Jaki agregat prądotwórczy na budowę? |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2025, 20:52
|
|
|
Barracudy i pewnie podobne konstrukcje, niby mocowo dają radę ale jest problem z precyzyjnym utrzymaniem obrotów i co za tym idzie, częstotliwosci podczas nagłej zmiany obciążenia. Ojciec sprzedał ten pierwszy i kupił Barracudę jednofazową 7kw i ma właśnie takie problemy.
Niektórzy teraz zamiast agregatów używają banków energii, można dodatkowo podpiąć kilka paneli PV i też dość dobrze takie coś się sprawdza. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24111 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2025, 08:22
|
|
|
Bank energii, czyli akumulator z przetwornicą to jednak rząd wielkości więcej jeśli chodzi o cenę. Zero trzeba na końcu dopisać a i tak łatwiej póki co o kupno paliwa na stacji niż zasilenie magazynu w nocy czy zimą z paneli. |
|
|
|
 |
Zdzisiu
Forumowicz
Auto: Space Gear 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 33 Skąd: Chrząszczyrzewoszyce
|
Wysłany: 07-01-2025, 21:21
|
|
|
Kolega całą budowę machną na kilku starych panelach PV + tani reg mppt + akumulatory Marine od łódki + stary UPS chyba 3000VA.
A agregaty mają swoje wady, nie są idealnie stabilnym źródłem energii, za mała moc silnika, za duża rezystancja prądnicy, za duża bezwładność mocy/reakcja na zmiany obciążenia, no ale za to małe i przenośne |
|
|
|
 |
Torkil
Nowy Forumowicz 4x4

Auto: Mitsubishi Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2024 Posty: 5 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 13-01-2025, 09:42
|
|
|
Zdzisiu napisał/a: | (..) no ale za to małe i przenośne |
I o to się zazwyczaj wszystko rozchodzi: agregat kupujesz i używasz. Z fv jest znacznie więcej roboty... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2025, 10:57
|
|
|
Zależy co kto lubi i umie. Jednemu zrobienie małego zestawu PF do ładowania elektronarzędzi i zapewnienia oświetlenia to nic wielkiego a dla innego lepiej postawić agregat i niech działa. Ja tylko pokazałem taki przykład bo przy obecnych cenach złożenie takiego zestawu będzie podobnie kosztowało jak w miarę dobry agregat. Znam kilka osób którzy takim sposobem spokojnie się wybudowali bez przyłącza budowlanego. Dobry akumulator LiFePO4 24V 100Ah czyli jakieś 2,5kWh energii to około 2000zł. Inwerter o mocy na wyjściu AC około 3000W to około 1000zł a panele około 500W są teraz po około 200 - 300zł za sztukę. Do tego jeszcze okablowanie za około 200zł i mamy całkiem wydajny system. Wiadomo że nie wszystko nadaje się do wszystkiego ale technika idzie dość szybko do przodu i tego typu rozwiązania będąc bardziej wydajne w pewnych sytuacjach mogą być lepsze niż Agregat. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10537 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-02-2025, 09:16
|
|
|
plecho1 napisał/a: | obry akumulator LiFePO4 24V 100Ah czyli jakieś 2,5kWh energii to około 2000zł |
Od chinczyka taniej, a sa juz sprawdzone zródła. Problem jest jeden - słońce którego brak jest u nas w zimie. A taki agregat zawsze działa. Obok budowę robili na agregacie, żadnych problemów. Beton idzie z gruchy, jakaś tam piła ręczna elektryczna do desek czy ciecią pustaków, klej mieszadłem lub mała betoniareczka. A i słychać było jak czajnik na kawę załączali |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
|
 |
|