Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander PHEV niski poziom baterii trakcyjnej
Autor Wiadomość
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 26-10-2025, 17:50   Outlander PHEV niski poziom baterii trakcyjnej

Cześć

Jestem nowym właścicielem Outlandera PHEV 2017 r
Moje pytanie dotyczy sytuacji kiedy poziom baterii spadnie do 2 km zasięgu przy jeździe na trybie normal. W moim Outlanderze samochód przestał jechać , wciśnięcie mocniejsze pedału gazu spowodowało że samochód przyspieszał i zwalniał. Po kilkunastu sekundach samochód przestał reagować na gaz i zwalniał. Zapaliła się cała choinka błędów : EV System Service Required, ACC Service Required, RBS Service Required. Po zatrzymaniu się restarcie samochodu i włączeniu trybu CHARGE wszystko wróciło do normy.
Czy w powyżej opisanej sytuacji system nie powinien przełączyć na silnik spalinowy i umożliwić jazdę tyko na benzynie ?
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 224
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 27-10-2025, 12:07   

Po wyczerpaniu baterii powinien się przełączyć i nawet tego nie powinieneś zauważyć co najwyżej usłyszeć:)

Natomiast taki objaw jak opisałeś pojawił się w moim aucie gdy okazało się że jedna z cel baterii była padnięta i przy niskim stanie naładowania różnica pomiędzy uszkodzoną a dobrymi celami wynosiła ponad 0.2V. Auto nie chciało jechać, choinka błędów. Po odpaleniu ponownym jechało w trybie charge ale nie ładowało.
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 27-10-2025, 19:29   

U mnie ładuje po wciśnięciu Charge i nie wyświetlają się żadne błędy tak samo jak ładuję ładowarką na 220W również brak błędów. Problem jest, że się nie przełącza automatycznie po wyczerpaniu baterii. Czytałem gdzieś że wina może leżeć po stronie akumulatora pomocniczego. Czy spotkaliście się z takimi opiniami ? . Tak czy inaczej czeka mnie jutro wizyta u mechanika, jak będą duże koszty to samochód idzie do zwrotu do sprzedawcy.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 224
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 27-10-2025, 21:38   

Objawem słabego aku 12V jest choinka ale nigdy nie zdarzała się podczas jazdy. Jadąc do mechanika zajrzyj do sklepu z akumulatorami niech sprawdzą sprawność aku 12V. Może być szybciej i taniej niż u mechanika. Chyba ze jedziesz do specjalisty od PHEV, który nie zacznie wymyślać.
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 27-10-2025, 22:00   

Akumulator 52% sprawności napięcie 12,3 V sprawdzałem swoim testerem do akumulatorów, nie wymieniany od nowości czyli ma 8 lat.

[ Dodano: 28-10-2025, 20:39 ]
Dzisiaj u mechanika wykasowany był jeden błąd, który pozostał po ostatniej choince ( akumulator WN monitoring napięcia, zbyt niskie napięcie). Mechanikiem zrobił test, wyładowany został akumulator na postoju włączone ogrzewanie światła i czekaliśmy czy silnik się uruchomi. Przy spadku zasięgu do 0 silnik uruchomiał się na 5 sekund i wyłączał i znów uruchamiał i wyłączał .Nie było możliwości ruszenia samochodem. Dopiero po włączeniu ręcznie trybu CHARGE silnik włącza się na stałe i jest możliwość ruszenia samochodem. Podłączony komputer nie pokazał błędów. Mechanik rozłożył ręce i polecił udać się do ASO. Czy ktoś miał podobny przypadek ?
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 200
Skąd: przemysl
Wysłany: 28-10-2025, 21:27   

Sanowny kolego..jak już udasz sie do ASO to sa dwie mozliwości: 1- albo to pierdółka i ogarną to raz dwa za 1000zł..albo 2- zaśpiewają ci tyle że pożałujesz... w tym drugim przypadku zanim sie zgodzisz to sprawdz sobie takie cuś: elektryka u Patryka--firma z Radomia która ogarnia elektryki i hybrydy..Na swojej stronie mają sporo przypadków aut pomyślnie naprawionych w ludzkich pieniądzach którym ASO NIE POMOGŁY !.. powodzenia..
 
 
Damiano88 
Nowy Forumowicz

Auto: MOP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2023
Posty: 18
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-10-2025, 13:18   

Szukałeś rozwiązania w starych postach tego forum ??
Auto po zakupie nie che jechać = sprzedający robił reset zajechanej baterii domowym sposobem.
Auto myśli że ma jeszcze zapas w baterii a fizycznie bateria jest już wyładowana do zera.

mohinder napisał/a:
Ktoś tu pisał o jakimś odblokowaniu baterii. Co macie na myśli? O niczym takim wcześniej nie słyszałem. Bateria a właściwie BMU rezerwuje w trochę energii i jest to z reguły w okolicy 25% aktualnej pojemności baterii. Jeśli bateria jest już leciwa i jej całkowita pojemność spadła do powiedzmy 7kWh i ktoś zrobi reset BMU to może mieć poważne problemy z normalną jazdą i później problemy z ładowaniem. Dlatego taki reset może działać w bateriach powiedzmy do 8 roku "życia". Później raczej tylko procedura DBCAM "Drive Battery Capacity Automatic Measurement". Niestety procedura ta może przynieść poprawę w dostępnej pojemności baterii lub pogorszenie czyli obniży obliczoną pojemność użyteczną.


Do poczytania
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1681688#1681688
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-10-2025, 13:22   

Resetować - sa zaszyte algorytmy które mierza np poziomy rezustancji itp. Trzeba to oszukiwać. Ale fakt najpierw diagnoza czy bateria wogule sprawną
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 224
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 30-10-2025, 17:51   

A podłączenie kostki OBD czy odczytanie przez mechanika napięć na celach? Jeśli będzie ponad 0.2V to będzie sypało błędami.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-10-2025, 09:28   

nemmooo napisał/a:
A podłączenie kostki OBD czy odczytanie przez mechanika napięć na celach? Jeśli będzie ponad 0.2V to będzie sypało błędami.

0.2V różnicy na celach..
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 31-10-2025, 19:19   

W środę jestem umówiony do ASO to zobaczymy
 
 
Damiano88 
Nowy Forumowicz

Auto: MOP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2023
Posty: 18
Skąd: Śląskie
Wysłany: Wczoraj 12:27   

Ile kilometrów zasięgu pokazuje na pełnej baterii ?
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: Wczoraj 21:25   

Jak wracałem dwa tygodnie temu znad morza po zakupie pokazywał 37 km , dzisiaj po pełnym naładowaniu pokazuje 27Km.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 200
Skąd: przemysl
Wysłany: Dzisiaj 11:11   

Ten zasięg prorokowany przez ,,guessometer" to tak naprawdę tylko przepowiadanie..wyjaśniam: jak po naładowaniu do pełna wbijemy sie na autostradę i pocisniemy 120+ to po następnym ładowaniu pokaże mało zasięgu na podstwie ostatnich przeżyć. Jesli zaś po naładowaniu będzie się jeżdzic po emerycku pod miastem to póżniej zasięg w przepowiedni wzrośnie..Doskonałe urządzenie by wyleczyć potencjalnych nabywców auta elektrycznego z chęci kupna :) podobnie na przepowiednie zasiegu wpływa temperatura otoczenia.. No i ostatnia sprawa: zdaża się że przed sprzedażą auta ,,specjalista" podłącza do auta ładowarkę i zdejmuje minusowa kleme z aku14V-co pozbawia BMU pamięci i na wyswietlaczu po naładowaniu może pokazac się cudna wizja 35-40-czy wiecej km zasięgu..ale to tylko chwilowe złudzenie.. Tak więc lepiej sie za bardzo nie przejmować pokładowym prorokiem i cieszyć sie tym że auto z trudem przekracza spalanie 10l/100km..no chyba że 140+>km/h
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.