 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.4 MIVEC] Szalejące obroty. |
Autor |
Wiadomość |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 40 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 15-05-2025, 19:01 [II 2.4 MIVEC] Szalejące obroty.
|
|
|
Cześć.
Wracają z pracy dojeżdżając do świateł (na luzie) zauważyłem ze wskazówka od obrotów goni sobie 600-1200. Dojechałem do domu zaparkowałem i odpaliłem zeby sprawdzić czy nawet nagrać zachowanie obrotomierza i masz 600 obr i ani drgnie włączyłem klime poszło i stoi na 900.
Jakiś czas temu też był problem z obrotami bo parkując: wsteczny, max prawo i zgasł: odpalam obroty gonią i musiałem posiłkować się pedałem gazu zeby móc zaparkować co normalnie nie było konieczne.
Dziś przeszukuję neta bo wiem ze poprzednio coś czytałem w tym temacie ale dziś jakoś nie mogę natrafić na nurtuący mnie temat.
Proszę o podpowiedz co i jak gdzie problem. Świece nowe NGK irydowe, w zamiarach czyszczenie przepustnicy ale czy to pomoże czy problem tkwi gdzieś indziej? Końcem roku wymiana filtra powietrza (wraz z pozostałymi+olej) po tym zabiegu, a może wcale z nim nie związane słyszalny inny odgłos wydechu. Wydech sprawdzony brak nieszczelności nigdzie nie dumucha nie zlokalizowano czarnych okopconych miejsc. |
_________________ aktualnie: Outlander 2,4 2011
wczesniej: MSS 1,8GDI 1999r |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11097 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-05-2025, 23:24
|
|
|
Jeśli czyszczenie przepustnicy nie pomoże, to najprawdopodobniej winny będzie silnik krokowy. Sprawdź też dokładnie, czy układ dolotowy jest szczelny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 40 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 17-05-2025, 11:48
|
|
|
Jest jakiś pewny łatwy sposób na sprawdzenie dolotu (pytam choć pewnie zaraz będę przeglądał stronki/forum w tym temacie) i czyszczenie przepustnicy bez demontażu jest możliwe czy tylko połowiczne i efekty znikome. Uszczelka do wymiany czy do ponownego, dalszego użytku?
[ Dodano: 17-05-2025, 13:08 ]
Nieszczelność w dolocie ... oczywiście ale nie oczywista.
Szybki banalny montaż filtra i masz - luźny filtr powietrza co i jak dlaczego (?) nie udał się, bubel do wymiany(?) - nie nie - wcześniej już zaglądałem sprawdzałem filtr i nie zauważyłem, heh, dolne zaczepy obudowy niezłożone. |
_________________ aktualnie: Outlander 2,4 2011
wczesniej: MSS 1,8GDI 1999r |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11097 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-05-2025, 23:32
|
|
|
Pomogło? |
_________________
 |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 40 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 20-05-2025, 08:00
|
|
|
Przegląd dolotu i poprawny montaż filtra zlikwidował pusty odgłos. Natomiast co do falowania obrotów na chwilę obecną opisywana akcja nie powtórzyła się, ale zauważyłem, że przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegów obr podbijają się o 300-500obr/min. Nie obędzie się bez czyszczenia przepustnicy.
[ Dodano: 26-05-2025, 10:52 ]
Cześć. Po kilku dniach pauzy w użytkowaniu samochodu temat konieczności czyszczenia przepustnicy tylko się umacnia. krótka przejażdżka dojazd do skrzyżowania i auto ratuje się przed zgaśnięciem, przyjazd na parking i... dokładnie w zakresie 300-700 obroty sobie gonią 3 czy też 4 wahnięcia i ustabilizowanie obrotów na 600.
Czekam na pewna pogodę (brak garażu/wiaty) żeby wymontować przepustnicę i bez pospiechu przeprowadzić czyszczenie.
Jakieś wskazówki co do pułapek przy niby prostym zabiegu (?). Czyha może gdzieś jakaś niemiła niespodzianka? |
_________________ aktualnie: Outlander 2,4 2011
wczesniej: MSS 1,8GDI 1999r |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11097 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-05-2025, 20:36
|
|
|
Nowa uszczelka może być przydatna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 40 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 27-05-2025, 13:09
|
|
|
Już zamówiona (nr kat. 1542A134)
Jak pogoda dopisze i okoliczności to czwartek albo piatek do dzieła
[ Dodano: 30-05-2025, 15:45 ]
Hej. Pogoda nie za pewna ale czas czyszczenia nadszedł bo co raz więcej, częściej dokucza problem falowania obrotów.
Zaczynamy...
A teraz adaptacja...
[ Dodano: 30-05-2025, 18:04 ]
I tu pytanie czy da rade przeprowadzić adaptacje bez komputera?
Adaptacja "na piechotę:
1. odpalamy bez obciążenia (czyt. radio , światła, dmuchawa...wyłączone) aż do zagrzania silnika uruchomienia wentylatora i po schłodzeniu - wyłączeniu wentylatora "gasimy" samochod.
2. odpalamy i jazda przejażdżka z odbiornikami włączonymi, "pełny" zakres obrotów.
1 i 2 jak długo???
1 etap obroty stopniowo spadły na 600 temp na pół zakresu i za nic nie włączy się wentylator. silnik spokojnie równiutko pracuje. Ile czekać na włączenie wentylatora? Może pogoda nie dopisuje szybszemu zagrzaniu silnika(?)
2. Podczas jazdy podpija obroty o czym pisałem wcześniej. Zatrzymując się = sprzęgło > luz schodząc z obrotów podbija na 1200 i chodzi do 600 i sztywno je trzyma. |
_________________ aktualnie: Outlander 2,4 2011
wczesniej: MSS 1,8GDI 1999r |
|
|
|
|
 |
|
|