Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
13-05-2010, 20:45
regulacja przepustnicy
Autor Wiadomość
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-05-2010, 09:13   regulacja przepustnicy

Witam!
Nan spocie wiosennym rozmawiałem na temat ustawienia.ale nie jestem pewny czy dobrze zapamiętałem:moja wersja- 1.z tyłu włożyć szczelinomierz 065
2. w gniazdku silnika krokowego zblokować 2 środkowe styki
3. zmierzyć pozostałe styki ,nie powinno być przepływu.
Jeśli coś pomyliłem proszę poprawić mnie.


Pozdrawiam za 6,50 Zenio. :ANAL:
_________________
pz
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 13-05-2010, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-05-2010, 18:18   

W serwisówce jest opisane jak to się robi. Nawet chyba komuś wyciągałem PDFa.
po kolei wszystko(na szybko piszę bez detali)

1 Szczelinomierz 0,65 - 0.7 pod srubke stopującą przepustnicę
2 usztawiasz TPS żeby pojawiał się sygnł zamknięcia po zmianie z 0.7 na 0.65mm

3 odpalasz i grzejesz do nominalnej temperatury
4 zwierasz pin do ustawiania zapłonu do masy(sztyne 5*BTDC)
5 zwierasz 2 piny we wtyczce diagnostycznej (od błędów, skleroza jeślo chodzi o które)
6 ustawiasz śrubką w przepustnicy 800-850 obr/min

pkt 5 mozna ominąć:
a przekręcasz kluczyk w pozycję acc( kontrolki śwecą) ale nie odpalasz
b odłączasz krokowca - zostanie otwarty na 50%

[ Dodano: 12-05-2010, 19:20 ]
znalazłem skopiuj i wklej do nowego okna...
Kod:
zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 12-05-2010, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 630
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-05-2010, 19:17   

http://zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf - tu nic nie ma. :wink:
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Pi i Sigma + Zaćmienie i Felis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3526
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-05-2010, 19:46   

Ja robiłem to według następującej instrukcji:

Jałowa pozycja czujnika i pozycja czujnika położenia przepustnicy.

1 Rozłącz kable od czujnika TPS
2 Podłącz omomierz do pinów 3 i 4
3 Umieść szczelinomierz o grubości 0.65 mm pomiędzy śrubą regulującą położenie przepustnicy a dźwignię przepustnicy.
4 Poluźni śruby od TPSu przekręć go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
5 Sprawdź połączenie pomiędzy pinami 3 i 4.
6 Powoli kręć TPSem, zgodnie ze wskazówkami zegara, do momentu aż zamknie się obwód (zwarcie). W tej pozycji dokręć śruby od TPSu.
7 Podłącz się w wiąske kabli od TPSu, w kable nr 2(+) i 4(-)



8 Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu nie uruchamiaj silnika.
9 Sprawdź wyjście woltomierzem. Woltomierz powinien wskazywać od 0,4V do 1,0V
10 Usuń szczelinomierz i wyłącz zapłon.
I jak na razie u mnie chodzi. Poprawcie mnie jeśli się mylę .
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 12-05-2010, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-05-2010, 20:01   

mmatulek napisał/a:
http://zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf - tu nic nie ma. :wink:


Zapomniałem napisać że trzeba skopiować link i wkleić w nowe okno bo inaczej nie działa. :(
Musze inny serwer sobie znaleźć.

Wojtas pięknie opisałeś jak ustawić TPS, lepiej tego bym nie ujął. :D
Potem ustawiamy obroty biegu jałowego - bo chyba o to Pz pytał .
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Pi i Sigma + Zaćmienie i Felis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3526
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-05-2010, 20:06   

Tak myślałem że coś nie teges :P
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2010, 20:27   

Może mnie ktoś oświecić , co daje ta regulacja.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-05-2010, 20:34   

Po regulacji masz stabilne 800 rpm biegu jałowego.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2010, 23:44   

Czy tą regulację TPS robi się na zimnym silniku?
 
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 20-07-2010, 12:29   

zuku19, skontaktuj się z Maretzky85 to podepnie pod komputer
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-07-2010, 12:56   

zuku19 napisał/a:
Czy tą regulację TPS robi się na zimnym silniku?


Zasadniczo to nie ma znaczenia, tu chodzi o to żeby ustawić potencjometr odpowiednio w stosunku do zamkniętej przepustnicy. Przy zamkniętej, wskazanie na komputerze ma wynosić 12%-14% otwarcia. Dodatkowo MUSI być zwarty wyłacznik CTPS - closed throttle position switch - na podstawie jego stanu komputer wie czy przejąć sterowanie obrotami biegu jałowego silniczkiem krokowym czy nie.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2010, 14:38   

Może zacznę od początku.
Po wymianie sprzęgła dość ostro pociągnąłem auto (dla sprawdzenia) i nagle wolne obroty zniknęły, więc ustawiłem TPS, ale.... regulowałem też śrubką od powietrza , wszystko jest już dobrze , tylko się zastanawiam czy nie wzrośnie spalanie , a po za tym nie wiem czy wszystko zrobiłem dobrze.
 
 
 
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 24-09-2010, 12:14   

a mogl bys dokladnie opisac jak to zrobic krok po kroku. bo nie bardzo sobie radze jesli chodzi o techniczne sprawy elektryczne. a i miel bym prosbe jak dobrze wyregulowac przepustnice ? byl kiedys taki watek ze gdzies trzeba bylo sie wpiac omomierzem i jakies sruby regulacyjne odkrecic, ale nie pamietam jak ?? kiedys prubowalem, ale mi nie wychodzilo nie wiem jak to zrobic i ktory to jest krokowy?? ten przy kolektorze ?? co jak sie go odkreci to widac takie biale kolko zebate?? ktore zamyka 6 blaszek w kolektorze??(kiedys to rozbieralem i czyscilem)
czy moze krokowy to ten przy przepustnicy od strony pasa przedniego ??
czy moze przy przepustnicy ale od strony grodziowej??

napisz prosze jak dokladnie to zrobic
dziekuje pozdrawiam

jak widziales moja sigma jest dosyc ladna chcial bym aby tez jezdzila jak kiedys....

[ Dodano: 24-09-2010, 13:14 ]
ps jaka srubka od powietrza ?? regulowales te obroty ? gdzie ona sie znajduje?
 
 
Rossi86 
Nowy Forumowicz

Auto: Spacewagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2025
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2025, 16:50   

Witam jestem tu świeży. Kupiłem sobie do Pracy spacewagona pojawił się problem z przepustnica ktoś sklejał czujnik położenia przepustnicy bo był sklejony na kropelkę, następnie po rozebraniu i przeczyszczeniu odczepił się jeden magnes sklejony złożone teraz muszę ustawić przepustnice czy ktoś z forumowiczów był by skłonny powiedzieć jakie wartości powinny być na ustawianiu by przepustnica chodziła normalnie? Przepustnica o nr eac- 65 - 010 z góry dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.