Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outuś
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-06-2025, 22:00   

Mam wielosezon od 2018 r i nie wrócę do wymiany co pół roku. Mam na Leonie, na Dacii, na Galancie, na Sharanie i tylko mazda ma jeszcze 2 komplety lato/zima, ale ona w tym roku kończy u mnie pracę a te komplety ma od 2019 (zima) i 2020 (lato). Oczywiście są to Michelin Crossclimate na każdym z nich, raz skusiłem się na Hankook N4S i też byłem bardzo zadowolony - mercedes w zimie po sporych opadach ruszył i podjechał pod oblodzoną górkę jakby jechał po asfalcie - ale tam był napęd na 4 koła. Na szybko musiałem go odśnieżyć z 20cm warstwy, bo mazda stanęła w poprzek drogi i ledwo udało się nią wjechać z powrotem na podwórko.
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 15-06-2025, 15:32   

A ja napiszę trochę inaczej...po tym jak zrobiłem test all Michelin cross climat vs zima Bridgestone Blizak ustawiając dwa auta na śniegu obok siebie to przeżyłem szok na tyle skuteczny że all poszły natychmiast do sprzedania i zostały zastąpione zimą.

Teraz dopiero po kilku latach zacząłem przychylnie patrzeć na wielosezon chociaż dalej boję się zakładania ich bo jednak sporo jeżdżę w trasy a to czego doświadczyłem było lipą totalną.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-06-2025, 21:57   

Zobaczymy zimą co te gumy potrafią.
Mam kilka zdjęć, więc wkleję jak obiecłem.






Felga z uszkodzonym lakierem.


Niezbyt udana praca lakiernika :wink:


A tutaj jeszcze batdziej nieudana :mrgreen:


Fotki robione w ostrym słońcu, więc nie powalają. Ale jakiś tam zarys pojazdu widać.
_________________

 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-06-2025, 11:45   

Misior dostał nowy-stary, ale całkiem ładny schowek pasażera. Ten co był, posiadał głębokie rysy, i o ile nie wpływało to na jakość podróżowania, to patrzeć na to nie mogłem. Przełożenie zamka nie jest trudne, więc kluczyk działa, i zamyka schowek. Taka mała rzecz, a cieszy. Niebawem zabieram się za malowanie plastików. Chodzi o srebrne wykończenia we wnętrzu auta. Są trochę porysowane, a zdarzają się miejsca gdzie lakier został przetarty. I teraz zastanawiam się, czy zostawić taki kolor jak jest, czy wymyślić jakiś inny :roll: Myślałem nad czarnym połyskiem, ale wnętrze jest całe czarne, i słabo by to wyglądało.
Może jakiś błękit, albo seledyn :roll:
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-06-2025, 11:52   

jacek11 napisał/a:
Niebawem zabieram się za malowanie plastików.

A nie lepiej Jacku pomyśleć o jakiejś indywidualnej hydro grafice :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-06-2025, 17:41   

Mogło by to być fajne, ale nie potrafię tego robić. Nie miałem z tym styczności, i nawet nie wiem, jakie to jest odporne na zarysowania.
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-06-2025, 21:20   

Z tego co się orientuję grafika powinna być pokryta dodatkowo lakierem bezbarwnym.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-06-2025, 23:33   

Malowanie spoko ogarnę. Kurcze, trochę mi to chodzi po głowie teraz :roll:
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-06-2025, 06:37   

W moim chrupku ogarnąłem temat w 2021 roku i jeśli chodzi o wytrzymałość to nic się z tym nie dzieje. Trzeba jednak zwrócić uwagę na grubość warstwy lakieru bezbarwnego. Zbyt gruba warstwa na krawędziach może utrudnić montaż i w najgorszym wypadku odprysnąć w ciasnych miejscach. Nie bawiłem się sam w nanoszenie i lakierowanie. W tamtym czasie wszystke dekory kosztowały mnie 500zł.

https://photos.app.goo.gl/6HevLd2Dbd2f6sjZ9
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-06-2025, 00:33   

No tak to wygląda właśnie. W "oknach" zawsze zbierze się troszkę więcej lakieru, i powstanie lekka warga. To naturalne. Na przykład, malując błotnik, w którym jest otwór na kierunkowskaz, bardzo prawdopodobnym jest, że w tym właśnie miejscu coś popłynie, jak lekko więcej położymy lakieru. Czasem lepiej jest niedomalować, i potem zapolerować, niż ciąć bata. Ale ja się nie znam.
Popatrzyłem trochę na filmy na jutjubie, i położenie hydrografiki nie wygląda tak bardzo skomplikowanie. Może czas nauczyć się nowej czynności? a przynajmniej podjąć tą rękawicę?
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22-06-2025, 08:38   

Cytując klasyka, "Do odważnych świat należy" :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2025, 12:22   

jacek11 napisał/a:
No tak to wygląda właśnie. W "oknach" zawsze zbierze się troszkę więcej lakieru, i powstanie lekka warga. To naturalne. Na przykład, malując błotnik, w którym jest otwór na kierunkowskaz, bardzo prawdopodobnym jest, że w tym właśnie miejscu coś popłynie, jak lekko więcej położymy lakieru.
Jest pewna zasada która ogranicza take zjawisko, zaczynasz malowanie od wnęk/krawędzi poprzez ich zakoloryzowanie, powierzchnie idziesz zgodnie z procedura.
Dlatego jeżeli nie "spuszczasz" się na detalu, a ciąg lakierniczy jest równomierny to ściek krawędziowy jest zmarginalizowany, dlatego tez wszelkie wnęki i krawędzie są zakoloryzowane dla oka, w zasadzie niedoskonałe, ważne jest lico.
Prócz tak podstawowej reguły jest kupa innych zasad które sprzyjają prawidłowemu położeniu lakieru:
Temperatura, cisnienie lakiernicze wraz z pistoletem, tempo lakiernicze z odpowiednia regulacja pistoletu do tego, jest przy czym cwiczyc ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-06-2025, 13:11   

Kiedyś więcej lakierowałem. Teraz to tylko sporadycznie coś popsikam. Jakieś drobiazgi, i najczęściej z puchy. Nawet epoksyd w spraju kupuję, bo średnio się opłaci za każdym razem czyścić pistolet.
_________________

 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-06-2025, 22:22   

Jako że pewne drobiazgi w tym pojeździe mnie denerwują, to będę je eliminował. Dzisiaj oberwało radio, a dokładnie wyświetlacz. Problem z nim jest taki, że w dzień przy włączonych światłach nic na nim nie widać. Początkowo chciałem usunąć z niego funkcję ściemniania, ale moja wiedza elektroniczna jest zbyt mała do tej czynności. Postąpiłem więc brutalnie, i wywaliłem szybkę przed wyświetlaczem. Jest ona przyklejona na taśmę, więc zawsze można ją tam wkleić. Jej czerwony kolor, skutecznie zabiera światło emitowane przez wyświetlacz. Na tę chwilę, wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu.


Jutro sprawdzę jak to wygląda w praktyce, no i trzeba będzie też przetestować w nocy, czy nie zbyt mocno świeci. Ewentualnie można dostosować inną, jaśniejszą szybkę.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10714
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-06-2025, 08:39   

A masz światła do jazdy dziennej ? Jak by takie aktywować to by się wyśiwtlacz nie sciemniał.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.