Przesunięty przez: lukasz12 13-05-2010, 20:45 |
regulacja przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
pz
Forumowicz
Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 57 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2010, 09:13 regulacja przepustnicy
|
|
|
Witam!
Nan spocie wiosennym rozmawiałem na temat ustawienia.ale nie jestem pewny czy dobrze zapamiętałem:moja wersja- 1.z tyłu włożyć szczelinomierz 065
2. w gniazdku silnika krokowego zblokować 2 środkowe styki
3. zmierzyć pozostałe styki ,nie powinno być przepływu.
Jeśli coś pomyliłem proszę poprawić mnie.
Pozdrawiam za 6,50 Zenio. |
_________________ pz |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 13-05-2010, 20:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 12-05-2010, 18:18
|
|
|
W serwisówce jest opisane jak to się robi. Nawet chyba komuś wyciągałem PDFa.
po kolei wszystko(na szybko piszę bez detali)
1 Szczelinomierz 0,65 - 0.7 pod srubke stopującą przepustnicę
2 usztawiasz TPS żeby pojawiał się sygnł zamknięcia po zmianie z 0.7 na 0.65mm
3 odpalasz i grzejesz do nominalnej temperatury
4 zwierasz pin do ustawiania zapłonu do masy(sztyne 5*BTDC)
5 zwierasz 2 piny we wtyczce diagnostycznej (od błędów, skleroza jeślo chodzi o które)
6 ustawiasz śrubką w przepustnicy 800-850 obr/min
pkt 5 mozna ominąć:
a przekręcasz kluczyk w pozycję acc( kontrolki śwecą) ale nie odpalasz
b odłączasz krokowca - zostanie otwarty na 50%
[ Dodano: 12-05-2010, 19:20 ]
znalazłem skopiuj i wklej do nowego okna...
Kod: | zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf |
|
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 12-05-2010, 20:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 630 Skąd: Milanówek
|
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Pi i Sigma + Zaćmienie i Felis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3526 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-05-2010, 19:46
|
|
|
Ja robiłem to według następującej instrukcji:
Jałowa pozycja czujnika i pozycja czujnika położenia przepustnicy.
1 Rozłącz kable od czujnika TPS
2 Podłącz omomierz do pinów 3 i 4
3 Umieść szczelinomierz o grubości 0.65 mm pomiędzy śrubą regulującą położenie przepustnicy a dźwignię przepustnicy.
4 Poluźni śruby od TPSu przekręć go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
5 Sprawdź połączenie pomiędzy pinami 3 i 4.
6 Powoli kręć TPSem, zgodnie ze wskazówkami zegara, do momentu aż zamknie się obwód (zwarcie). W tej pozycji dokręć śruby od TPSu.
7 Podłącz się w wiąske kabli od TPSu, w kable nr 2(+) i 4(-)
8 Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu nie uruchamiaj silnika.
9 Sprawdź wyjście woltomierzem. Woltomierz powinien wskazywać od 0,4V do 1,0V
10 Usuń szczelinomierz i wyłącz zapłon.
I jak na razie u mnie chodzi. Poprawcie mnie jeśli się mylę . |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 12-05-2010, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:01
|
|
|
mmatulek napisał/a: | http://zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf - tu nic nie ma. |
Zapomniałem napisać że trzeba skopiować link i wkleić w nowe okno bo inaczej nie działa.
Musze inny serwer sobie znaleźć.
Wojtas pięknie opisałeś jak ustawić TPS, lepiej tego bym nie ujął.
Potem ustawiamy obroty biegu jałowego - bo chyba o to Pz pytał . |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Pi i Sigma + Zaćmienie i Felis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3526 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:06
|
|
|
Tak myślałem że coś nie teges |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:27
|
|
|
Może mnie ktoś oświecić , co daje ta regulacja. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:34
|
|
|
Po regulacji masz stabilne 800 rpm biegu jałowego. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2010, 23:44
|
|
|
Czy tą regulację TPS robi się na zimnym silniku? |
|
|
|
 |
tadek-l
Mitsumaniak tadek-l
Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-07-2010, 12:29
|
|
|
zuku19, skontaktuj się z Maretzky85 to podepnie pod komputer |
_________________ tadek-l tel 794228098 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-07-2010, 12:56
|
|
|
zuku19 napisał/a: | Czy tą regulację TPS robi się na zimnym silniku? |
Zasadniczo to nie ma znaczenia, tu chodzi o to żeby ustawić potencjometr odpowiednio w stosunku do zamkniętej przepustnicy. Przy zamkniętej, wskazanie na komputerze ma wynosić 12%-14% otwarcia. Dodatkowo MUSI być zwarty wyłacznik CTPS - closed throttle position switch - na podstawie jego stanu komputer wie czy przejąć sterowanie obrotami biegu jałowego silniczkiem krokowym czy nie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2010, 14:38
|
|
|
Może zacznę od początku.
Po wymianie sprzęgła dość ostro pociągnąłem auto (dla sprawdzenia) i nagle wolne obroty zniknęły, więc ustawiłem TPS, ale.... regulowałem też śrubką od powietrza , wszystko jest już dobrze , tylko się zastanawiam czy nie wzrośnie spalanie , a po za tym nie wiem czy wszystko zrobiłem dobrze. |
|
|
|
 |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 24-09-2010, 12:14
|
|
|
a mogl bys dokladnie opisac jak to zrobic krok po kroku. bo nie bardzo sobie radze jesli chodzi o techniczne sprawy elektryczne. a i miel bym prosbe jak dobrze wyregulowac przepustnice ? byl kiedys taki watek ze gdzies trzeba bylo sie wpiac omomierzem i jakies sruby regulacyjne odkrecic, ale nie pamietam jak ?? kiedys prubowalem, ale mi nie wychodzilo nie wiem jak to zrobic i ktory to jest krokowy?? ten przy kolektorze ?? co jak sie go odkreci to widac takie biale kolko zebate?? ktore zamyka 6 blaszek w kolektorze??(kiedys to rozbieralem i czyscilem)
czy moze krokowy to ten przy przepustnicy od strony pasa przedniego ??
czy moze przy przepustnicy ale od strony grodziowej??
napisz prosze jak dokladnie to zrobic
dziekuje pozdrawiam
jak widziales moja sigma jest dosyc ladna chcial bym aby tez jezdzila jak kiedys....
[ Dodano: 24-09-2010, 13:14 ]
ps jaka srubka od powietrza ?? regulowales te obroty ? gdzie ona sie znajduje? |
|
|
|
 |
Rossi86
Nowy Forumowicz
Auto: Spacewagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2025 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2025, 16:50
|
|
|
Witam jestem tu świeży. Kupiłem sobie do Pracy spacewagona pojawił się problem z przepustnica ktoś sklejał czujnik położenia przepustnicy bo był sklejony na kropelkę, następnie po rozebraniu i przeczyszczeniu odczepił się jeden magnes sklejony złożone teraz muszę ustawić przepustnice czy ktoś z forumowiczów był by skłonny powiedzieć jakie wartości powinny być na ustawianiu by przepustnica chodziła normalnie? Przepustnica o nr eac- 65 - 010 z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
|