Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Black Outlander 2.2 DID AT
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11043
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-03-2025, 16:19   

Robiłeś pomiary głośności przed wygłuszaniem?
_________________

 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2025, 11:41   

Nie zrobiłem takich pomiarów, ale wyciszenie na pewno się sprawdza, bo zimowe, wyząbkowane opony stają się coraz bardziej nieznośne.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24207
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-03-2025, 11:48   

To masz napisał/a:
wyciszenie na pewno się sprawdza, bo zimowe, wyząbkowane opony stają się coraz bardziej nieznośne
jak całkiem wyciszysz, to pewnie ogłuchniesz :lol:
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2025, 11:52   

Zgadza się, nie spodziewałem się odwrotnego efektu :D
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2025, 18:07   

Słupki B:
- demontaż plastików:

- demontaż górnego mocowania pasa:

- trzy kawałki wygłuszającej maty butylowej o gr. 2,5 mm, przyklejone po demontażu klipsów mocujących przewody:



- wycięte otwory pod mocowania przewodów i plastików, przed przyklejeniem warto zrobić zdjęcie co ułatwi ich odnalezienie:

- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm w jednym kawałku, przewody z mocowaniami zostały pod spodem, więc teraz należy wyciąć otwory jedynie pod mocowania pasa i plastików(na zdjęciu jednego otworu brakuje co wyszło przy próbie montażu plastików):

- montaż mocowania pasa(regulacja wysokości działa przy zastosowanej grubości mat):

- montaż górnego plastiku, tutaj bez akustycznej pianki pochłaniającej, bo kolidowałaby z mechanizmem regulującym wysokość pasa:

- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm, plastik przypięty do słupka tylko z największym kawałkiem pianki:

- małe kawałki wciśnięte z zewnątrz:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21925
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-04-2025, 21:34   

I co, jest różnica?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24207
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-04-2025, 07:17   

Pamiętam jak w Galancie na podłogę dałem piankę 9mm, to mi się wykładzina ledwo zmieściła...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21925
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-04-2025, 07:39   

Krzyzak, potwierdzam, u mnie podobnie.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2025, 08:44   

W sobotę odbędzie się jazda próba w trasie, więc dopiero wtedy będę mógł sprawdzić efekty.
Kupiłem maty by zrobić bagażnik, bo sprawę zaniedbałem i po demontażu trzeciego rzędu foteli jeździłem z gołą blachą dwa lata :roll:
Tymczasem podszybie wyciszone, słupki A wyciszone, teraz słupki B i w międzyczasie uszczelki drzwi, a bagażnik jak był nie zrobiony tak dalej czeka na swoją kolej :doubt:
Muszę to zakończyć, bo mam ważniejsze plany i zajęcia na okres wiosenno- letni, ale bagażnik z nadkolami i wnęki kół chciałbym jeszcze zrobić.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10632
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-04-2025, 09:08   

Własnie robie kabine jumpera. Dziś moze też te słupki z pasami ogarnę.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2025, 10:42   

Wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Pierwsza była w ASO przy stanie licznika 97 000 km, następną zrobiłem po zakupie auta przy 152 000 km, a teraz stuknęło 180 000 km.
Za 6 litrów oleju zapłaciłem około 150 zł, więc nie ma co żałować raz na dwa lata.


Procedura jak poprzednio:
- uruchamiamy auto, skrzynia w pozycji Neutral, po zauważeniu powietrza w rurce wyłączamy silnik => 3 litry,
- odkręcamy korek spustowy => 1 litr,
- nalewamy przez bagnet 5 litrów świeżego oleju, uruchamiamy auto na 15 sekund i przez rurkę zlatuje 1 l.
Po uzyskaniu wymaganej temperatury oleju tj. 70- 80 stopni , przy pracującym silniku sprawdzamy i ewentualnie korygujemy poziom oleju.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11043
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-04-2025, 22:48   

Co to za oliwa? Do Galanta o wiele drożej płaciłem. Po 60 zł. za litra jakoś wychodziło.
_________________

 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2025, 07:41   

SPECOL HIPOSPEC ATF VI z tą samą normą co zazwyczaj wlewany do tych skrzyń ELF ELFMATIC J6.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2025, 17:52   

Marcino napisał/a:
Własnie robie kabine jumpera. Dziś moze też te słupki z pasami ogarnę.

Budujesz camper van czy brygadówkę na robotę wyciszasz? :mrgreen:

jacek11 napisał/a:
Co to za oliwa? Do Galanta o wiele drożej płaciłem. Po 60 zł. za litra jakoś wychodziło.
Jaką normę musi spełniać oliwa do Galanta? Może za pół ceny będzie odpowiednik Specola?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11043
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-04-2025, 21:42   

To masz, Zapytałem, bo miałem nadzieje, że masz jakiś dostęp do takich rzeczy.
Niestety automat w Galancie to wybredna bestia, i lubi tylko dwa typy oleju, i każdy inny jest odrzucany. Ale dzięki temu ludzie jeżdżą bezawaryjnie na tych przekładniach.

A w Twoim Outku jest skrzynia CVT?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.