Black Outlander 2.2 DID AT |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11043 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-03-2025, 16:19
|
|
|
Robiłeś pomiary głośności przed wygłuszaniem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2025, 11:41
|
|
|
Nie zrobiłem takich pomiarów, ale wyciszenie na pewno się sprawdza, bo zimowe, wyząbkowane opony stają się coraz bardziej nieznośne. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24207 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-03-2025, 11:48
|
|
|
To masz napisał/a: | wyciszenie na pewno się sprawdza, bo zimowe, wyząbkowane opony stają się coraz bardziej nieznośne | jak całkiem wyciszysz, to pewnie ogłuchniesz |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2025, 11:52
|
|
|
Zgadza się, nie spodziewałem się odwrotnego efektu |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2025, 18:07
|
|
|
Słupki B:
- demontaż plastików:
- demontaż górnego mocowania pasa:
- trzy kawałki wygłuszającej maty butylowej o gr. 2,5 mm, przyklejone po demontażu klipsów mocujących przewody:
- wycięte otwory pod mocowania przewodów i plastików, przed przyklejeniem warto zrobić zdjęcie co ułatwi ich odnalezienie:
- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm w jednym kawałku, przewody z mocowaniami zostały pod spodem, więc teraz należy wyciąć otwory jedynie pod mocowania pasa i plastików(na zdjęciu jednego otworu brakuje co wyszło przy próbie montażu plastików):
- montaż mocowania pasa(regulacja wysokości działa przy zastosowanej grubości mat):
- montaż górnego plastiku, tutaj bez akustycznej pianki pochłaniającej, bo kolidowałaby z mechanizmem regulującym wysokość pasa:
- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm, plastik przypięty do słupka tylko z największym kawałkiem pianki:
- małe kawałki wciśnięte z zewnątrz:
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21925 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-04-2025, 21:34
|
|
|
I co, jest różnica? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 643 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24207 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2025, 07:17
|
|
|
Pamiętam jak w Galancie na podłogę dałem piankę 9mm, to mi się wykładzina ledwo zmieściła... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21925 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-04-2025, 07:39
|
|
|
Krzyzak, potwierdzam, u mnie podobnie. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2025, 08:44
|
|
|
W sobotę odbędzie się jazda próba w trasie, więc dopiero wtedy będę mógł sprawdzić efekty.
Kupiłem maty by zrobić bagażnik, bo sprawę zaniedbałem i po demontażu trzeciego rzędu foteli jeździłem z gołą blachą dwa lata
Tymczasem podszybie wyciszone, słupki A wyciszone, teraz słupki B i w międzyczasie uszczelki drzwi, a bagażnik jak był nie zrobiony tak dalej czeka na swoją kolej
Muszę to zakończyć, bo mam ważniejsze plany i zajęcia na okres wiosenno- letni, ale bagażnik z nadkolami i wnęki kół chciałbym jeszcze zrobić. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10632 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-04-2025, 09:08
|
|
|
Własnie robie kabine jumpera. Dziś moze też te słupki z pasami ogarnę. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2025, 10:42
|
|
|
Wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Pierwsza była w ASO przy stanie licznika 97 000 km, następną zrobiłem po zakupie auta przy 152 000 km, a teraz stuknęło 180 000 km.
Za 6 litrów oleju zapłaciłem około 150 zł, więc nie ma co żałować raz na dwa lata.
Procedura jak poprzednio:
- uruchamiamy auto, skrzynia w pozycji Neutral, po zauważeniu powietrza w rurce wyłączamy silnik => 3 litry,
- odkręcamy korek spustowy => 1 litr,
- nalewamy przez bagnet 5 litrów świeżego oleju, uruchamiamy auto na 15 sekund i przez rurkę zlatuje 1 l.
Po uzyskaniu wymaganej temperatury oleju tj. 70- 80 stopni , przy pracującym silniku sprawdzamy i ewentualnie korygujemy poziom oleju. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11043 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-04-2025, 22:48
|
|
|
Co to za oliwa? Do Galanta o wiele drożej płaciłem. Po 60 zł. za litra jakoś wychodziło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2025, 07:41
|
|
|
SPECOL HIPOSPEC ATF VI z tą samą normą co zazwyczaj wlewany do tych skrzyń ELF ELFMATIC J6. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 535 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2025, 17:52
|
|
|
Marcino napisał/a: | Własnie robie kabine jumpera. Dziś moze też te słupki z pasami ogarnę. |
Budujesz camper van czy brygadówkę na robotę wyciszasz?
jacek11 napisał/a: | Co to za oliwa? Do Galanta o wiele drożej płaciłem. Po 60 zł. za litra jakoś wychodziło. | Jaką normę musi spełniać oliwa do Galanta? Może za pół ceny będzie odpowiednik Specola? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11043 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-04-2025, 21:42
|
|
|
To masz, Zapytałem, bo miałem nadzieje, że masz jakiś dostęp do takich rzeczy.
Niestety automat w Galancie to wybredna bestia, i lubi tylko dwa typy oleju, i każdy inny jest odrzucany. Ale dzięki temu ludzie jeżdżą bezawaryjnie na tych przekładniach.
A w Twoim Outku jest skrzynia CVT? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|