zużycie oleju |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10581 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-03-2022, 08:12
|
|
|
baltazar1234 napisał/a: | Moze mi ktos wytłumaczyć dlaczego w jednym kraju mitsubishi kaze wymieniac olej co 8 tys kilometrów,a w innym pozwala na wymiane co 20 tys?Czyli defakto pozwala na zniszczenie silnika i potem go wymienia |
Licza na to ze większość nie będzie miała tego problemu i minie 5 lat i biedzie po gwarancji juz. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 602 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 07-03-2022, 11:13
|
|
|
baltazar1234 napisał/a: | Moze mi ktos wytłumaczyć dlaczego w jednym kraju mitsubishi kaze wymieniac olej co 8 tys kilometrów,a w innym pozwala na wymiane co 20 tys? |
Ja tam obstawiam wytyczne "ekologiczne", żeby się olej do rzek i jezior nie wylewał strumieniami...czy jakoś tak. Generalnie o interwałach wymiany oleju co 20k km, to już tyle filmów i referatów powstało, że dziwię się, że są jeszcze ludzie, którzy się do tych zaleceń stosują. Szczególnie w uturbionych silnikach. |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2022, 12:40
|
|
|
tościk napisał/a: | Ja tam obstawiam wytyczne "ekologiczne", żeby się olej do rzek i jezior nie wylewał strumieniami. |
ale... W cywilizowanych krajach sie takich rzeczy nie robi... |
|
|
|
 |
junki
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2020 Posty: 29 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 14-02-2025, 12:56 Olej w silniku 0w20
|
|
|
... sprawdzacie poziom ?
mnie po ok 10 000km pobtało ponad litr oleju, komputer nie zgłosił a na miarce było poniżej minimum.
1L na 10tys km wydaje się dużo, jak u was ? mój przebiegu ma 90 tys km ? |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 21-02-2025, 08:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 495 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
junki
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2020 Posty: 29 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 19-02-2025, 13:33
|
|
|
No niestety nie ma w tym temacie odpowiedzi na moje pytania. Jedynie sugestia nagarów na pierścieniach. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 19-02-2025, 21:47
|
|
|
1L na 10kkm to nie dramat. Nic nie piszesz o interwałach i jak było wcześniej?
Sam zmieniasz olej czy jeździsz do mechanika ? Robione były płukanki czy nie ?
Jak chcesz żeby silnik długo pożył to wymiana co max 10.000km.
Możliwe że pierścienie zarosły nagarem i spalanie oleju wzrosło. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2025, 08:21
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | 1L na 10kkm to nie dramat. |
Tak wpajają, a człowiek do wszystkiego przywyknie. Za jakiś czas będą podawali w instrukcjach, że ubytek 1,5 l/10 000 km jest również OK.
Dla mnie to jednak dramat jeśli silniki jeżdżące na 0W20 po 50 000 km mają porysowane gładzie cylindrów. Informacji jest sporo w internecie, wystarczy poszukać. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20909 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-02-2025, 08:53
|
|
|
W instrukcji od starego spacer stara podają, że w zależności od stylu jazdy pobór oleju może nawet sięgać 1L/1000km .
Takie zabezpieczenie ASO na wypadek roszczeń klienta co do sprawności auta. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2025, 10:19
|
|
|
W wielu instrukcjach tak było napisane, ale zazwyczaj się to nie potwierdzało w trakcie użytkowania pojazdu. Aktualnie producenci dotrzymują danego słowa w sprawie poboru oleju |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 21-02-2025, 11:41
|
|
|
To masz napisał/a: | CB4W_00 napisał/a: | 1L na 10kkm to nie dramat. |
Tak wpajają, a człowiek do wszystkiego przywyknie. Za jakiś czas będą podawali w instrukcjach, że ubytek 1,5 l/10 000 km jest również OK.
Dla mnie to jednak dramat jeśli silniki jeżdżące na 0W20 po 50 000 km mają porysowane gładzie cylindrów. Informacji jest sporo w internecie, wystarczy poszukać. |
Mój grandis silnik 4G69(ponad 300kkm nalotu) przy jeździe w koło komina nie widać żeby zużywał olej, przy jeździe autostradowej potrafi wciągnąć dwie trzy setki oleju na 1000km.
Colt żony silnik 4A90(180kkm nalotu) od wymiany do wymiany raz w roku nie żłopie nic, ale ona robi małe przebiegi około 3000-5000km rocznie.
Stary colt z silnikiem 4G13 też potrafił wciągnąć trochę, lancer z silnikiem 4G92 też.
Ze wszystkich mitsu jakie miałem jedynie w colcie nie zauważam zużycia oleju.
Dodam że wszystkie miśki miały silniki w nienagannej kondycji, kompresja książkowa.
Dużo zależy też od temperamentu kierowcy. Przy częstym kręceniu silnika wysoko na pewno będą jakieś ubytki. |
|
|
|
|
 |
|