| 
		Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2025, 12:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		   Ale świeca to się w oleju trochę skąpała... pewnie uszczelka na deklu puszczała. Ja je zawsze na dirco składałem.
 
 | 	  
 
O dziwo jest tam sucho. Wg mnie uszczelnienienie świecy puściło. Ale to były zwykłe K20TT które przejechały na LPG - z 69tyś km. 
 
Co do kopułki i palca - nuby ok, ale takie już zaśniedziałe i pęknieta koło jednej ze śrub. Jest nowe po tylu latach, teraz juz pewnie dozywocie abo aż cewka padnie. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2025, 08:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kominek doszczelniłem a  odplywysą  drozne, wyglada na to ze już nie bedzie zaciekało pod nogi pasażera. 
 
Spalanie na nowym układzie zapłonowym jest lepsze bo nie zapala się obecnie lapmka Checka.
 
 
Ale żeby nie było zbyt cukkierkowo - czasami nadal ciężej zapala - obstawiam zatem ze wtryski LPG puszczaja lekko i na postoju zostaje poporostu zalany  LPG, ale bede to weryfikował.  Dostęp do 3 z przedniego banku jest supe są to pojedybcze AC w01. Gorzej na tylnym, najwyzej zdjemę znowy kolektor. Mam w sumie prawie nową listwe 4x ACw01 wiec moze od razu na podmiankę. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2025, 21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W Galancie mojego brata też był problem z zapalaniem. I tak. Instalacja gazowa była przyczyną. A dokładnie zaworek w reduktorze. Wystarczyło go wyczyścić, i misiek pali jak powinien. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-11-2025, 18:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | zaworek w reduktorze | 	  może nie znam tak dokładnie budowy, ale gdzie tam jest zawór? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-11-2025, 20:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawór jest przy filtrze fazy ciekłej. Czasem jest zintegrowany z reduktorem, a czasem osobno. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wczoraj 8:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chodzi o elektrozawór przed reduktorem - a to inna część w ogóle. Tak najczęściej to się syfi jak jest błędnie zamontowany - czyli cewką w dół. Jeszcze nie widziałem takowego zintegrowanego z reduktorem, ale sam miałem taki bezpośrednio w reduktor wkręcony - to dobra opcja, kompaktowo wychodzi, ale czasem właśnie przy wkręcaniu może być problem zrobić dodatkowe pół obrotu na gwincie i wychodzi, że jest on iglicą w górę zamiast w dół. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wczoraj 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No faktycznie jak elektrozawór będzie na dole, to może się w nim syf zbierać. Tłoczek zacznie ciężko chodzić, i może być nieszczelność. Teraz dotarło do mnie, że butla również ma swój zawór. On też jest do wyczyszczenia w takim wypadku    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |