Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej
Autor Wiadomość
orzel720 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: z mamusi
Wysłany: 13-01-2016, 21:36   

Zuzia, ale gdzie dokładnie wymieniałeś? i jak wyglądał ten ole i czy były wycieki lub braki? czy ten twojserwis cos mówił?
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 13-01-2016, 21:53   

Skrzynia biegów , skrzynia rozdzielcza i mosty tył przód.w skrzyniach nie było tragedii ale w mostach bergel. Do mostów koledzy co popycają po terenie miśkami podpowiedzieli jaki , tani i dobry. Muszę fakturę znaleźć to napiszę. W mostach i tak po głębszym brodzeniu wymieniam, mały koszt w porównaniu do poważniejszej naprawy. I w moim przypadku nie mam blokady i lsd i nie muszę lać dedykowanego.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
orzel720 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: z mamusi
Wysłany: 13-01-2016, 21:59   

Zuzia napisał/a:
ale w mostach bergel. Do mostów koledzy co popycają po terenie miśkami podpowiedzieli jaki , tani i dobry. Muszę fakturę znaleźć to napiszę.
co to jest bergel??? i podeslij te nazwy olejów dzięx
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 13-01-2016, 22:29   

No spracowane były , jutro napiszę dokładnie jakie oleje.
Do mostów leję Specol plus 80W-90 Gl 5 za 5 litrów 50 pln brutto.Do skrzyń niestety nie mogę dzisiaj znaleźć faktury , jutro dam znać.

[ Dodano: 15-01-2016, 15:38 ]
Do skrzyni biegów i rozdzielczej wlałem venol 75 W 90 GL 4 jakoś nie mogłem znaleźć GL3 . W serwisie 4x4 uznali że się nadaje .Były serwis mitsu w mojej wiosce też to leje.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
Ronin78PL 
Forumowicz

Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025
Posty: 34
Skąd: Łańcut
Wysłany: 11-05-2025, 10:23   

Do mostu (tylnego na razie) wleciał SAE80W API GL5 i uwaga, zlewając stary olej była pod koniec jakby spieniona zupa (auto było jeżdżone, mimo wszystko chyba nie powinno być tyle pęcherzyków), miałem resztki nowego Amsoila co szedł do skrzyni redukcyjnej Nissana Leaf i przelałem nim most i zebrał ze sobą znaczną część dodatkowej "zupy", potem przeleciał elegancko na wylot i wlałem nowy RAVENOL. Dałem też nowe aluminiowe podkładki, były mosiężne, ale alu jest bezpieczniejsze.

Auto ustawiłem tak, że rama była w poziomie (najazdy i ogarnąłem od poziomicy), generalnie jest to wytłumaczenie pewnie dlaczego mi weszło 3.3l, a nie 2.6l (aczkolwiek czytałem, że komuś tu weszły 4l) Muszę domówić olej na przedni most i potem na skrzynię redukcyjną.




[ Dodano: 11-05-2025, 10:23 ]

Ps. Przelewam ten stary olej i wygląda mega słabo, dobrze że zdecydowałem się go wymienić. "Mleko/piana" w oleju była wynikiem mycia wewnątrz rury poprzecznej między tylnymi nadkolami, a tam jest wężyk do odpowietrzenia mostu, musiała wlać się woda, stąd pęcherzyki i kolor, dobrze że między myciem/ogarnianiem podwozia, a wymianą oleju w moście nie było prawie jeżdżone, dobrze że w nieświadomości obrałem taką kolejność działań.



[ Dodano: 17-05-2025, 10:49 ]
Dzisiaj zmiana oleju w moście z przodu, plus smarowanie wodzika pod osłoną gumową, w internetach na YT zalecają to zrobić:












Później zmiana oleju w skrzyni redukcyjnej, tak samo jak w przypadku skrzyni redukcyjnej Nissana Leaf, olej dobrany wg zaleceń producenta okazał się czerwony, nie brązowy:







darmowy host www

Na złożenie czekają osłony, które odświeżyłem Hammerite'em:


  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-05-2025, 18:50   

Hammerite to fajna farba, ale lepiej się sprawdza na blachach, które nie jeżdżą :) - pomalowałem ogrodzenie i pierwsze lata wyglądało mega, teraz trochę omszało, ale rdzy nie ma. Natomiast jak się jeździ po solonych drogach, to żre pod nią i po pewnym czasie odpada płatami.
 
 
Ronin78PL 
Forumowicz

Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025
Posty: 34
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-05-2025, 09:18   

Pewnie kwestia przygotowania, kiedyś posmarowałem Hammerite'em kawałek tyłu Vectry C i przy odsprzedaży zaglądałem żaden płat nie odpadł, jeździła kilka lat u mnie. Przed malowaniem odtluszczam zmywaczem do hamulców. Zresztą takie osłony przemalować nawet jak coś nie pyknie to żaden kłopot.

  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.