 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik 4B11 , sprawdzenie łąńcucha rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
KoralS
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander Sport 2,0 (ASX)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2025 Posty: 1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wczoraj 11:33 Silnik 4B11 , sprawdzenie łąńcucha rozrządu
|
|
|
Witam , jak w temacie - jest dostępny manual , opis wymiany (ustawienia łańcucha w tym silniku ) ?? . Samochód to Outlander sport 2,0 sprowadzony po lekkiej kolizji .
Silnik od początku bardzo nierówno pracuje , falują obroty , itp.
Jedyny błąd jaki się pojawia przy dłuższej pracy to P0171 - uboga mieszanka , sporadycznie wypadanie zapłonu . Od strony elektrycznej sprawdzone prawie wszystko , zarówno od strony dolotu (wraz ze szczelnością ) i jak i wydechu ( sondy lambda , egr ).
Cały czas jest uboga mieszanka , wskaźnik AFRm "stoi" na 20 zamiast 14,7 z lekkim wachnięciem w kierunku 15 przy przygazowaniu do 3 tys. obrotów.
Podejrzenie padło na łańcuch rozrządu ( możliwość przestawienia) , samochód w tym celu był
u mechanika- z diagnozą że od strony mechanicznej wszystko jest ok , górne zębatki wariatora są na znakach . Ustawienie wału zostało sprawdzone czujnikiem położenia - górny martwy punkt . Z rozmowy wywnioskowałem że nie rozbierali boku (osłony rozrządu) zdjęli tylko pokrywe zaworów + czujnik położenia w cylinder .
Kluczowe pytanie : czy w tym silniku można w ten sposób sprawdzić rozrząd ???
Dodam że kompresja jest idealna 13/14 bar , przebieg silnika 55000 .
Pojawia się też po nagrzaniu "szczelanie" w kolektor i do wydechu ,
Silnik pracuje tak jakby w złym momencie dostawał zapłon (kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się od 7 do 48 % w zależności od obrotów - na wolnych średnio ok.13% |
|
|
|
 |
|
|