Gaśnie w trakcie jazdy przy spadku obrotów |
Autor |
Wiadomość |
adrianave66
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-01-2025, 13:35 Gaśnie w trakcie jazdy przy spadku obrotów
|
|
|
Cześć,
Lancer 1.8 2007r. benzyna+gaz, przebieg 180tys. km.
Samochód od kilku miesięcy gaśnie (praktycznie zawsze na zimnym, ale nie zawsze) w czasie od kilku do kilkunastu minut po odpaleniu i ma to miejsce tylko i wyłącznie w momencie spadku obrotów, czyli na skrzyżowaniu/zakręcie. Gaśnie zarówno na benzynie i gazie. Silnik ogólnie bardziej drga na postoju, te gaśnięcie poprzedzało też szarpanie na niskich biegach i ogólnie musiałem operować bardzo sprzęgłem żeby tak nie rzucalo. Mulił też np. przy dodawaniu gazu i jakby z opóźnieniem przyśpieszał.
Czy ktoś wie jaki może być tego powód?
Gazownik powiedział, że auto chodzi lepiej na gazie niż na benzynie i że to kwestia silnika, a nie regulacji gazu. Przeczyścił przepustnice (bez demontowania) - odczuwalnie było lepiej i nie gasnął przez kilka tygodni, problem wrócił.
Inny mechanik zwrócił uwagę na rozrząd/poluzowany pasek, ale czy to z tego powodu? Na forach przejawia się jeszcze kwestia filtra paliwa (przyznam że od 80 tys. km nawet tego nie ruszałem).
Ktoś miał podobnie lub wie co sprawdzić? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1923 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 23-01-2025, 14:52
|
|
|
Kiedy regulowałeś luzy zaworowe?
[ Dodano: 23-01-2025, 14:53 ]
adrianave66 napisał/a: | Inny mechanik zwrócił uwagę na rozrząd/poluzowany pasek |
Silnik jest na łańcuchu. |
|
|
|
 |
adrianave66
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2025, 08:43
|
|
|
Tak oczywiście chodziło o łańcuch. Nie robiłem nic z luzami zaworowymi.
Co myślicie, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Czy warto wydać te 2-3 tys. (czy ile to może kosztować) i zrobić to z nadzieja, że to to?
Od jakiegoś czasu to gaśnięcie poprzedziło szarpanie na niskich biegach, więc może faktycznie to grubsza sprawa a nie że coś jest zabrudzone. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20992 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-01-2025, 09:43
|
|
|
Co do luzów, to ile ty przejechałeś na LPG?
Jakiś komputer podpinałeś i sprawdzałeś błędy?
Co do rozrządu to trzeba posłuchać go po odpaleniu silnika czy nie dochodzą dziwne dźwięki rano. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1923 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 24-01-2025, 10:30
|
|
|
adrianave66 napisał/a: | Nie robiłem nic z luzami zaworowymi. |
To masz prawdopodobną przyczynę problemów.
Co najmniej musisz sprawdzić. |
|
|
|
 |
adrianave66
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2025, 17:51
|
|
|
W ostatnich dwóch latach kilka razy mi się zapalał błąd P0300 - po skasowaniu nie wracał raczej
Ostatnio pojawił się P0500 - ale tylko raz i nie wrócił już po skasowaniu.
Tak to żaden błąd nie pojawia się.
Przejechane na LPG 90kk co najmniej i nie sprawdzane nigdy luzy zaworowe.
Czyli sugerujecie żeby od tego zacząć + stan łańcucha zweryfikować? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1923 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 25-01-2025, 10:38
|
|
|
adrianave66 napisał/a: | Czyli sugerujecie żeby od tego zacząć + stan łańcucha zweryfikować? |
Będziesz pytał, aż Ci odradzimy?
Sugerowane sprawdzanie luzów zaworowych przy gazie to co 40 tyś km. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-01-2025, 13:42
|
|
|
adrianave66 napisał/a: | Sugerowane sprawdzanie luzów zaworowych przy gazie to co 40 tyś km. |
Ja sugerowałbym robić to nawet częściej, nawet co około 20-30 tyś km...to na pewno nie zaszkodzi. LPG to inna temperatura spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, i o ile silnik pracujący na benzynie w częstych przypadkach może w ogóle nie potrzebować sprawdzenia i ewentualnej regulacji luzów, to na LPG jest to nawet nie sugerowane czy wskazane, ale wręcz wymagane.
adrianave66 napisał/a: | Inny mechanik zwrócił uwagę na rozrząd/poluzowany pasek |
apikus napisał/a: | Silnik jest na łańcuchu. |
Cóż, zakładając, ze używasz i wymieniasz w terminie jakiś porządny olej, i napinacz łańcucha pracuje prawidłowo, to wszelkie problemy z łańcuchem rozrżądu najpierw byś słyszał. Za luźny łańcuch będzie klekotał, jak się nie daj Boże zerwie, to też usłyszysz Oczywiście, teoretycznie jest opcja, że łańcuszek przeskoczył o ząbek, ale to zazwyczaj wina napinacza, więc patrz linijkę czy dwie wyżej.
Sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi.
Tylko piszę wyraźnie - SPRAWDZIĆ stan łańcucha rozrządu i ustawienie zaworów, a nie od razu wymieniać wszystko jak leci Kumatemu mechanikowi zajmie to, bo ja wiem ?? Godzinę czy dwie ?? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
adrianave66
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2025, 19:56
|
|
|
Dzięki tak zrobię, dam znać jak się temat uda rozwiązać |
|
|
|
 |
|