Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 Di-D, 150HP] - uszczelniacz/kolo pasowe?
Autor Wiadomość
Almahid 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8DiD 150km 4w
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Cze 2023
Posty: 3
Skąd: Emmerich
Wysłany: 22-05-2025, 08:12   [1.8 Di-D, 150HP] - uszczelniacz/kolo pasowe?

Cześć wszystkim,

Tydzień temu wróciłem z urlopu w Polsce – przy okazji wizyty wymieniłem łańcuch rozrządu w swoim aucie (Mitsubishi ASX 1.8DiD 150KM 4WD, GA6W, przebieg 220tys.). Po powrocie do Niemiec zauważyłem wyciek oleju – ciągnie się praktycznie przez całą długość auta. Na trasie ok. 1400 km ubyło mi 2 litry oleju.

Wyciek zlokalizowałem w okolicy koła pasowego wału korbowego. Na razie nie było możliwości odkręcenia, bo warsztat nie miał wolnych terminów. Wyciek występuje dopiero przy ok. 2000–2200 obr./min – na biegu jałowym lub bez gazu nic nie cieknie.

Zamówiłem już:

nowe paski,

uszczelniacz wału.

Co dokładnie tam się dzieje, okaże się w poniedziałek, jak mechanik się za to zabierze.

Mam kilka pytań do Was:

1. Czy możliwe jest, że mechanicy źle zamontowali simering (np. uszkodzili go przy montażu)?
Czy raczej może to być wina zużytego koła pasowego lub kiepskiej jakości uszczelniacza?

2. Czy warto na początek wymienić tylko sam uszczelniacz i pojeździć chwilę, żeby sprawdzić, czy wyciek ustąpił,
czy może lepiej od razu wymieniać również koło pasowe (mimo że to znacznie zwiększa koszt)?

3. Czy sensownie byłoby wstrzymać się z demontażem koła/uszczelniacza/pasków do momentu, aż dotrze nowe koło pasowe,
i ewentualnie je zwrócić, jeśli stare okaże się w dobrym stanie (o ile to w ogóle da się ocenić gołym okiem)?

Koło pasowe dostępne jest tylko w ASO lub z Chin (np. na stronie: yoshiparts ).

Rozważam też zamówienie tego z eBay.de – link:
ebay.de - w tym przypadku zastanawiają mnie dwa zagłębienia na zewnętrznej stronie koła (trzecie zdjęcie). Na innych kołach te zagłębienia są w nieco innych miejscach. Czy mają one jakieś znaczenie funkcjonalne (np. wyważenie, montaż)? Czy to tylko kwestia różnicy produkcyjnej?
Nie ukrywam, że zakup przez eBay byłby wygodniejszy – mam 30 dni na darmowy zwrot i jakieś zabezpieczenie, w razie problemów.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź lub doświadczenie w podobnym przypadku!

Pozdrawiam
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-05-2025, 09:59   

Można uszkodzić uszczelniacz przy montażu ale bardziej prawdopodobne jest to, że na wale jest już rowek i będzie też ciekło na nowym uszczelniaczu. Można próbować go wbić trochę głębiej niż standardowo. Ostateczny ratunek, to wklejenie na wał tulejki i zastosowanie uszczelniacza o większej średnicy wewnętrznej.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 541
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2025, 16:56   

Osłona rozrządu, miska... wszystko uszczelniane jest masą i nie używa się tradycyjnych uszczelek.
Mechanicy mieli spore pole do popisu, by nie uszczelnić prawidłowo. Niestety pośpiech nie jest wskazany przy naprawie auta, a i właściciel pewnie ich gonił, bo potrzebował auto do powrotu z Polski ;)
Wyciek raczej z osłony rozrządu. Po zwiększeniu obrotów łańcuch rozchlapuje olej dokładnie po obwodzie tj. uszczelnieniu, dlatego na biegu jałowym problem nie występuje.
 
 
Almahid 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8DiD 150km 4w
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Cze 2023
Posty: 3
Skąd: Emmerich
Wysłany: 22-05-2025, 17:51   

To masz napisał/a:
Osłona rozrządu, miska... wszystko uszczelniane jest masą i nie używa się tradycyjnych uszczelek.
Mechanicy mieli spore pole do popisu, by nie uszczelnić prawidłowo. Niestety pośpiech nie jest wskazany przy naprawie auta, a i właściciel pewnie ich gonił, bo potrzebował auto do powrotu z Polski ;)
Wyciek raczej z osłony rozrządu. Po zwiększeniu obrotów łańcuch rozchlapuje olej dokładnie po obwodzie tj. uszczelnieniu, dlatego na biegu jałowym problem nie występuje.


Wyciek ewidentnie pochodzi z okolic koła pasowego - tak jak napisałem powyżej - a nie z obudowy rozrządu. Silnik był kilkukrotnie obmywany z oleju i przy dodawaniu gazu widać jak olej wypływa poziomo w kierunku kabiny spod koła pasowego, dopiero następnie spływa w dół.

foto


.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 541
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2025, 20:47   

W takim razie nie fachową robotę wykonali. Daj znać czy zostawili stary uszczelniacz, czy nie udał im się montaż nowego.
Powodzenia.
  
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3394
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 24-05-2025, 09:37   

"Przerabialiśmy" ten wyciek w ASXie pani jou. Zawsze należy wymieniać i uszczelniacz i koło. To jest IMO wada konstrukcyjna zestawu koło/uszczelniacz powodująca szybkie zużycie obu elementów.
Almahid napisał/a:
Koło pasowe dostępne jest tylko w ASO lub z Chin
Warto sprawdzić jeszcze na amayama.com i japanparts.com (obie strony ślą oryginały z Japonii w przyzwoitej cenie). Myśmy brali z amayama.

Edit: Takich stron jest kilka, większość prowadzą ruscy migranci mieszkający w Japonii. Z wielu z nich sprowadzałem części, bez najmniejszego problemu. :)
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.