Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] Geometria kół tył prawy poza zakresem
Autor Wiadomość
Mayday998 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1,6 Pb 117KM, 2011 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-12-2020, 14:10   [1.6] Geometria kół tył prawy poza zakresem

Mam pytanie dlaczego dało sie wyregulować kąt PK lewy tył a prawego nie? Majster na stacji powiedzial tyle że nie da rady. ??? Czy tak moze być czy wrócić i niech poprawia?

Tył lewy:
Kąt pk- pierwotny -0*57** bieżący -0*52** i tu jest ok

Tył prawy:
Kąt pk- pierwotny -1*27** bieżący -1*30**

Tolerancja -0*55 - 0*05**
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 11-01-2021, 20:22   

No, jeżeli auto jest po kolizji, to jest to jak najbardziej normalne.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 479
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-02-2024, 20:19   

Ma ktoś może normy geometrii zawieszenia? Głównie interesują mnie kąty pochylenia kół. Tylne mam lekko poza zakresem i z opinii wykonującego geometrię 3D wynika, że trzeba wymienić wahacze poprzeczne górne. Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
Już sprawdziłem i potwierdziłem. Jest tak, jak w pierwsxym poście. Po konsultacji w ASO i innym specjalistą od geomatrii stanęło na tym, że wszystko jest ok. Nie ma oznak nieprawidłowego zużycia starych opon, auto nie ściąga, nie trzęsie itp. Jeździć obserwować.

[ Dodano: 02-02-2025, 09:42 ]
Wracam do tematu po roku jeżdżenia na nowych oponach. Po przejechaniu 10 tysięcy km ponownie pojechałem na sprawdzenie geometrii. Zasadniczo nic się nie zmieniło i kąty pochylenia tylnych kół są nadal nieznacznie poza zakresem. Z opinii warsztatu wykonującego tę czynność wynika, że nie ma się czym przejmować. Tej wersji się będę trzymać tym bardziej, że opon nie bierze a auto prowadzi się dobrze. Mam jednak pytanie odnośnie wysokości pojazdu. Pan sprawdzający geometrię pomierzył wysokość pojazdu z przodu i z tyłu. Wydawało mi się, że za bardzo tył siedzi i tak faktycznie jest, bo przód to 74 cm a tył 73. Niby nie dużo ale jednak efekt wizualny jest. Stwierdził także, że parametry geometrii mogą wrócić do normy po podniesieniu tyłu, czyli wymianie sprężyn. Może ktoś pomierzyć w swoim aucie i podzielić się swoimi wynikami?
_________________
piotr57
  
 
 
Grzesiek17 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1.6 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2024
Posty: 17
Skąd: Brzeg
Wysłany: 04-02-2025, 16:09   

pitt63 napisał/a:
Wydawało mi się, że za bardzo tył siedzi i tak faktycznie jest, bo przód to 74 cm a tył 73. Niby nie dużo ale jednak efekt wizualny jest. Stwierdził także, że parametry geometrii mogą wrócić do normy po podniesieniu tyłu, czyli wymianie sprężyn. Może ktoś pomierzyć w swoim aucie i podzielić się swoimi wynikami?


A jak było to mierzone? podłoże -> górna krawędź błotnika?
_________________
Grzesiek
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 479
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-02-2025, 18:38   

Grzesiek17 napisał/a:
pitt63 napisał/a:
Wydawało mi się, że za bardzo tył siedzi i tak faktycznie jest, bo przód to 74 cm a tył 73. Niby nie dużo ale jednak efekt wizualny jest. Stwierdził także, że parametry geometrii mogą wrócić do normy po podniesieniu tyłu, czyli wymianie sprężyn. Może ktoś pomierzyć w swoim aucie i podzielić się swoimi wynikami?


A jak było to mierzone? podłoże -> górna krawędź błotnika?


Dokładnie tak, jak piszesz. Od podłoża poprzez piastę koła do błotnika. Zaznaczam, że mam nakładki na błotnikach. W międzyczasie zmierzyłem taksówkarzowi na postoju wysokość i u niego jest 77cm tył i 78cm przód. ASX taki sam jak mój i z tym samym wyposażeniem więc wersja ta sama. Dokonałem jeszcze pomiarów dwóch innych ASX-ów i wymiar jest taki sam jak u tej taksówki. Ciekawa sprawa, jak sądzicie?
_________________
piotr57
 
 
Grzesiek17 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1.6 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2024
Posty: 17
Skąd: Brzeg
Wysłany: 05-02-2025, 23:57   

pitt63 napisał/a:
Dokładnie tak, jak piszesz. Od podłoża poprzez piastę koła do błotnika. Zaznaczam, że mam nakładki na błotnikach. W międzyczasie zmierzyłem taksówkarzowi na postoju wysokość i u niego jest 77cm tył i 78cm przód. ASX taki sam jak mój i z tym samym wyposażeniem więc wersja ta sama. Dokonałem jeszcze pomiarów dwóch innych ASX-ów i wymiar jest taki sam jak u tej taksówki. Ciekawa sprawa, jak sądzicie?


To u mnie jest tył 75 cm, a przód 76 cm :)
_________________
Grzesiek
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 479
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-02-2025, 10:32   

Dzięki serdeczne za odpowiedź. O to mi chodziło. Wygląda to podobnie, jak u mnie czyli jest ok.
_________________
piotr57
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.