 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 29-01-2025, 21:24 [EA3A/W 2.4] Pompa paliwa
|
|
|
Cześć!
Przedwczoraj wybrałem się na trasę do Krakowa, ledwo na nią wjechałem mrugnęła kontrolka silnika, a potem:
- powyżej 2000 obrotów zapala się kontrolka silnka
- auto przestawało ciągnąć
- każde wzniesienie to było dla niego wyzwanie, któremu ledwo był w stanie podołać
- przy jednym się poddał, nawet na 1 biegu zaczął skakać, aż w końcu stanął
Po odczekaniu 10-15 minut ruszyłem i ledwo doczałapałem się do domu.
Wymrugałem błędy ECU: 41 (injector system) i 56 (abnormal fuel pressure system).
Dziś pojechałem do mojego mechanika. Podczas dojazdu czuć, że auto słabowało (powyżej 3000 obrotów) ale nie było aż takiej tragedii jak wcześniej. Mój mechanik sprawdził czujnik ciśnienia paliwa, przedmuchał kompresorem, podobnie przewody paliwowe, gdy poruszył wiązką od wtryskiwaczy silnik się zakrztusił i przeleciała iskra. Wiązkę zaizolował (ale mówi, że to nie to) i pojechałem się przejechać. Było o wiele lepiej. Auto jechało dopóki się nie wcisnęło mocno gazu, wtedy zachowywało się jakby dojść do ogranicznika obrotów - przestawało przyspieszać, jakby kotwicę zarzucić. Przy lekkim gazowaniu problem nie występował.
Potem jeszcze przejechał się mechanik i stwierdził, że to nie jest związane z wtryskiwaczem (błąd 41) ale ewidentnie z dostawą paliwa - im bardziej się wciśnie gaz, tym większy z tym problem, za dużo powietrza, za mało paliwa i auto nie ciągnie. Może zapchane sitko w baku, może pompa w baku,, może pompa wysokiego ciśnienia, ale nie ma jak tego pomierzyć.
Już, już miałem nadzieję, umówiliśmy się, że profilaktycznie wymienimy filtr paliwa (ostatnio w październiku 2023, 10 tys. km temu) i ruszyłem do domu.
Niestety - znowu tragedia. Samochód jechał ledwo co tylko do obrotów 2000, albo i mniej. Kontrolka silnika prawie non stop się świeciła. Mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało odwrotny do zamierzonego efekt, auto jeszcze bardziej zwalniało i dochodziły jeszcze stuki spod maski.
Od czasu jak weszła benzyna E10, ani razu jej nie zatankowałem. Od tego czasu jeżdżę wyłącznie na 98 E5 i zawsze kupuję na Auchan w Sosnowcu.
Możecie coś doradzić, proszę? |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24111 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-01-2025, 07:26
|
|
|
voytech napisał/a: | Auto jechało dopóki się nie wcisnęło mocno gazu | masz uszkodzoną przepustnicę - podmień na sprawną dla pewności |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 30-01-2025, 10:05
|
|
|
Dzięki, kupiłem używkę EAC65-001, w ASO mi podali wyłącznie numer MD355534, ale znalazłem na necie katalog, który mówi, że oryginalnie MD355534, zastępstwo MR514334 z kodem producenta EAC65-001, więc mam nadzieję, będzie pasować. W przyszłym tygodniu będę miał wymienioną i się okaże. Dam znać, oczywiście.
[ Dodano: 30-01-2025, 14:20 ]
Mały update, nie wiem czy coś więcej wniesie, ale...
Skasowałem błędy ECU (odpinając klemę) i pojechałem na sprawunki (spokojna jazda). W drodze do domu na dwójeczce pedał w tapicerę, dobił do 3000 RPM i zaczął niemiłosiernie szarpać, zaświecił kontrolkę, przejechałem jeszcze bez gazu z 200-300 m by skręcić do domu i... zgasł przed zakrętem. Odpaliłem, dojechałem, wymrugałem błędy.
Tylko 41.
[ Dodano: 03-02-2025, 17:51 ]
Przepustnica wymieniona. Nic nie pomogło. Zauważyłem jeszcze jeden objaw, potwierdzony kilkoma jazdami. Zaraz po uruchomieniu, na zimno, przy pierwszych kilometrach jedzie się jeszcze znośnie, operując lekko gazem nie ma problemu. Po powiedzmy 15 minutach jazdy jednak robi się coraz gorzej, aż do konieczności zjechania na pobocze. Nagrałem krótki film z jazdy testowej zaraz po wymianie przepustnicy:
https://youtu.be/7BYNtKJ2Kac
gaz wciśnięty do podłogi, auto nabiera 3000 obrotów, potem obroty przestają rosnąć, czuć zarzuconą kotwicę, potem autem zaczyna szarpać. W ekstremalnym przypadku nie jedzie nawet na jedynce i słuchać stuki spod maski. Help! |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24111 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-02-2025, 09:09
|
|
|
Polecam wizytę u kogoś, kto ma komputer serwisowy. Podpięcie da informacje, jakie wartości otwarcia przepustnicy widzi komputer.
Jeśli chodzi o błąd 41 to oznacza wtryskiwacze i bardzo rzadko dochodzi do uszkodzenia ich samych - prędzej są to obwody sterujące w komputerze wtrysku (ECU). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 517 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21900 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-02-2025, 21:09
|
|
|
Zapchane te małe filterki w pompie wysokiego ciśnienia. |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 10-02-2025, 15:24
|
|
|
Cześć, dzięki za rad, auto żyje.
Kawałek plastiku wielkości obciętego paznokcia w kanale zasilającym pompy wysokiego ciśnienia. |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
|
|