bym byl bardzo zadowolony za pokierowanie gdzie szukac
mam rowniez pytanie odnosnie filtra weglowego ? zbiornik cylindryczny polaczony wezykami z kolektora ssacego przez elektrozawor i podlaczony do zbiornika paliwa. czy ten uklad jest potrzebny i za co tak wlasciwie odpowiada ?
czy jest mozliwosc odwrócenia kolektora ssacego o 180 stopni aby przepustnica byla od strony rozrzadu ? jednoczesnie wiaze sie to z zamiana pokryw zaworowych poniewaz po obroceniu kolektor znajdzie sie nad druga glowica, czy da rade je zamienic ? sa symetryczne? jezeli nie to czy ewentualne ciecie i spawanie kolektora nie wplynie na poprawna prace silnika, nie sprawdzalem jeszcze tej czynnosci dlatego pytam.
podobne pytanie jest odnosnie misy olejowej, musze ja obrocic o 180 stponi, przerobieniem uklau wydechowego sie nie martwie bo i tak mnie to czeka ale zastanawiam sie czy moge obrocic mise bo wyzsza czesc bedzie kolidowala z przednim mostem napedowym a po odwroceniu powinno byc dobrze (podobne rozwiazanie jest obecnie w silniku 2.5 td). czy po obroceniu (ciecie i spawanie z racji na roznice srednic gniazd walu korbowego). pytanie jak sie to ma od wewnetrznej strony misy... czy bedzie to kwestia przerobienia smoka oleju czy dojdzie cos jeszcze ? teoretycznie to zadnen proble lecz jeszce nie wiem co mnie czeka od strony wewnetrznej misy. w manual service tego nie zobacze wiec licze na Wasza pomoc (mile widziane zdjecia) w miare mozliwosci sam cos wrzuce choc jeszcze zadnego nie zrobilem
z gory dzieki za pomoc i zainteresowanie
[ Dodano: 19-12-2013, 22:24 ]
znalazlem schemat obrotomierza ktorego szukalem (bardziej chodzilo o kolorystyke przewodow ) jeszcze by sie przydal schemat calego ECU z opisem wyjsc/wejsc lacznie z kolorystyka dla ulatwienia. sadze, ze cos takiego by sie przydalo na forum o ile nie ma bo w manualu jest nie wszystko i porozrzucane ;/
[ Dodano: 20-12-2013, 22:18 ]
PROBLEM odnosnie kolektora ssacego zostal rozwiazny (mam nadzieje a okaze sie gdy oddam go do spawania i zloze w calosc) jak juz bedzie zlozony to zrobie zdjecie i umieszcze na forum. dla ciekawskich dodam, ze bedzie on w pozycji pionowej i przepustnica bedzie z przodu silnika. w tym ukladzie pokrywa tylnej glowicy ( u mnie lewej) bedzie widoczna tak jak przednia (u mnie prawa). co prawda jeszcze pokryw nie sciagalem aby sprawdzic czy sa symetryczne lecz zauwazylem, ze po obroceniu o 180 stopni powiny pasowac. jezeli ktos kiedys to sprawdzal to bym prosil o potwierdznie moich podejrzen bo jak narazie nie dysponuje zbyt duza iloscia miejsca i nie chce robic zbednego balaganu lecz gdy bedzie pasowala to z checia kupie od kogos z forum o ile ma zbedna
na forum chyba nikt wczesniej nie robil az takiej zmoty ale bede wdzieczny za podpowiedz z kim sie kontaktowac odnosnie pytan co do silnika.
[ Dodano: 29-12-2013, 17:40 ]
Aby troszkę zainteresować klubowiczów tematem może dodam pierwsze zdjęcia zmodyfikowanego kolektora ssacego do Pajerasa. po tej przeróbce bedzie również przerabiana maska bo ni w ząb nie mogłem spasowac dolotu powietrza aby to bylo miłe dla oka i pelniło swoja funkcję jak należy
Przepustnica będzie skierowana do przodu:
Silnik - wstępne zdjęcia
Pokrywy zaworów ( ta bez napisów od Mazda10000) niebawem obie będą kolorowe
jak juz silnik będzie ogarnięty to wrzuce kolejne fotki.Dla jasności nie sa robione pod publike tylko na spontanie więc proszę skupić sie na tym co jest na PIERWSZYM PLANIE |
|
|
|
|
VirMan
Mitsumaniak maniacc
Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1601 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 31-05-2014, 11:05
|
|
|
No gratuluję - ja nie miałem tak błyszczącego silniczka - powodzenia przy swapie - wiem ile to roboty , ale jak elektrycznie i mechanicznie ogarniesz to jest super - a da się wszystko zrobić jak fabryka przykazała i lepiej nawet W razie co już robiłem i łukaszenka też pewnie ze dwa razy
[ Dodano: 31-05-2014, 12:11 ]
sprawdź w którą stronę będzie się kręcił silnik - skoro masz inną konstrukcję - tak dla pewności |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
|
|
|
|
|
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.
Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 812 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20865 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-05-2014, 14:57
|
|
|
Świeci się jak psu...
...obroża .
Piękny widok . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
|
|
|
|
|
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)
Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-06-2014, 00:33
|
|
|
VirMan napisał/a: | No gratuluję - ja nie miałem tak błyszczącego silniczka - powodzenia przy swapie - wiem ile to roboty , ale jak elektrycznie i mechanicznie ogarniesz to jest super - a da się wszystko zrobić jak fabryka przykazała i lepiej nawet W razie co już robiłem i łukaszenka też pewnie ze dwa razy
[ Dodano: 31-05-2014, 12:11 ]
sprawdź w którą stronę będzie się kręcił silnik - skoro masz inną konstrukcję - tak dla pewności |
Virman - wypraszam sobie te porównania...
A co do silnika to silnik kreci sie w tą samą stronę czyli w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (gdyby zmieniono bieg silnika to napinacz rozrządu i rolki musiałyby sie znaleźć po prawej stronie silnika). Tylko w starszych miskach jest zamontowany rozrządem po lewej stronie. W nowszych po prawej - obróco silnika o 180 stopni. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
|
|
|
|
|
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 29-06-2014, 12:43
|
|
|
Witam po długiej przerwie,
Nie było zainteresowania tematem więc sobie troszkę odpuscilem forum i w wolnych chwilach poza praca zająłem się projektem . Po długich i mozolnych godzinach spędzonych przy Miśku (zwanego przez moją kobietę "Złomek" ) w końcu widać jakiś efekt. Silnik od początku maja jest w nowej budzie ale to dopiero połowa sukcesu. Przez miesiąc czasu spinalem go z osprzetem a wbrew pozorom jest tego trochę i wszystko trzeba przerabiać. Począwszy od ułożenia wiązki instalacji elektrycznej i spiecia jej z istniejącą do przerobienia węży wspomagania, układu chłodzenia, dolotu powietrza itd. a jest tego trochę wbrew pozorom bo i zbiornik paliwa był modyfikowany aby włożyć pompke i nie wspomnę o modyfikacji ściany grodziowej aby nie przesuwać skrzyni biegów którą również została zmieniona przy okazji z ES na SS musiałem wyciąć kawałek ściany grodziowej bo termostat się nie zmieścił. Jak już wszystko było gotowe do pierwszego odpalenia (elektryka podłączona na krótko) i okazał się ZONK rozrusznik kręci a silnik stoi regenerowałem rozrusznik więc pomyślałem, że coś źle złożyłem więc demontaż i znowu szok bo wszystko działa kolejne pomiary i okazuje się, że wieniec koła zamachowego mija się z rozrusznikiem, pytanie dlaczego? Przecież go odpalalem.... i szybko do mnie dotarło, że nie bez powodów Pajero 3.0 choć ma tę same bloki i wały silnika ma większa tarcze sprzeglowa a co za tym idzie? Wymiary koła zamachowego i kolejne przeróbki a prawda taka, że gdybym o tym wszystkimi wiedział to bym postąpił w całkiem inny sposób, inna skrzynia biegów, komplet sprzęgła i zamach. Wszystko pośpiech i brak informacji, wszystkiego trzeba szukać i jeszcze raz szukać bo nikt wcześniej tego nie robił . Troszkę kasy wtopilem bo kupno silnika, mały przegląd i remont, Skrzynia biegów z młodszego modelu z miedzyosiowym mechanizmem roznicowym, mosty - tył z blokada, przód załączany podcisnieniowo, przednie hamulce dwu tloczkowe za czym idą większe tarcze itd. Przeróbek multum a tego nie widać auto stoi od lutego? pieniędzy nie ma a co w zamian? Miło spędzony czas, pasja i przywiązanie do "Złomka"
PS. Jak będę miał chwilę to wrzucę jakieś zdjęcia komory silnika po modyfikacji, aha silnik jest prawo obrotowy i to sprawdziłem na początku zanim kupiłem motor bo raz się zdziwiłem gdy Honda zakrecila mi nie w tą stronę co się spodziewałem |
|
|
|
|
VirMan
Mitsumaniak maniacc
Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1601 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-12-2024, 10:24
|
|
|
Fajnie że starożytne forum działa jeszcze w 2024 jak chciałbyś jakiś gratów to powoli wymiatam moje zagłębie miśkowe to oddam za przysłowiowego browara - ale samemu trzeba obejrzeć spakować i sobie wziąć u mnie został juztylko zielony na "chodzie" bo mu muszę butlę wywalić z podtlenku lpg bo juzi tak jeździ od święta a skończyłą sięi przeglądu brak Fajnie że ludziska jeszcze dłubią Powodzenia! |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
|
|
|
|
|
|
|