Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór EGR oraz problem z gaszeniem
Autor Wiadomość
Adam.Z 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2024
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2024, 20:31   Zawór EGR oraz problem z gaszeniem

Witam wszystkich Mitsumaniaków :)

Chciałbym zapytać o zawór EGR w Pajero 3.2Did CR 190 2015 r.
Wymieniłem w moim samochodzie zawór EGR z powodu pojawiającego się błędu P2413.
Po wymianie EGR na nowy błąd nadal pozostał (pojawia się natychmiast po przekręceniu stacyjki). Próbowałem podglądnąć parametry zaworu EGR (wartość zadana 0%, błąd EGR 0%).
Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pojawia się błąd: P2009
Samochód jeździ normalnie, nie występuje utrata mocy itd.

Ponadto zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki silnik nie gaśnie natychmiast (tak jak to miało miejsce wcześniej) tylko po około 2-4sek od momentu przekręcenia stacyjki. Czy w Pajero występuje klapa gasząca (np taka jak w silnikach PSA, sterowana podciśnieniem)?

Chciałbym również zapytać w jaki sposób sterowany jest zawór EGR? Czy uszkodzone zaworki od podciśnienia mogą wpływać na pracę i parametry zaworu EGR?
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 188
Skąd: Stąd
Wysłany: 20-06-2024, 12:50   

Jeśli gaśnie Ci po chwili, a wcześniej tak nie robił, to znaczy że EGR jest cały czas otwarty i auto wciąż oddycha spalinami. O ile paliwo (ropa) jest odcięta, tak silnik chodzi jeszcze chwilę bo wciąż jest i paliwo jak i "tlen"/powietrze czyli właśnie wszystko z obwodu recyrkulacji.

Skąd wiem? A wiem bo jak czyściliśmy EGR i dolot to po złożeniu okazało się że mój oddycha tak ładnie i mocno, że zassał gdzieś z dna jakiejś rury jakąś zapomnianą metalową uszczelkę która wpadła kidealnie pod grzybek/zawór EGRa i ten się zaciął w pozycji otwartej.
Efekt? Brak check engine ale niemożliwość jazdy szybciej niż 4km/h bo się silnik dławił.
Doturałem się z powrotem do mechanika tak właściwie nie dotykając pedału gazu.
Na luzie co dziwne, można było go (krztuszącego się) wkręcić na maks 2200 obrotów i dalej to już dostawał telepawki.
Po przekręceniu kluczyka auto wciąż chodziło przez 3-5 sekund.
Tak - sprawdzaliśmy przepływomierz i ten funkcjonował poprawnie i stąd moje przypuszczenia padły właśnie że EGR pozostawał otwarty.

Zawór wymieniłeś - a sprawdzałeś jaki jest stan wężyka podciśnienia który wchodzi w układ? Jest zaraz przy filtrze paliwa.
Jeśli nie czyściłeś dolotu, a masz EGR, to moim zdaniem zapewne masz zapchany kolektor.
Jaki był stan tego EGRa który ściągałeś?

P.S. Ja na szczęście od początku tego roku jeżdżę już po usunięciu EGR.
Kolektor i EGR wyczyszczony, EGR wyłączony. DPFa nie ma od dawna.
I spokój na wieki wieków od wszystkich bolączek tego chorego systemu
_________________

 
 
toshimin 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2025
Posty: 4
Skąd: Poznan
Wysłany: 03-03-2025, 16:29   Re: Zawór EGR oraz problem z gaszeniem

Adam.Z napisał/a:
Witam wszystkich Mitsumaniaków :)

Chciałbym zapytać o zawór EGR w Pajero 3.2Did CR 190 2015 r.
Wymieniłem w moim samochodzie zawór EGR z powodu pojawiającego się błędu P2413.
Po wymianie EGR na nowy błąd nadal pozostał (pojawia się natychmiast po przekręceniu stacyjki). Próbowałem podglądnąć parametry zaworu EGR (wartość zadana 0%, błąd EGR 0%).
Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pojawia się błąd: P2009
Samochód jeździ normalnie, nie występuje utrata mocy itd.

Ponadto zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki silnik nie gaśnie natychmiast (tak jak to miało miejsce wcześniej) tylko po około 2-4sek od momentu przekręcenia stacyjki. Czy w Pajero występuje klapa gasząca (np taka jak w silnikach PSA, sterowana podciśnieniem)?

Chciałbym również zapytać w jaki sposób sterowany jest zawór EGR? Czy uszkodzone zaworki od podciśnienia mogą wpływać na pracę i parametry zaworu EGR?

Witam;)
Udało Ci się ustalić usterkę? U mnie egr sprawny sprawdzony po wyjęciu a komp wyrzuca P2413, pomierzyłem wtyczke i wygląda na to że nie dochodzi zasilanie silnika EGR, ale nie mam jeszcze schematu instalacji żeby zacząć szukać gdzie leży problem....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.