 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej |
Autor |
Wiadomość |
orzel720
Nowy Forumowicz
Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: z mamusi
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:36
|
|
|
Zuzia, ale gdzie dokładnie wymieniałeś? i jak wyglądał ten ole i czy były wycieki lub braki? czy ten twojserwis cos mówił? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:53
|
|
|
Skrzynia biegów , skrzynia rozdzielcza i mosty tył przód.w skrzyniach nie było tragedii ale w mostach bergel. Do mostów koledzy co popycają po terenie miśkami podpowiedzieli jaki , tani i dobry. Muszę fakturę znaleźć to napiszę. W mostach i tak po głębszym brodzeniu wymieniam, mały koszt w porównaniu do poważniejszej naprawy. I w moim przypadku nie mam blokady i lsd i nie muszę lać dedykowanego. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
orzel720
Nowy Forumowicz
Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: z mamusi
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:59
|
|
|
Zuzia napisał/a: | ale w mostach bergel. Do mostów koledzy co popycają po terenie miśkami podpowiedzieli jaki , tani i dobry. Muszę fakturę znaleźć to napiszę. | co to jest bergel??? i podeslij te nazwy olejów dzięx |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 13-01-2016, 22:29
|
|
|
No spracowane były , jutro napiszę dokładnie jakie oleje.
Do mostów leję Specol plus 80W-90 Gl 5 za 5 litrów 50 pln brutto.Do skrzyń niestety nie mogę dzisiaj znaleźć faktury , jutro dam znać.
[ Dodano: 15-01-2016, 15:38 ]
Do skrzyni biegów i rozdzielczej wlałem venol 75 W 90 GL 4 jakoś nie mogłem znaleźć GL3 . W serwisie 4x4 uznali że się nadaje .Były serwis mitsu w mojej wiosce też to leje. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Ronin78PL
Forumowicz
Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025 Posty: 34 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-05-2025, 10:23
|
|
|
Do mostu (tylnego na razie) wleciał SAE80W API GL5 i uwaga, zlewając stary olej była pod koniec jakby spieniona zupa (auto było jeżdżone, mimo wszystko chyba nie powinno być tyle pęcherzyków), miałem resztki nowego Amsoila co szedł do skrzyni redukcyjnej Nissana Leaf i przelałem nim most i zebrał ze sobą znaczną część dodatkowej "zupy", potem przeleciał elegancko na wylot i wlałem nowy RAVENOL. Dałem też nowe aluminiowe podkładki, były mosiężne, ale alu jest bezpieczniejsze.
Auto ustawiłem tak, że rama była w poziomie (najazdy i ogarnąłem od poziomicy), generalnie jest to wytłumaczenie pewnie dlaczego mi weszło 3.3l, a nie 2.6l (aczkolwiek czytałem, że komuś tu weszły 4l) Muszę domówić olej na przedni most i potem na skrzynię redukcyjną.
[ Dodano: 11-05-2025, 10:23 ]
Ps. Przelewam ten stary olej i wygląda mega słabo, dobrze że zdecydowałem się go wymienić. "Mleko/piana" w oleju była wynikiem mycia wewnątrz rury poprzecznej między tylnymi nadkolami, a tam jest wężyk do odpowietrzenia mostu, musiała wlać się woda, stąd pęcherzyki i kolor, dobrze że między myciem/ogarnianiem podwozia, a wymianą oleju w moście nie było prawie jeżdżone, dobrze że w nieświadomości obrałem taką kolejność działań.
[ Dodano: 17-05-2025, 10:49 ]
Dzisiaj zmiana oleju w moście z przodu, plus smarowanie wodzika pod osłoną gumową, w internetach na YT zalecają to zrobić:
Później zmiana oleju w skrzyni redukcyjnej, tak samo jak w przypadku skrzyni redukcyjnej Nissana Leaf, olej dobrany wg zaleceń producenta okazał się czerwony, nie brązowy:
darmowy host www
Na złożenie czekają osłony, które odświeżyłem Hammerite'em:
 |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2025, 18:50
|
|
|
Hammerite to fajna farba, ale lepiej się sprawdza na blachach, które nie jeżdżą - pomalowałem ogrodzenie i pierwsze lata wyglądało mega, teraz trochę omszało, ale rdzy nie ma. Natomiast jak się jeździ po solonych drogach, to żre pod nią i po pewnym czasie odpada płatami. |
|
|
|
 |
Ronin78PL
Forumowicz
Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025 Posty: 34 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-05-2025, 09:18
|
|
|
Pewnie kwestia przygotowania, kiedyś posmarowałem Hammerite'em kawałek tyłu Vectry C i przy odsprzedaży zaglądałem żaden płat nie odpadł, jeździła kilka lat u mnie. Przed malowaniem odtluszczam zmywaczem do hamulców. Zresztą takie osłony przemalować nawet jak coś nie pyknie to żaden kłopot.
 |
|
|
|
|
 |
|
|