 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
Problem z systemem TPMS |
| Autor |
Wiadomość |
kogut23
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2023 Posty: 2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 11-11-2025, 20:41 Problem z systemem TPMS
|
|
|
Cześć,
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem powracającego komunikatu o problemie z systemem TPMS. Problem pojawił się jakiś czas temu i od tamtej pory powraca i znika w raczej losowych okolicznościach, chociaż mam jedno podejrzenie co powoduje powracania i znikanie kontrolki ale o tym za chwilę.
Problem był diagnozowany na początku jako uszkodzenie lub wyczerpanie baterii w czujnikach w kołach. Niestety przy próbie połączenia się z komputerem pojawił się problem ponieważ komputer diagnostyczny nie mógł się z nim połączyć co było pierwszą oznaką, że to nie czujniki mogą być problemem. Potem kontrolka świeciła się dość długo aż do wyjazdu na wakacje kiedy to pod fotel pasażera wcisnąłem jakieś szpargały. Spowodowało to że kontrolka zgasła i jakiś czas się nie świeciła potem po wyjęciu wszystkiego jakiś czas było dobrze ale niestety problem pojawił się ponownie.
Sprawdzona została wiązka pod fotelem ale nie dało to żadnych efektów.
Od tamtej pory po przesunięciu fotela problem raz się pojawia raz znika ale przez większość czasu jest obecny na desce.
Niestety nie sprawdzałem czy jak błędu nie ma to jest możliwość połączenia się z komputerem.
Czy ktoś ma może jakiś pomysł co może być przyczyną i jak to zweryfikować?
Auto to Outlander III z USA z silnikiem 2,4 benzyna. Rok 2017. skrzynia automatyczna. Auto miało szkodę z przodu i miało uszkodzone lampy błotniki i maskę. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 459 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 11-11-2025, 23:13
|
|
|
| Nie jestem pewny czy pod siedzeniem pasażera jest jakaś poważna wiązka przewodów. Tak czy inaczej w pierwszej kolejności trzeba się połączyć z komputerem auta. Jeśli się nie uda to trzeba szukać przyczyny. Niestety takie czasy, że bez tego nie znajdziesz przyczyny problemu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24509 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2025, 15:00
|
|
|
| kogut23 napisał/a: | | Od jakiegoś czasu | jest to związane z obniżeniem temperatury? bo u mnie jak zimno to też błąd wyskakiwał ale latem było OK
pewnie baterie już były słabe |
|
|
|
 |
kogut23
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2023 Posty: 2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 12-11-2025, 21:31
|
|
|
Raczej nie. Problem tak samo pojawia się latem jak i zimą.
[ Dodano: 12-11-2025, 21:36 ]
| mohinder napisał/a: | | Nie jestem pewny czy pod siedzeniem pasażera jest jakaś poważna wiązka przewodów. Tak czy inaczej w pierwszej kolejności trzeba się połączyć z komputerem auta. Jeśli się nie uda to trzeba szukać przyczyny. Niestety takie czasy, że bez tego nie znajdziesz przyczyny problemu. |
Wiązki jakiejś dużej tam nie ma jest tylko jakiś sterownik od czegoś byś może właśnie od TPMS do którego dochodzą 2 cienkie wiązki. Mam właśnie podejrzenie że to on jest odpowiedzialny na problem. Niestety auto jest z USA i w Polsce nie znalazłem sterownika o tych samych numerach jak u mnie a nie mam pojęcia czy jak kupię inny to on zadziała czy nie.
Dodatkowo przypomniało mi się jeszcze że nie działa mi mata obecności pasażera i nie wiem czy to nie może być połączone w jakiś sposób. |
|
|
|
 |
|
|
|