 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
jakie paliwo? |
Autor |
Wiadomość |
karino3
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 41 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-01-2020, 15:45 jakie paliwo?
|
|
|
Witam Mitsubishi ASX nowe poj 2 jakie lejecie paliwo 95 czy 98 |
|
|
|
 |
zienius
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 MIVEC+LPG Invite 2016r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15-01-2020, 16:07
|
|
|
LPG i trochę 95PB .
Różnica pomiędzy 95 a 98 polega głównie na zdolności ograniczenia spalania stukowego, która jest wyższa dla 98PB. Silniki spalinowe od 2002r są wyposażone w czujniki takiego spalania, a sterownik silnika tak dostosowuje zapłon aby go uniknąć, więc różnicy w mocy, czy kulturze pracy naszych nie wysilonych silników, nie odczujesz. Jedynym powodem aby tankować droższe paliwo może być ilość dodatków czyszczących, która jest większa w 98PB co korzystnie wpłynie na żywotność wtrysków. |
|
|
|
 |
bob1969
Forumowicz

Auto: ASX MY'19 [4A92]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 123 Skąd: BL
|
Wysłany: 15-01-2020, 17:01
|
|
|
W niektórych 98 brak jest też biokomponentów (etanolu). |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-01-2020, 18:17
|
|
|
bob1969 napisał/a: | W niektórych 98 brak jest też biokomponentów (etanolu). |
Jesteś pewien? Oznaczenie E (B dla diesla) z cyfrą obok oznacza ilość biokomponentów w paliwie. W Polsce większość paliw to E5 czyli mają 5% biokomponentów. Wydaje mi się, że nie widziałem w Polsce standardowych paliw które mają mniej niż 5% biokomponentów, czyli na dystrybutorze oznaczone są E5. Natomiast np. w Niemczech można spotkać paliwa oznaczone E10 czyli z 10% biokomponentów. I paliwa E10 są minimalnie tańsze. Są też paliwa bez biokomponentów, Pb100, które dla odmiany są horrendalnie drogie. Pewnie w Polsce też są paliwa bez biokomponentów, ale raczej będą to marki własne stacji, czyli te różne VPowery czy inne Vervy.
Natomiast ASX z silnikiem 1.6 może być tankowany paliwami o liczbie oktanowej 95+ (czyli od 95 oktanów wzwyż) i z dodatkiem biokomponentów od 5 do 10%. Takie mam oznaczenia na naklejce przy wlewie paliwa, czyli 95+Octane oraz E5 i E10 i w kilku językach napisane, żeby tankować benzynę bezołowiową. Przypuszczam, że w 2.0 jest podobnie, bo takie są normy w EU.
Ja osobiście tankuje na markowych stacjach paliwo Pb95 E5. Przepłacać za Pb98 nie ma sensu, a kupowanie paliw typu Verva, VPower itp. itd. to dla mnie już przerost formy nad treścią, bo próbując te paliwa nigdy nie zauważyłem jakiejś przewagi nad zwykłą Pb95. Za to różnica w cenie jest naprawdę spora. Czy warto przepłacać? Wg. mnie nie warto. Ale jak ktoś lubi to czemu nie.
Jako ciekawostkę dodam, że byłem kiedyś na stacji dystrybucji paliw. I widziałem jak rożne cysterny były napełniane z tego samego nalewaka. Być może do paliw były dodawane rożne dodatki, zależnie od tego jaki dystrybutor podstawiał cysternę, ale co do zasady baza paliwa była zawsze taka sama. Bo w sumie jak by to miało inaczej wyglądać. |
|
|
|
 |
bob1969
Forumowicz

Auto: ASX MY'19 [4A92]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 123 Skąd: BL
|
Wysłany: 15-01-2020, 21:42
|
|
|
Wszystko co piszesz to prawda. Widziałem i porównywałem analizy laboratoryjne paliw 95 i 98 z przed kilku lat, różniły się liczbą oktanową, brakiem biokomponentów w 98 i wyższą zawartością związków eteru w 98. To że na dystrybutorze pisze E5 oznacza, że paliwo może zawierać do 5% biokomponentów. Ich brak oznacza mniejsze ryzyko korozji w układzie paliwowym i czystszy dolot. Więc do silników z wtryskiem bezpośrednim dobrze byłby lać 98 (i taka benzyna jest chyba zalecana). Tankując 98 do ASX (1.6 wolnossąca benzyna z wtryskiem pośrednim) zauważyłem, że lepiej zachowuje się na 1 i 2 biegu przy spadku obrotów. W poprzednim aucie podobnym silnikiem też to zaobserwowałem i dodatkowo lepsze kultura pracy. Także wydaje mi się, że raz na jakiś czas nie zaszkodzi przeczyścić układ paliwowy i dolot benzyną 98. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 512 Skąd: Gliwice

|
Wysłany: 15-03-2025, 07:40
|
|
|
Trochę starszawy temat ale co nieco się uaktualnił. Na naszych stacjach benzynowych jest już powszechne paliwo zarówno E5, jak i E10. Próbowałem obu i nie było widać ani czuć istotnej różnicy w mocy, czy też w poziomie zużycia benzyny. Jakie macie doświadczenia i co o tym sądzicie? Na dzień dzisiejszy różnica w cenie wynosi około 1 zł więc na zbiorniku jest to kilkadziesiąt złotych. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-03-2025, 10:02
|
|
|
Może trochę naukowo
Liczba 95 w oznaczeniu benzyny oznacza to , że mieszanina paliwa zawiera 95 proc. izooktanu, który spala się lepiej i 5 proc. heptanu. W przypadku benzyny 98 mamy w paliwie większą zawartość izooktanu...Dlatego raz na jakiś czas dobrze jest wlać benzynę 98 by przeczyścić układ paliwowy zwłaszcza przed i po okresie jesienno-zimowym ponieważ benzyna 98 zawiera więcej dodatków czyszczących .Dodatek 5% etanolu do benzyny powoduje obniżenie zawartości CO2 w spalinach o 20%. Dodatkowo obserwuje się zmniejszenie o 10% emisji cząstek stałych.Dodatek etanolu do benzyny silnikowej podwyższa liczbę oktanową paliwa i poprawia jego zdolności utleniające. Mieszanka taka spala się lepiej od tradycyjnej benzyny, generując mniej zanieczyszczeń a w dobie walki z zanieczyszczeniem powietrza jest to główny powód stosowania etanolu.
Robię tak.. od samego początku 2 razy w roku zalewam benzynę 98 z zastrzeżeniem że czekam do momentu aż wskaźnik paliwa zbliży się do tzw,,rezerwy" i wówczas zalewam cały zbiornik paliwem 98.Ale nie powiem w kieszeni nieco lżej i nieco boli.. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
|
 |
|
|