 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
Retrofity LED Outlander II po lifcie |
| Autor |
Wiadomość |
Daimon
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II DI-D 2010r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2022, 09:58 Retrofity LED Outlander II po lifcie
|
|
|
Hej,
Czy ktoś przerabiał temat retrofitów LED w Outlanderze II po lifcie?
Jakieś sprawdzone modele LEDów które pasują?
Wiem, że jest kłopot z przepisami ale czy ktoś w praktyce sprawdzał jak to wychodzi np na przeglądach? Faktycznie sprawdzają i nie przepuszczają jak LED a nie halogen? |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-06-2022, 20:14
|
|
|
| Mówisz o LED w świetle mijania czy postojówce ? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-06-2022, 21:28
|
|
|
| Daimon napisał/a: | | Wiem, że jest kłopot z przepisami |
Nie ma żadnego kłopotu. Polskie przepisy zabraniają, i tyle. Czego nie rozumiesz ??
| Daimon napisał/a: | | jak to wychodzi np na przeglądach? |
jak zawsze. Jak diagnosta jest ślepy, naćpany i nie zauważy, to auto przejdzie przegląd.
| Daimon napisał/a: | | Faktycznie sprawdzają i nie przepuszczają jak LED a nie halogen? |
Przecież to widać na pierwszy rzut oka, że nie masz halogenu, tylko LED. I nie, nie przepuszczają.
Już któraś dyskusja na ten temat, inspirowana przypuszczam tym, że w Niemczech niektóre modele samochodów dostają warunkowe dopuszczenie do ruchu z założonymi retrofitami. Tyle tylko, że tam badania przeprowadzają nie producenci aut, tylko żarówek, czyli Osram i Philips. I takie warunkowe dopuszczenie dostają tylko wybrane konkretne modele aut z założonymi konkretnymi modelami retfofitów LED tych dwóch w/wym producentów. Koniec, kropka.
Tylko zastanów się nad potencjalnymi kosztami. A mogę być naprawdę spore - w razie jakiejś kolizji czy wypadku, jeśli policjant zauważy, że masz założone retrofity, to leżysz i kwiczysz. Bo reflektory mają homologację z konkretnymi źródłami światła, powiedzmy halogenami H4. Z retrofitami w oprawce H4 reflektor homologacji już nie ma. Wiesz, do czego zmierzam ?? Czy muszę pisać dalej ??
Oczywiście, na drogach jest sporo aut, w których widać z miejsca, że mają jakieś szajsowate LEDy założone, zamiast halogenów. Ja zawsze mówię - kto bogatemu zabroni ?? Stać kogoś na zapłacenie kilkuset zł za LEDy, stać będzie i na ewentualny mandat czy odszkodowanie, bo ubezpieczalnie albo odmawiają wypłaty odszkodowania, albo stosują regres.
Wybór należy do Ciebie. Ja odradzam. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 407 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 18-06-2022, 08:41
|
|
|
Nie wiem jak Philips ale Osram coś takiego robi. Często trzeba do tego dokupić u nich adapter dla can-bus.
Z tego co widzę mają poza rodzimymi Niemcami dopuszczenie w kilku krajach Europy wsch i zach. Pewno z czasem do nas też dojdzie.
Niestety dla Outlander/4007/C-Crosser nie mają oferty. Dla Mitsu to chyba w ogóle mają tylko jedną pozycję.
Może sprawa się dopiero rozkręca a może przyjęli, że nie warto tego robić dla aut z ksenonami. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-06-2022, 08:12
|
|
|
A po co chcesz montować LED-y zamiast kesona? Jeśli masz prawdziwe 35W ksenony to zmiana na LED tylko by pogorszyła.
Retrofity mają zastąpić H4 i H7, a nie ksenony. LED ma tą przewagę, że po pierwsze pobiera zdecydowanie mniej prądu, a po drugie można dowolnie modelować wiązkę. Oszczędność prądy każdy ma w d, a bez zmiany całej lamy kształtu i rozproszenia nie zmienisz. Więc to bezcelowe.
apg2312 -
Ps. Zazwyczaj kesony mają dużo więcej światła w centrum niż LED który jest bardziej jednorodny i świeci szerzej. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-06-2022, 12:55
|
|
|
| Może Kolega ma wersję na zwykłej żarówce dlatego pomyślał o retrofitach |
|
|
|
 |
Jozefg
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1,2 CVT, Yamaha125
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2025 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24518 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: Wczoraj 8:45
|
|
|
| Jozefg napisał/a: | | dozwolone w Europie | na pewno w całej? czy tylko tam, gdzie jest uzyskana homologacja? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10834 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: Dzisiaj 11:26
|
|
|
| Jak ksenon slabo świeci to trzeba umyć/wyczyscic/zregenerowąć soczewkę jeśli nowy palnik nie pomaga. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Jozefg
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1,2 CVT, Yamaha125
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2025 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Dzisiaj 12:37
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | gdzie jest uzyskana homologacja? |
To pytanie do producentów tych ledów, prawdopodobnie chodzi o kraje UE
Na stacjach diagnostycznych powinni więcej wiedzieć |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10834 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: Dzisiaj 13:52
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | Jozefg napisał/a: | | dozwolone w Europie | na pewno w całej? czy tylko tam, gdzie jest uzyskana homologacja? |
https://www.amazon.pl/Phi...a/dp/B0CNY5388N
nformacje o tym produkcie
Wymień żarówki halogenowe reflektorów na innowacyjne żarówki LED Philips i ciesz się niezwykłą jasnością z dopuszczeniem do ruchu drogowego w Niemczech, Austrii i wielu innych krajach europejskich*. Przed zakupem należy sprawdzić aktualnie zatwierdzony przegląd modeli i inne informacje prawne na stronie philips.com/roadlegalled. Wszystkie informacje można znaleźć również poniżej w sekcji Instrukcje dotyczące produktu do pobrania.
A już się cieszyłem ze sobie do Jumpera dokupię Ale w sumie Austria Niemicy moge smigać .
[ Dodano: 21-11-2025, 13:56 ]
| Jozefg napisał/a: | | Krzyzak napisał/a: | | gdzie jest uzyskana homologacja? |
To pytanie do producentów tych ledów, prawdopodobnie chodzi o kraje UE
Na stacjach diagnostycznych powinni więcej wiedzieć |
Poniżej zestawienie kluczowych informacji dotyczących stosowania Philips Ultinon Pro6000 H7-LED na terenie Polski, w tym kwestii legalności i homologacji:
✅ 1. Co deklaruje producent?
Philips / Lumileds twierdzi, że Ultinon Pro6000 Standard H7-LED ma europejską homologację drogową (ECE-R37/R128) i jest dopuszczony do ruchu na wielu rynkach, np. w Niemczech – „Road-Legal… complies with local road-traffic regulations… including Germany”. [lumileds.com], [ledinside.com]
Gwarantuje +220 % jaśniejsze światło, 5800 K, beam-pattern „SafeBeam”, CANbus-adapter. [documents....hilips.com], [lumileds.com]
🇵🇱 2. Co mówi polskie prawo?
🔹 Ministerstwo Infrastruktury / TDT (czerwiec 2025)
Petycja o dopuszczenie LED-ów H7-retrofit została odrzucona. [gov.pl]
Polska wymaga świadectwa homologacji typu ONZ („E-mark”) zgodnej z regulaminami (np. ECE-R37). Bez tego użycie LED-ów H7 jest nielegalne. [gov.pl], [infolegnica.pl]
🔹 Interia / Business Insider / Dziennik.pl (2025–2026)
Przepisy się nie zmieniły – do legalnego stosowania LED-ów H7 wymagany jest E-mark i zastosowanie w reflektorach zgodnych homologacją. Diagnosta może np. zatrzymać dowód rejestracyjny. [motoryzacj...interia.pl], [businessin...der.com.pl]
Retrofity H11 z homologacją są już dopuszczone, ale H7 dopiero planowane, dostępne nieliczne produkty. [otomoto.pl], [motoryzacj...interia.pl]
🔹 AutoCentrum (listopad 2025)
Retrofity H7 wciąż problematyczne prawnie – UE wdraża zmiany, ale Polska wymaga nadal homologacji typu ONZ. LED-y retrofity H4/H7 bez homologacji grożą mandatem. [autocentrum.pl]
⚠️ 3. Jak się ma Philips H7-LED w praktyce w Polsce?
AspektStan na dziśProducent deklaruje homologację ECE-R37/R128, ciągle twierdzi „Road-Legal” [lumileds.com], [ledinside.com]Akredytowany w Niemczech i innych krajach.Polska wymaga homologacji ONZ („E”) dla każdego modelu reflektoraPhilips musi udowodnić dopuszczenie w Polsce.Retrofity H11 są pierwszym dopuszczonym rodzajem [otomoto.pl]H7 nadal w kolejce, brak większości homologowanych modeli.Brak aktualnych dowodów na legalność H7 w PolsceDiagnosta może zablokować dowód ze względu na niehomologowane LED.
✔️ Wnioski
Legalne: Jedynie LED-y z homologacją ONZ („E-mark”) dla H7 mogą być stosowane w Polsce – jeśli są przewidziane w danym reflektorze i wpisane do świadectwa homologacji typu pojazdu.
Dozwolone, jeśli masz:
E-mark 037/ECE-R37/ECE-R128 w dokumentacji H7 Ultinon Pro6000,
Świadectwo dopuszczenia do użycia w konkretnej łapie reflektora,
Zgodność z homologacją typu Twojego auta.
Na dziś: wielu ekspertów (ITS, Diagnosta, MI) nadal uznaje H7-retrofity
za nielegalne — brak ogólnopolskiej homologacji H7-LED
choć w UE proces się toczy, w praktyce jest kilka certyfikowanych przypadków, ale brak szerokiego wdrożenia w PL. [autocentrum.pl], [motoryzacj...interia.pl], [otomoto.pl]
🔍 Podsumowanie
✅ Tak, możesz korzystać z Philips Ultinon Pro6000 Standard H7-LED w Polsce, jeśli i tylko jeśli:
produkt ma ważny E-mark homologacji typu ONZ dla H7,
homologacja ta obejmuje Twój typ reflektora,
a napisy homologacyjne odpowiadają wpisom w dowodzie rejestracyjnym według certyfikatu.
❌ W przeciwnym razie – stosowanie H7-LED póki co nielegalne, możliwe zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez diagnostę.
📅 Choć UE pozawala na coraz więcej retrofitów, w Polsce proces wdrażania homologacji H7 trwa, a większość modeli, mimo deklaracji importera, nie jest jeszcze formalnie dopuszczona.
[ Dodano: 21-11-2025, 14:08 ]
Tak, w tym przypadku możesz jeździć legalnie w Polsce, ale pod pewnymi warunkami:
✔ Dlaczego?
Twój pojazd (Citroën Jumper / Relay 2. gen. Facelift od 2014) znajduje się na oficjalnej liście Philipsa jako kompatybilny z H7-LED (Boost, Standard, Pro6000).
Reflektor ma homologację E24 6266, co jest kluczowe – retrofit LED jest dopuszczony tylko w reflektorach z tym numerem homologacyjnym.
Nie są wymagane dodatkowe adaptery (Adapter Ring / CANBus), co upraszcza montaż.
✔ Warunki legalności w Polsce:
Musisz użyć dokładnie zatwierdzonych produktów:
H7-LED Boost (11972U60BX2)
H7-LED Standard (11972U60SX2)
H7-LED (11972U6000X2)
Instalacja musi być zgodna z homologacją ONZ (ECE) i dokumentacją Philipsa.
W razie kontroli lub przeglądu warto mieć przy sobie wydruk z listy kompatybilności (ten PDF) jako dowód dopuszczenia.
⚠ Uwaga:
Legalność dotyczy tylko reflektorów z homologacją E24 6266. Jeśli Twój Jumper ma inny typ lampy, retrofit nie będzie zgodny z przepisami.
[ Dodano: 21-11-2025, 14:08 ]
Tak, w tym przypadku możesz jeździć legalnie w Polsce, ale pod pewnymi warunkami:
✔ Dlaczego?
Twój pojazd (Citroën Jumper / Relay 2. gen. Facelift od 2014) znajduje się na oficjalnej liście Philipsa jako kompatybilny z H7-LED (Boost, Standard, Pro6000).
Reflektor ma homologację E24 6266, co jest kluczowe – retrofit LED jest dopuszczony tylko w reflektorach z tym numerem homologacyjnym.
Nie są wymagane dodatkowe adaptery (Adapter Ring / CANBus), co upraszcza montaż.
✔ Warunki legalności w Polsce:
Musisz użyć dokładnie zatwierdzonych produktów:
H7-LED Boost (11972U60BX2)
H7-LED Standard (11972U60SX2)
H7-LED (11972U6000X2)
Instalacja musi być zgodna z homologacją ONZ (ECE) i dokumentacją Philipsa.
W razie kontroli lub przeglądu warto mieć przy sobie wydruk z listy kompatybilności (ten PDF) jako dowód dopuszczenia.
⚠ Uwaga:
Legalność dotyczy tylko reflektorów z homologacją E24 6266. Jeśli Twój Jumper ma inny typ lampy, retrofit nie będzie zgodny z przepisami.
[ Dodano: 21-11-2025, 14:19 ]
Niestety tylko dwa modele Mitsbishi na liście - Colt 2016.. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24518 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: Dzisiaj 16:02
|
|
|
| Marcino napisał/a: | | umyć/wyczyscic/zregenerowąć soczewkę | nigdzie się jeszcze nie spotkałem, żeby soczewka była jakkolwiek winna - problem jest zawsze w odbłyśniku
to co miałem w mercedesie (xenon Hella) to szmata najgorszego sortu |
|
|
|
 |
|
|
|