Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 4B11 , sprawdzenie łąńcucha rozrządu
Autor Wiadomość
KoralS 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander Sport 2,0 (ASX)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2025
Posty: 1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wczoraj 11:33   Silnik 4B11 , sprawdzenie łąńcucha rozrządu

Witam , jak w temacie - jest dostępny manual , opis wymiany (ustawienia łańcucha w tym silniku ) ?? . Samochód to Outlander sport 2,0 sprowadzony po lekkiej kolizji .
Silnik od początku bardzo nierówno pracuje , falują obroty , itp.
Jedyny błąd jaki się pojawia przy dłuższej pracy to P0171 - uboga mieszanka , sporadycznie wypadanie zapłonu . Od strony elektrycznej sprawdzone prawie wszystko , zarówno od strony dolotu (wraz ze szczelnością ) i jak i wydechu ( sondy lambda , egr ).
Cały czas jest uboga mieszanka , wskaźnik AFRm "stoi" na 20 zamiast 14,7 z lekkim wachnięciem w kierunku 15 przy przygazowaniu do 3 tys. obrotów.

Podejrzenie padło na łańcuch rozrządu ( możliwość przestawienia) , samochód w tym celu był
u mechanika- z diagnozą że od strony mechanicznej wszystko jest ok , górne zębatki wariatora są na znakach . Ustawienie wału zostało sprawdzone czujnikiem położenia - górny martwy punkt . Z rozmowy wywnioskowałem że nie rozbierali boku (osłony rozrządu) zdjęli tylko pokrywe zaworów + czujnik położenia w cylinder .

Kluczowe pytanie : czy w tym silniku można w ten sposób sprawdzić rozrząd ???

Dodam że kompresja jest idealna 13/14 bar , przebieg silnika 55000 .
Pojawia się też po nagrzaniu "szczelanie" w kolektor i do wydechu ,
Silnik pracuje tak jakby w złym momencie dostawał zapłon (kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się od 7 do 48 % w zależności od obrotów - na wolnych średnio ok.13%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.