Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie zawieszenia TYLNEGO w OT 1 4WD
Autor Wiadomość
Pitters 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2021
Posty: 37
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 19-10-2022, 08:24   Podniesienie zawieszenia TYLNEGO w OT 1 4WD

Witam, rozglądam się za możliwościami podniesienia tylnego zawieszenia w moim Miśku, sprawdziłem różnicę pomiędzy przodem a tyłem i wyniosła około 5 cm. Dodam że mam butlę z gazem w miejscu koła zapasowego no i na wybojach słychać pukanie z tyłu a całe zawieszenie tylne jest nowe. Jak można podnieść tył by było to najmniej inwazyjne no i bym nie musiał wymieniać nowego zawieszenia ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5349
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-10-2022, 08:58   

Do Outlandera 1 generacji są dostępne specjalne zestawy dystansy którymi podnosisz budę, w zestawie są też dłuższe śruby. Podkładasz je pod kielichy amortyzatorów. Pamiętaj że to jedynie lift nadwozia, i wszystko inne zostaje na dawnej wysokości co będzie skutkowało koniecznością ustawienia geometrii, kątów itd.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 15-12-2022, 14:30   

Ja przy wymianie amortyzatorów tylnych odkryłem, że od pewnej wersji 2.0 amory są wyższe. Nie pamiętam której. Kupiłem używki od angola i założyłem je. Tył stoi dużo wyżej i jest moim zdaniem super.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 15-12-2022, 20:34   

Warto dodać, że są dwa rodzaje tylnych wahaczy poprzecznych i wymiana na nowe u kilku osób pomogła :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
starzec 00 
Forumowicz

Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019
Posty: 31
Skąd: Puławy
Wysłany: 15-12-2022, 23:24   

Wyższe amortyzatory i odpowiednie do nich wahacze były do czerwca 2004r.
 
 
maciej-bienko 
Nowy Forumowicz
maciej-bienko

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2023
Posty: 5
Skąd: Wołów
  Wysłany: 28-06-2023, 07:43   Outlander terenówka :D

Witam. Postanowiłem założyć nowy temat bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej podniesienia zawieszenia w outlander I. Polegając na waszym doświadczeniu może uda się zebrać tu wszystkie informacje mówiące co można zrobić by podnieść to auto.
Na chwilę obecną z tego co znalazłem na forum to to że można kupić podkladki 5 cm pod kielichy. Myślałem jeszcze by dodać dotego gumy pod sprężyny (nie ma dostępnych dedykowanych więc trzeba rozebrać zmierzyć i dobrać) no i dodatkowo gumy pomiędzy zwoje. Znalazłem też informacje ze niektóre amortyzatory maja wyżej osadzoną podstawę na sprężynę ale niestety żadnych konkretów i wymiarów. Podobnie jak wachacze podobno są w 2 wersjach i po montażu jednych z nich auto stoi wyżej.
Wiem że to nie jest auto terenowe i nigdy nim nie będzie a pozatym nie można go podnosić w nieskończonośc, bo są jeszcze inne elementy takie jak np. półosie które wkoncu się skończą ale w tym temacie chodzi o to by zebrać informacje o tych elementach które dadzą efekt liftu, a później niech każdy sam zadecyduje co woli wymienić.

Pozdrawiam wszystkich pomocnych :D
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 28-06-2023, 08:14   

maciej-bienko napisał/a:
gumy pomiędzy zwoje


Miałem takie coś przez chwilę w CRV II. Ani to nie daje efektu, ani nie jest dobre bo może doprowadzić do pęknięcia sprężyny gdyż pracuje ona nieprawidłowo.

Co do sensowności liftu to trzeba mieć świadomość, że podniesione auto gorzej się prowadzi, zwłaszcza w zakrętach. Ale na autostradzie też bardziej czuć wszelkie podmuchy wiatru. O ile w terenówce, którą nie jedzie się za szybko to nie przeszkadza (Vitarą w trasie max 70 - 80 km/h jadę), to w SUVie może być uciążliwe gdyż jest to jednak samochód do codziennego użytku. Dodatkowo dochodzą takie prozaiczne sprawy jak podniesienie auta w razie konieczności wymiany koła. Niektórzy mogą się w trasie zdziwić jak się okaże, że lewarka nie starcza :wink:

No i lift to też łańcuszek szczęścia jeżeli chodzi o wydatki. Zakładasz lift, nagle okazuje się, że koła jakoś dziwnie wyglądają bo zrobiły się "małe". No to kupujemy większe felgi/opony. Spalanie wzrasta a dynamika auta spada a prędkościomierz wskazuje już inaczej. Dodatkowo coś zaczyna ocierać przy skręcie, to kupujemy dystanse. Potem poszerzenia nadkoli, i tak to leci. A potem pólośka mówi, że ma dość tak dużych kół. Oczywiście to już skrajny przypadek :wink: Nie mniej, myślę, że warto o tych rzeczach wiedzieć liftując auto.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
  
 
 
maciej-bienko 
Nowy Forumowicz
maciej-bienko

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2023
Posty: 5
Skąd: Wołów
Wysłany: 29-06-2023, 06:58   

Tak zgodzę się z tobą że apetyt rośnie w miarę jedzenia ale nikt nie powiedział że robimy tu zmotke na rajdy. Znalazłem gdzieś w sieci kilka zdjęć ciekawie i zgustem zrobionego outlandera. I chciałbym wiedzieć czy ktoś z was to przerabiał.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5349
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-06-2023, 08:54   

Wrzucam tutaj zdjęcie Outlandera Turbo na tych podkładkach podnoszących nadwozie. Weź też pod uwagę że Turbiak jest fabrycznie 30mm niżej niż wolnossak więc i efekt będzie nieco inny.

_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24166
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2023, 10:55   

Jak dla mnie pokracznie. Pewne proporcje zostały zaburzone.
 
 
maciej-bienko 
Nowy Forumowicz
maciej-bienko

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2023
Posty: 5
Skąd: Wołów
Wysłany: 29-06-2023, 21:25   

Ooo i o coś takiego mi chodziło. Jest to moje 3 auto w domu kupione do "zabawy" więc wygląd mi aż tak nie przeszkadza 😀
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5349
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-06-2023, 22:06   

Wygląd to mały problem, zawsze można odwrócić głowę ale zaraz po włożeniu tych podkładek po kilku tysiącach kilometrów pourywało mocowania wahaczy w sankach, auto miało całkiem rozjechaną geometrie a jego zachowanie na drodze to był dramat. Turbo już w serii jest wysoko i pływa jak ponton a w tym przypadku jak zacząłem robić testy na drodze to przy 90 o mało nie skończyło się beczką na polu. Auto zrobiło się zbyt niestabilne, za mocno się przechylało i mega nadsterowne. Oczywiście lift jak pisałem dotyczył budy bo tylko to podnoszą podkładki, tak więc dyfer, katalizatory wydech i miska oleju jest na swoim miejscu dalej a auto zyskuje tylko na kątach natarcia, resztę można standardowo urwać.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 01-07-2023, 20:02   

Bzyk_R1 napisał/a:
Wrzucam tutaj zdjęcie Outlandera Turbo na tych podkładkach podnoszących nadwozie. Weź też pod uwagę że Turbiak jest fabrycznie 30mm niżej niż wolnossak więc i efekt będzie nieco inny.




Bzyk_R1 napisał/a:
po włożeniu tych podkładek po kilku tysiącach kilometrów pourywało mocowania wahaczy w sankach, auto miało całkiem rozjechaną geometrie a jego zachowanie na drodze to był dramat.


No i o tym właśnie mówiłem. Wygląda kiepsko, przydałoby się większe koła. Do tego prowadzenie się pogarsza. A to pewnie kilka cm liftu względem serii, i to na podkładkach, także absolutnie nie wchodzimy jeszcze w zakres "budowania zmoty do rajdów", a już są problemy.

Co do trwałości liftu na podkładkach to wiele aut z tym jeździ latami i nic się nie dzieje. Zarówno SUVy typu CRV jak i terenowe auta bez ramy typu Jeep, więc w tym wypadku może po prostu za dużo.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
93bogus 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2006 2.0 136km 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Boguszów-Gorce
Wysłany: 20-02-2025, 09:02   

Witam.
Wygląd kwestia sporna. Poza tym to SUV a nie kombi więc jakiś prześwit powinien być. U mnie sytuacja jest taka, że wymieniłem sanki tył wszystkie wahacze amory sprężyny. Wahacze i mcperson przód. Tył ewidentnie siedzi niżej niż przód i to wygląda pokracznie jak przód ma prześwit a tył siedzi jak bym beton w bagażniku woził. Po wymianie opon na nowe z profilu 60 na 65 przy tej samej szerokości opony, tył na zakrętach nieraz potrafi lekko obcierać, dlatego myślę o podniesieniu tylko tyłu.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 23-02-2025, 19:11   

93bogus napisał/a:
Poza tym to SUV a nie kombi więc jakiś prześwit powinien być.
Sęk w tym, że to auto było sprzedawane jako kombi :)

A co do tyłu i jego niskiej pozycji, cóż - jeśli wymieniłeś wahacze, to być może sprzedali Ci nie takie jak trzeba - temat był już kilkukrotnie na forum poruszany :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.