Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Black Outlander 2.2 DID AT
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24166
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-03-2025, 07:55   

To masz napisał/a:
aplikowałem piankę najkrótszym kanałem tj. lewym nawiewem w miejscu pasażera
co prawda nie znam tego układu, ale :) - przez kratki nawiewu to nie ma sensu, bo one prowadzą do mieszalnika a nie do parownika
jest wiele rozwiązań, jednak aby móc sterować temperaturą nawiewu chyba wszystkie te rozwiązania mają mieszalnik, czyli puszkę, gdzie ciepłe powietrze z nagrzewnicy miesza się z zimnym (z parownika lub z zewnątrz)
najlepszy sposób w nowych autach, gdzie parownik jest ukryty gdzieś głęboko, to zdjąć wężyk skroplin i tamtędy wprowadzić lancę
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2025, 08:28   

Sugerowałem się schematami i myślę, że wszystko poszło zgodnie z planem. Otwory nawiewów na twarz są dokładnie nad parownikiem.
Ważne, co napisałem, by nawiew ustawić WYŁĄCZNIE na twarz, wtedy pozostałe kanały są zamknięte klapkami. Druga sprawa to włączenie klimatyzacji i ustawienie jej na minimalną temperaturę, aby w mieszalniku klapka zamknęła wlot do nagrzewnicy.

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10581
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-03-2025, 13:40   

Ja zawsze waliłem piankw w każdy kanał, czekałem i pusczaem obieg wewnetrzny aby zdezybfekować. A nie na zasadzie ze to ma się przelać.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 10968
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-03-2025, 20:59   

W tamtym roku kupiłem środek do dezynfekcji w spraju. Łatwo się to aplikuje, i chyba zadziałało, bo dziwnych zapachów z nawiewów nie było czuć.
_________________

 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2025, 21:40   

W poprzednich autach również używałem tych w sprayu. Sprawdzały się, ale na jeden sezon. Później spróbowałem pianki i był spokój z zapachami na przynajmniej trzy lata, więc postanowiłem to powtórzyć w Mitsubishi. Jest jeden szczegół tzn. wtedy była to oryginalna pianka Toyota, a teraz trzy razy tańsze K2, ale mam nadzieję, że efekt będzie równie dobry.

Porwałem się na budżetowe(tzn. wykonane własnymi siłami) wyciszenie auta. Na pierwszy ogień poszły uszczelki na krawędzi karoserii we wnękach drzwiowych. Kupiłem sznur EPDM 7 mm i przy użyciu bardzo dużej ilości płynu do naczyń udało się przeciągnąć go przez komorę w oryginalnej uszczelce. Jeśli ktoś będzie miał dużo cierpliwości i jeszcze więcej płynu do naczyń to może próbować ze sznurem o średnicy 8 mm.
Zamówiłem następnie sznur EPDM 5 mm, aby włożyć go do uszczelek obwodowo montowanych na drzwiach.

Różnicę przy zamykaniu drzwi już słychać, ale głównie liczę na poprawę wyciszenia przy prędkościach autostradowych.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 10968
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-03-2025, 22:13   

Używałem tych z K2. na sezon to max. Ale skoro są tańsze trzy razy od toyotowych, to na jedno wyjdzie :mrgreen: i będziesz miał okazję przy aucie porobić :)
_________________

 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2025, 09:18   

Uszczelki na drzwiach wypełnione sznurem EPDM 5 mm:



Nie brałem pod uwagę wyciszenia uszczelki drzwi bagażnika, ale została potrzebna do tego długość sznura EPDM 7 mm. Uszczelkę (jako jedyną) musiałem przeciąż na zgrzewie znajdującym się w linii zamka, bo bez jej wyprostowania nie przecisnąłbym sznura. Lepszy byłby ten z drzwi o średnicy 5 mm, ale wykorzystałem co zostało.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10581
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-03-2025, 09:31   

Założe sobie w Jumper taki sznur w uszczelkach
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2025, 10:53   

Polecam, bo efekt jest zauważalny, ale wynik pracy jest też taki, że hałas był zewsząd, a teraz słychać szum z opon i wiatru ze słupków A. Oczywiście one występowały, ale we wszechobecnym hałasie aż tak się nie wyróżniały.
Natomiast zniknęła ogromna ilość hałasu pochodząca z uszczelek drzwi. Przy bocznym uderzeniu mocnego wiatru, np. po wyjechaniu zza ekranów akustycznych, miałem wrażenie, że przewiewa na wylot kabinę.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10581
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-03-2025, 14:23   

w galancie wymieniłem uszczelki na flokowane. Pomogło. Ale moze jeszcze jak by w drzwi takie dał moze jeszcze pomóc.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2025, 08:04   

W uszczelkę pomiędzy skrzydłami drzwi włożyłem sznur 5 mm i przykleiłem go cyjanoakrylem co 10 cm.



Uszczelka pod delikatnym dotykiem zapadała się. Teraz szczelnie przylega do przednich drzwi.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10581
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-03-2025, 10:27   

Takie uszczelki tylko w autach premium :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 519 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21908
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-03-2025, 10:34   

To masz, i zauważyłeś jakąś różnicę po włożeniu tego sznura w uszczelkę?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2025, 22:49   

Hugo, Mógłbym ograniczyć się w ocenie, że to jedynie opinia subiektywna, ale biorąc pod uwagę oryginalne wygłuszenie zaprezentowane na schemacie poniżej, ciężko nie spodziewać się efektów po jakichkolwiek staraniach o ciszę w kabinie.


Zrobiłem kolejny krok i wygłuszyłem podszybie, a to w przypadku silnika diesla jest zdecydowanym plusem.
Na blachę przykleiłem matę butylową o gr. 2,5 mm z zakładem tzn. najpierw maty po bokach(kończące się na widocznych, poprzecznych wzmocnieniach), a następnie na środku trzecia mata zachodząca po kilka centymetrów na maty boczne. W ten sposób nie ma możliwości, by woda dostała się pod spód. Dodatkowo, skrajnie małe prostokąty omijające spusty wody.

Każda z trzech mat jest na całą szerokość "rynny", więc znowu nie ma możliwości, by woda przelała się i dostała pod maty.

Na pionowej ścianie graniczącej z kabiną dodatkowo pianka kauczukowa nie chłonąca wody.
Połączenia pionowe uszczelniłem do pewnej wysokości specjalistycznym szczeliwem, natomiast dołu pianki nie kleiłem, aby mimo wszystko, ewentualna wilgoć wydostała się właśnie tym miejscem.



Kilka dni wcześniej zamontowałem oryginalne wygłuszenie ściany grodziowej, którego stan od zakupu auta sugerował wizytę gryzonia, a w trakcie demontażu DPFa zniszczyłem je do końca.



 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 15:07   

Słupki A:
- wygłuszająca mata butylowa o gr. 2,5 mm:

- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm:
upload image
- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm:


Do obudowy głośników wysokotonowych pianka pochłaniająca o gr. 20 mm. W tym miejscu są otwory na zewnątrz, doprowadzające instalację do lusterek, więc wygłuszenie na pewno nie zaszkodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.