 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
4G63 + LPG wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
Ma-rek-6 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:26
|
|
|
Silnik możesz wykończyć dla tego:
Stosowanie oleju mineralnego sprzyja powstawanu nagarów = zapiekanie się pierścieni, zapychanie kanałów olejowych, nieprawidłowa praca popychaczy hydraulicznych (stukanie),
trydniejszy rozruch silnika w zimie, dłuzszy czas na rozprowadzenie oleoju po układzie smarowania przy uruchamianiu silnika
Olej syntetyczny/półsyntetyczny ma więcej składników myjących w porównaniu z minerałem.
Zmiana z minerała na syntetyk jest nie polecana w przypadku złej kondycji silnika i po dłuższym czasie stosowania minerlnego oleju, ponieważ syntetyk/półsyntetyk wypłukuje nagar który uszczelniał silnik. |
|
|
|
 |
tyrel79 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:57 Olej mineralny.
|
|
|
Jakos mnie to nie przekonuje. dlatego, że wiele ludzi jeździ na mineralnych kiedyś nie było nawet syntetyków i auta te jeździły nawet po 30 lat chocaiżby maluchy one napewno nie jeździły na syntetykach. Rozumiem silnik może byc mniej przez to czysty ale czy można go przez to wykonczyć?? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:59
|
|
|
Ma-rek-6 zmniejsz zdjecie w podpisie ! |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 00:00
|
|
|
Jak już jeździsz na mineralnym, lej Castrola 15W40 Magnatec i wymieniaj co 10tys.km i będzie dobrze! |
|
|
|
 |
Jurek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 12:15
|
|
|
Tyrel, nie słuchaj tych bzdur. Pisałem niedawno o własnych doświadczeniach (zmianie oleju z minerala na półsyntetyk) w innym wątku, ale zawsze najwięcej mają do powiedzenia ci, co nigdy tego nie doświadczyli, a nasłuchali się kupę legend o pozacieranych silnikach, a niedawno jeszcze czytałem o "pękających uszczelkach pod głowicą" z tego powodu... Najważniejsza jest regularna wymiana oleju, żeby silnik utrzymać w czystości. Koniec kropka. |
|
|
|
 |
Ma-rek-6 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 17:34
|
|
|
Olej powinno się stosować takiej lepkości jakiej zaleca producent samochodu.
I nie ma co porównywać technologi polonezów i maluchów do japończyków.
Polonez robił max 150 tyś do remontu a maluch zaledwie połowę.
Może samochody mitsubishi są bardziej odporne na olej mineralny ale mazdy po dłuższum stosowaniu mineralnego oleju biorą olej i dzwonia popychaczami.
Tak więc zalej olej o lepkości podanej w instrukcji obsługi od swojego samochodu. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 23:02
|
|
|
W instrukcji obsługi, jest wymieniany między innymi olej mineralny, oczywiście o odpowiednich normach, które w obecnych czasach przewyższają ówczesne kilka razy?
Dobry olej mineralny nie zaszkodzi, tym bardziej, że nie jest to najnowsza konstrukcja, najważniejsza jest regularna wymiana i odpowiednia eksploatacja, np: nie butować na zimnym silniku! |
|
|
|
 |
tyrel79 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 11:40
|
|
|
Też myślę, że dobry olej mineralny nie zaszkodzi. Jeżdzę na mineralnym bo poprzedni właściciel jeździł na mineralnym Mobil 15W/40 i wolałbym go poprostu nie zmieniać na inny.A to co kolega wcześniej mówił o poldkach i maluchach to nie jest tak do końca prawda. Można na ulcach spotkać jeszcze malucha z lat siedemdziesiątych, który jeździł napewno na gorszym oleju niż dzisiejszy mineralny. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-06-2007, 11:56
|
|
|
tyrel79 napisał/a: | Można na ulcach spotkać jeszcze malucha z lat siedemdziesiątych, który jeździł napewno na gorszym oleju niż dzisiejszy mineralny. |
Masz racje, ale koledze chodziło o zupełnie inną technologie i materiały wykorzystane do produkcji samochodów teraz i wcześniej. W silniku 4G63 DOHC (czyli 16 zaworów), są wąskie kanaliki w których chodzą popychacze hydrauliczne i właśnie dlatego lepiej jak olej jest mniej gęsty, czyli syntetyk lub półsyntetyk. Olej mineralny może narobić problemów, czyli stukanie popychaczy i w efekcie końcowym ich zatarcie poprzez nagar olejowy. Olej mineralny zostawia znacznie więcej nagaru, niż oleje syntetyczne lub też półsyntetyczne w związku z czym jest odradzany. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
cyberluk [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2007, 13:28
|
|
|
Zapominacie o Valvoline VR-1 10W60 Super olej do misia. Śmigam na nim od 50k km, wymieniam co 8k km i jestem super zadowolony. Pamiętać trzeba, że do Eclipsa jest 10W30 i o ile górny parametr może się zmienić, to 10-tka powinna zostać.
Jeżeli chodzi o oleje - nie jest ważne czy wlejesz minerał, pół syntetyk czy pełny syntetyk. Wszystkie mają te same dodatki, tylko różnią się bazą. Do starego silnego lepszy jest dobry mineralny lub pół syntetyk. Syntetyk jest za rzadki... Chyba, że masz silnik po kapitalnym remoncie |
|
|
|
 |
|
|