 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Na prośbę autora. |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11160 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-03-2025, 16:24
|
|
|
Cyferki nie mają tutaj znaczenia. Liczy się fakt, że palą się często, i bardzo ciężko to zagasić. Chyba nie o to tutaj chodzi. Skoro wprowadzamy nowe technologie, to z zasady powinny być bezpieczniejsze.
No i gadamy tutaj o autach elektrycznych, a nie spalinowych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-03-2025, 20:37
|
|
|
Co do pożarów to warto prześledzić polskie statystyki. Ilości pożarów są podobne ale trzeba porównać wiek elektryków gdzie są one młode i spalinówek gdzie średnia wieku to chyba 13 lat. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-03-2025, 20:51
|
|
|
joujoujou napisał/a: | PIĘĆ złociszy za litr? To ja chętnie wezmę ze 3 tysiące litrów, z miejsca. | Chyba czegoś nie zrozumiałeś, jak bierzesz na firme to odliczasz podatki, przykład:
Aktualnie 6.11PLN/litr brutto diesel przy DK, co daje 4.97PLN/litr netto, jak masz mozliwosc zakupu hurtowego to cena jest jeszcze lepsza, chcesz, mogę Ci zorganizować 3 x IBC, ale opłacisz sobie transport, zobaczysz czy się opłaca, jak jeszcze będziesz musiał się ze skarbówką rozliczyć |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3435 Skąd: Skąd: Skąd:
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-03-2025, 08:00
|
|
|
Dobrze pisałem, ale odwrotnie
https://evolive.pl/en/electric-car-fires/
Cytat: | In Poland, where we have around 30,000 pure electric vehicles (BEVs) and as many as 20 million combustion vehicles, looking at fires in the context of 100 vehicles, the probability of a fire for electric cars is only 0.03, while for traditional combustion vehicles it is 0.04. |
czyli spalinowe 0,4 promila a EV 0,3 promila
z tym, że EV się nie gasi - chłodzi, bo tam reakcja ciągle zachodzi... związki chemiczne z baterii same wytwarzają tlen do spalania, zatem one nawet pod wodą potrafią nadal się palić
Niemcy jakiś czas temu zakupili specjalne kontenery, gdzie taki pojazd się wkłada i całkowicie zanurza w wodzie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10710 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-03-2025, 08:54
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wiązki chemiczne z baterii same wytwarzają tlen do spalania |
dosłownie dochodzi do samo spalenia.
U nas w PL to znowu pewnie uzywanych EV jest duzo.
A i rozbitki trafiaja w pl do gospodarstw domowych jako magazyny energii. A i pewnie przekrety z dotacjami są, jeden ma firme zakłąda i wysoka FV bierzemy dofinansowanie, zyskiem się dxielimu a tak naprawdę za ułąmek kwoty zakładamy sobie baterie z takiego rozbitka jak tu cała podoga z hyundai Kona
https://vm.tiktok.com/ZNdeyRWYL/ |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3435 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 11-03-2025, 12:04
|
|
|
To że baterie litowe są ekstremalnie trudne do ugaszenia to wiadomo od czasu kiedy powstały. W wielu krajach strażacy przyjęli metodę: póki pożar EV nie zagraża otoczeniu - monitorować, chronić okolicę i czekać aż się wypali. A cały ten zgiełk z tym związany jakoś nikomu nie przeszkadza nosić identyczną (tyle że mniejszą) baterię w kieszeni czy w torebce. Ręka do góry kto nie ma przy sobie telefonu. Hmm, jakoś nie widzę...
Krzyzak napisał/a: | Niemcy jakiś czas temu zakupili specjalne kontenery, gdzie taki pojazd się wkłada i całkowicie zanurza w wodzie | W PL też już są. Co najmniej dwa.
W latach 2010-2023 w Australii zanotowano łącznie 4 (tak, cztery) przypadki pożarów EV, przy czym jeden był skutkiem podpalenia, a trzy zajęły się od ognia pożarów budynków w których były zaparkowane.
Źródło: https://www.swinburne.edu...0-times-higher/
A co u Szwedów? Ano Szwedom wychodzi jakieś 29-krotna różnica. 1 na 38000 przy EV/HY, 1 na 1300 przy spalinowych. Ciekawostką jest że w liczbach bezwzględnych w latach 2020-2022 ilość tych pożarów była niemal identyczna (20 kilka rocznie) a bezwzględna liczba EV/HY wzrosła w tym czasie ponad dwukrotnie.
Źródło: https://rib.msb.se/filer/pdf/29438.pdf niestety ale po szwedzku.
Szkoda jedynie że owa szwedzka rządowa agencja wrzuciła EV i hybrydy do jednego worka, bo inaczej liczby mogłyby być jeszcze bardziej niekorzystne dla aut spalinowych.
Pożary EV są bardzo medialne, bo zdarzają się tak rzadko. W/wym. Szwedom pali się prawie 10 spaliniaków dziennie, a EV/HY rzadziej niż raz na dwa tygodnie. I już można walić niusa że "ZNOWU się elektryczny samochód pali!!!!!!!!!!" Łojezu maryjo ależ mi sensacja, rzeczywiście.
Edit: o, proszę: Cytat: | [...]Najdłuższa akcja gaśnicza auta elektrycznego trwała ponad 21 godzin, z tego gaszenie pożaru zajęło… 18 minut [...] W mediach została zrelacjonowana w taki sposób, że stała się fakenewsem bo w rzeczywistości przez ponad 20 godzin strażacy chcieli mieć pewność co do tego, że akumulator po tym pożarze się nie zapali.[...] | źródło: https://wysokienapiecie.pl/90536-jak-czesto-plona-auta-elektryczne-czy-czesciej-niz-spalinowe/
I dalej to samo źródło: Cytat: | [...] przez 3,5 roku, odnotowano tylko dwa pożary baterii trakcyjnej samochodu elektrycznego i w obu przypadkach strażacy ugasili baterie, schłodzili je i powstrzymali ogień tak, że nie zajęło się nawet wnętrze samochodu, co pokazuje, że dzisiaj mamy do czynienia raczej z histerią związaną z tymi pożarami niż z rzeczywistym problemem [...] | i jeszcze:
Cytat: | [...]Polska na tle takich statystyk z innych państw wypada bardzo źle. Pożarów elektryków jest u nas niewiele mniej od aut spalinowych, co z jednej strony może być efektem niewielkiej skali porównawczej, a z drugiej strony importem do Polski starych lub powypadkowych elektryków z Zachodu, na których nieautoryzowane warsztaty dopiero uczą się napraw. Stwierdzone przez Policję podpalenia dotyczą co czwartego pożaru auta elektrycznego w Polsce.[...] |
|
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-03-2025, 15:02
|
|
|
Ostatnio na przeglądzie diagnosta dopytywał się jak często mi się auto pali bo on pierwszy raz robi przegląd elektryka:)
Generalnie to wszystkie, Toyoty i inne samoładujace się hybrydy mają ogniwa Li-ION, które po naładowaniu w wyniku uszkodzenia mechanicznego mogą się zapalić. Duża ilość fake newsów na temat kosztów, palności etc powoduje że opinia jest taka a nie inna. Rozładowana bateria nawet przebita, zalana, zgnieciona nie zapali się. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-03-2025, 08:06
|
|
|
joujoujou napisał/a: | W/wym. Szwedom pali się prawie 10 spaliniaków dziennie | a niżej zamieściłeś grafikę, że w 2021 było to 55 sztuk przez cały rok |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3435 Skąd: Skąd: Skąd:
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3435 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 15-03-2025, 09:18
|
|
|
Punkt widzenia i owszem, ale też realny świat dla miażdżącej większości kierowców.
A co do LPG, to są kraje gdzie to ekonomicznie tak wspaniale nie wygląda. |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-03-2025, 21:11
|
|
|
Realny świat dla wiekszości kierowcow to pojęcie względne, bo jeżeli dla IRL samochodzik na baterie jest opłacalny, to w PL juz nie jest, jak widac na powyzszym przykładzie.
Chyba że chcesz wchodzić w paradoksy? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3435 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 16-03-2025, 08:34
|
|
|
No właśnie wcale nie widać. Nie ma co filozofować o względności realnego świata (jakoby). To że olbrzymia większość kierowców VATu sobie odliczyć nie może, to fakt, a nie paradoks. |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2025, 14:28
|
|
|
Powyższy przykład o użytkowania pojazdów na różnych paliwach odnosi się do użytku komercyjnego,
Koszt uzytkowania pojazdu na firme to inny watek z poprzedniej strony, aczkolwiek nie dostrzegłeś że nawet dla uzytkownika firmowego uzytek auta elektrycznego w PL jest mało opłacalny jezeli ma sie korzystac z komercyjnych żródeł ładowania. Z Twoich relacji Ekonomia elektryka w IRL możliwe ze ma jakiś relatywizm, w PL niekoniecznie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|