 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wypalanie DPFa |
Autor |
Wiadomość |
geronimo775
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 2,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2025 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wczoraj 7:09 Wypalanie DPFa
|
|
|
ASX 2,2 4N14
Czy praca silnika na obrotach około 1000/min może wskazywać na dopalanie DPFa? Normalnie jest około 700 obr/min. (nie świecą żadne kontrolki)
I pytanko, co w sytuacji gdy podczas pracy na zwiększonych obrotach muszę zgasić samochód ( z różnych przyczyn) ? Czy można ten proces dokończyć poźniej, np. pokonując krótką trasę ?
Instrukcja dosyć słabo mówi na ten temat...
"Aby zminimalizować ryzyko nadmiernego
gromadzenia się cząstek stałych, należy unikać
dłuższej jazdy z małą prędkością oraz
częstego pokonywania krótkich odcinków.
l Kiedy cząstki stałe są dopalane w filtrze,
dźwięk pracy silnika jest trochę inny niż
zwykle. Zmiana odgłosu pracy silnika nie
jest objawem usterki." |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6988 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: Wczoraj 9:20
|
|
|
geronimo775 napisał/a: | Czy praca silnika na obrotach około 1000/min może wskazywać na dopalanie DPFa? Normalnie jest około 700 obr/min. (nie świecą żadne kontrolki) |
Tak. Do tego dochodzą jeszcze 2 symptomy - chwilowe spalanie przy hamowaniu silnikiem powyżej 40 km/h nie spada do 0 i jest charakterystyczny zapach spalin. Po kilku latach niepotrzebne są żadne kontorlki
Przerywanie wypalania nie jest zdrowe, ale jak mus, to mus - trzeba liczyć się tylko ze wzrostem poziomu oleju. Nie stanie się to od pojedynczych przerwań, ale notoryczne przerywanie skraca interwał olejowy do 1500 km - do przeliczenia co bardziej się opłaca - 10 min. pokręcenia się wokól domu czy częta wymiana oleju |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
geronimo775
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 2,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2025 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wczoraj 9:32
|
|
|
Bartek napisał/a: | geronimo775 napisał/a: | Czy praca silnika na obrotach około 1000/min może wskazywać na dopalanie DPFa? Normalnie jest około 700 obr/min. (nie świecą żadne kontrolki) |
Tak. Do tego dochodzą jeszcze 2 symptomy - chwilowe spalanie przy hamowaniu silnikiem powyżej 40 km/h nie spada do 0 i jest charakterystyczny zapach spalin. Po kilku latach niepotrzebne są żadne kontorlki
Przerywanie wypalania nie jest zdrowe, ale jak mus, to mus - trzeba liczyć się tylko ze wzrostem poziomu oleju. Nie stanie się to od pojedynczych przerwań, ale notoryczne przerywanie skraca interwał olejowy do 1500 km - do przeliczenia co bardziej się opłaca - 10 min. pokręcenia się wokól domu czy częta wymiana oleju | .
Pewnie, że opłaca się pojeździć, ale akurat podjechałem rano do pracy i na postoju potrzymałem kilka minut, lecz obroty nie spadły i musiałem wygasić.
A co do tej wcześniejszej wymiany oleju, to wysoki poziom kwalifikuje tą wymianę ? Czy poziom wraca do normy przy prawidłowym wypalaniu w czasie późniejszym?
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
 |
|
|