Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] Szarpie na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24052
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2023, 17:48   

Próbowałeś pojedyncze wytryski gazu wyłączać w sofcie? - żeby ten jeden pracował na benzynie. I odwrotnie - wszystko na benzynie i tylko jeden na LPG.
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-11-2023, 19:55   

Trener napisał/a:
Kurde, mam to samo.
Wymieniłem już obie cewki (po tej wymianie przestał szarpać do połowy kolejnego dnia), potem świece na nowiutkie irydowe Denso TT (i znów przez jakiś czas było dobrze - choć muszę przyznać, że po tych dwóch wymianach szarpanie bardzo złagodniało, bo wcześniej nie dało się praktycznie jeździć), wyczyściłem przepustnicę i dolot środkiem od Liqui Moly (świeci się teraz jak nowa), wymieniłem silniczek krokowy - wszystkie części nowe - zresetowałem komputer, zrobiłem nową adaptację... I nic, ciągle poszarpuje, i na benzynie, i na gazie (choć na benzynie delikatniej). Poza wymianą czujnika położenia przepustnicy, nie mam już innych pomysłów.

Jak teraz o tym myślę, to mam wrażenie, że to nawarstwiało się od dawna. Odkąd pamiętam, potrafił poszarpywać na piątym biegu gdy cisnąłem go na autostradzie powyżej 120km/h, ale myślałem, że to wina któregoś wtryskiwacza gazu (V gen. Vialle LPI). Teraz poszarpuje już nawet na luzie i podczas przyspieszania.
Aha, rozrząd i filtr powietrza też wymieniłem na nowy. W sumie niedługo po wymianie filtra zaczął się psuć, ale to już chyba nie ma z tym nic wspólnego.

Będę wdzięczny za pomysły co jeszcze ewentualnie sprawdzić/wymienić.



Może pytam o rzeczy oczywiste, lecz kable WN są ok? Pytam, bo ja też miałem pooszarpywania na LPG (na benzynie ich nie było). Problemem były przewody WN. Problem występował jednak tylko na LPG, bo silnik LPG jest dużo bardziej wrażliwe na wszelki niesprawności w tym zakresie. Co ciekawe, próbowałem dwa komplety
NGK oraz komplet chyba Baru - nowe a problem nadal był. Ustał, gdy zainwestowałem w oryginalne kable z ASO. Kosztowały dwa razy tyle co NGK, lecz problem ustał (oryginalne kable już w dotyku są dużo grubsze). Potem jeszcze wymieniłem fajko-cewki, które idą z cewek do cylindrów (w przypadku dwóc cylindrów). Także kupiłem oryginał z ASO. Auto przestało szarpać.

Oczywiście sprawne wtryskiwacze LPG to osobna sprawa.
 
 
Trener 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-11-2023, 14:37   

To faktycznie były kable WN... Z zewnątrz wyglądały idealnie, ale widocznie czas i temperatura zrobiły swoje. Po wymianie kabli szarpanie ustało.
Na przyszłość będę wymieniał po prostu wszystko na raz (świece, kable, cewki), bo szkoda nerwów na szukanie przyczyny po omacku.
Dzięki za pomoc 👍
 
 
Kuba10293856 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 7 kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2024
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2024, 16:33   

Cześć,
Mam ten sam problem, szarpie tylko na obrotach jałowych i to nieregularne, 5 sekund poszarpie, 5 sekund nie, raz mocniej raz łagodniej, tak losowo. Jedyne co jest w aucie to check od drugiej sondy z katalizatora, że ma małą wydajność katalizator, i czasem jak się jedzie to temperatura z roboczej spada o 10-20 stopni i tak trochę zostaje a potem wraca. Cewkę nową Diamonda kupiłem, kable seiwa, japońskie, polecane nowe, świece denso 80 zł. sztuka, może z 20 tysięcy mają (problem się zaczął z 10 tys temu, Auto też benzyna bez gazu), przepustnica, krokowiec, przepływka wyczyszczone, dziś włożyłem nowy czujnik temperatury i bez zmian. Widziałem że ktoś miał problem z czujnikiem położenia przepustnicy, mierzylem i stałe napięcie podaje, tak samo wszystkie czujniki zmierzone. Kable też psikałem wodą i nigdzie nie przebijają, więc już mi się pomysły skończyły a nie chcę wymieniać bez sensu. A i też korekty paliwowe sprawdzałem to chwilowe o% a długotrwałe 3% więc w normie. Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 09-01-2025, 11:24   

Ludziska wymieniają cewki zapłonowe, kable itd. ale pozostawiają bez dotykania łączniki świecy z cewką, a to one są często przyczyną szarpania. Ten element pośredniczący w dostarczaniu energii z cewki do świecy jest mega ważny.
W większości wypadków wystarczy je wyjąć i porządnie oczyścić z brudu oraz przetrzeć papierem ściernym sprężynę na końcach, wewnątrz tego łącznika. Można też trochę ją rozciągnąć.
Na check związany z drugą sondą lambda jest prosty patent w postaci adaptera mechanicznego, który montuje się między sondą a gwintem w układzie wydechowym. Sprawdzone, działa.
Ten adapter niektórzy nazywają sprytnie emulatorem. Na all_e_gro są po niecałe 10 zł, ale jak ktoś chce, to może nawet nabyć za 150 PLN :axe:
_________________
Go MitsuGo
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.