Black Outlander 2.2 DID AT |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24166 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-03-2025, 07:55
|
|
|
To masz napisał/a: | aplikowałem piankę najkrótszym kanałem tj. lewym nawiewem w miejscu pasażera | co prawda nie znam tego układu, ale - przez kratki nawiewu to nie ma sensu, bo one prowadzą do mieszalnika a nie do parownika
jest wiele rozwiązań, jednak aby móc sterować temperaturą nawiewu chyba wszystkie te rozwiązania mają mieszalnik, czyli puszkę, gdzie ciepłe powietrze z nagrzewnicy miesza się z zimnym (z parownika lub z zewnątrz)
najlepszy sposób w nowych autach, gdzie parownik jest ukryty gdzieś głęboko, to zdjąć wężyk skroplin i tamtędy wprowadzić lancę |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2025, 08:28
|
|
|
Sugerowałem się schematami i myślę, że wszystko poszło zgodnie z planem. Otwory nawiewów na twarz są dokładnie nad parownikiem.
Ważne, co napisałem, by nawiew ustawić WYŁĄCZNIE na twarz, wtedy pozostałe kanały są zamknięte klapkami. Druga sprawa to włączenie klimatyzacji i ustawienie jej na minimalną temperaturę, aby w mieszalniku klapka zamknęła wlot do nagrzewnicy.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10581 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-03-2025, 13:40
|
|
|
Ja zawsze waliłem piankw w każdy kanał, czekałem i pusczaem obieg wewnetrzny aby zdezybfekować. A nie na zasadzie ze to ma się przelać. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 10968 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-03-2025, 20:59
|
|
|
W tamtym roku kupiłem środek do dezynfekcji w spraju. Łatwo się to aplikuje, i chyba zadziałało, bo dziwnych zapachów z nawiewów nie było czuć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2025, 21:40
|
|
|
W poprzednich autach również używałem tych w sprayu. Sprawdzały się, ale na jeden sezon. Później spróbowałem pianki i był spokój z zapachami na przynajmniej trzy lata, więc postanowiłem to powtórzyć w Mitsubishi. Jest jeden szczegół tzn. wtedy była to oryginalna pianka Toyota, a teraz trzy razy tańsze K2, ale mam nadzieję, że efekt będzie równie dobry.
Porwałem się na budżetowe(tzn. wykonane własnymi siłami) wyciszenie auta. Na pierwszy ogień poszły uszczelki na krawędzi karoserii we wnękach drzwiowych. Kupiłem sznur EPDM 7 mm i przy użyciu bardzo dużej ilości płynu do naczyń udało się przeciągnąć go przez komorę w oryginalnej uszczelce. Jeśli ktoś będzie miał dużo cierpliwości i jeszcze więcej płynu do naczyń to może próbować ze sznurem o średnicy 8 mm.
Zamówiłem następnie sznur EPDM 5 mm, aby włożyć go do uszczelek obwodowo montowanych na drzwiach.
Różnicę przy zamykaniu drzwi już słychać, ale głównie liczę na poprawę wyciszenia przy prędkościach autostradowych. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 10968 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-03-2025, 22:13
|
|
|
Używałem tych z K2. na sezon to max. Ale skoro są tańsze trzy razy od toyotowych, to na jedno wyjdzie i będziesz miał okazję przy aucie porobić |
_________________
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2025, 09:18
|
|
|
Uszczelki na drzwiach wypełnione sznurem EPDM 5 mm:
Nie brałem pod uwagę wyciszenia uszczelki drzwi bagażnika, ale została potrzebna do tego długość sznura EPDM 7 mm. Uszczelkę (jako jedyną) musiałem przeciąż na zgrzewie znajdującym się w linii zamka, bo bez jej wyprostowania nie przecisnąłbym sznura. Lepszy byłby ten z drzwi o średnicy 5 mm, ale wykorzystałem co zostało.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10581 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-03-2025, 09:31
|
|
|
Założe sobie w Jumper taki sznur w uszczelkach |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2025, 10:53
|
|
|
Polecam, bo efekt jest zauważalny, ale wynik pracy jest też taki, że hałas był zewsząd, a teraz słychać szum z opon i wiatru ze słupków A. Oczywiście one występowały, ale we wszechobecnym hałasie aż tak się nie wyróżniały.
Natomiast zniknęła ogromna ilość hałasu pochodząca z uszczelek drzwi. Przy bocznym uderzeniu mocnego wiatru, np. po wyjechaniu zza ekranów akustycznych, miałem wrażenie, że przewiewa na wylot kabinę. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10581 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-03-2025, 14:23
|
|
|
w galancie wymieniłem uszczelki na flokowane. Pomogło. Ale moze jeszcze jak by w drzwi takie dał moze jeszcze pomóc. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2025, 08:04
|
|
|
W uszczelkę pomiędzy skrzydłami drzwi włożyłem sznur 5 mm i przykleiłem go cyjanoakrylem co 10 cm.
Uszczelka pod delikatnym dotykiem zapadała się. Teraz szczelnie przylega do przednich drzwi.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10581 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-03-2025, 10:27
|
|
|
Takie uszczelki tylko w autach premium |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 519 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21908 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2025, 10:34
|
|
|
To masz, i zauważyłeś jakąś różnicę po włożeniu tego sznura w uszczelkę? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2025, 22:49
|
|
|
Hugo, Mógłbym ograniczyć się w ocenie, że to jedynie opinia subiektywna, ale biorąc pod uwagę oryginalne wygłuszenie zaprezentowane na schemacie poniżej, ciężko nie spodziewać się efektów po jakichkolwiek staraniach o ciszę w kabinie.
Zrobiłem kolejny krok i wygłuszyłem podszybie, a to w przypadku silnika diesla jest zdecydowanym plusem.
Na blachę przykleiłem matę butylową o gr. 2,5 mm z zakładem tzn. najpierw maty po bokach(kończące się na widocznych, poprzecznych wzmocnieniach), a następnie na środku trzecia mata zachodząca po kilka centymetrów na maty boczne. W ten sposób nie ma możliwości, by woda dostała się pod spód. Dodatkowo, skrajnie małe prostokąty omijające spusty wody.
Każda z trzech mat jest na całą szerokość "rynny", więc znowu nie ma możliwości, by woda przelała się i dostała pod maty.
Na pionowej ścianie graniczącej z kabiną dodatkowo pianka kauczukowa nie chłonąca wody.
Połączenia pionowe uszczelniłem do pewnej wysokości specjalistycznym szczeliwem, natomiast dołu pianki nie kleiłem, aby mimo wszystko, ewentualna wilgoć wydostała się właśnie tym miejscem.
Kilka dni wcześniej zamontowałem oryginalne wygłuszenie ściany grodziowej, którego stan od zakupu auta sugerował wizytę gryzonia, a w trakcie demontażu DPFa zniszczyłem je do końca.
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 510 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wczoraj 15:07
|
|
|
Słupki A:
- wygłuszająca mata butylowa o gr. 2,5 mm:
- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm:
upload image
- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm:
Do obudowy głośników wysokotonowych pianka pochłaniająca o gr. 20 mm. W tym miejscu są otwory na zewnątrz, doprowadzające instalację do lusterek, więc wygłuszenie na pewno nie zaszkodzi.
 |
|
|
|
 |
|