Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
za (avancowany) galant gls by savagger
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21975
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2020, 07:37   

Nie ma sprawy. No właśnie widzę, że lampy tylne się różnią, prawa DEPO a lewa oryginał ;-)
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 208
Skąd: Iłża
Wysłany: Wczoraj 17:57   

Witam Panów po latach!

Mój ostatni wpis był ponad 5 lat temu, więc czas najwyższy odświeżyć temat i sprawdzić, co słychać u mojego starego wojownika.
Galant żyje, ma się świetnie i powoli przechodzi na pół-emeryturę. Od kilku lat nie jeździ późną jesienią ani zimą. W tym czasie rolę zimówki pełnił dzielnie BMW E60 2.5 (N52), ale sytuacja się zmienia — moja druga połówka robi prawo jazdy, więc potrzebne było mniejsze, prostsze i możliwie bezawaryjne auto do treningów. Tak trafił do nas Lancer Sportsback. I to celowo właśnie ta wersja, ale o nim za chwilę.

GALANT


Latem Galant robi ogrom kilometrów. Austria, Holandia, Niemcy — jemu to obojętne, po prostu jedzie. Na jednym z poniższych zdjęć galant w Alpach.
W ostatnich latach dostał ode mnie naprawdę dużo roboty, bo jak coś robić, to raz a dobrze.

Zrobione:

nowe tarcze i klocki przód.

Napinacz rozrządu INA

nowe tylne przewody hamulcowe.

chłodnica NRF, nowy skraplacz i osuszacz – pełna odbudowa klimy.

lakierowanie przedniej pokrywy zaworów.

regeneracja aparatu zapłonowego: nowa cewka Mobiltron, palec, kopułka, przewody, świece NGK, uszczelka pod aparatem.

wymiana plastikowego nadkola.

Łożyska kół tylnych.

osłony tarcz hamulcowych tylnych wspawane z mercedesa sprintera.

rozebrany pas przedni: piaskowanie, podkład epoksydowy Masterbond, masa natryskowa SIKA, profile zalane Mike Sanders.

spawanie tylnej części karoserii za kołem, cynowanie spawów, epoksyd + masa natryskowa SIKA, a na to mieszanka smaru linowego i parafiny na gorąco.

to samo wykonane na tylnej poprzecznej podłużnicy i karoserii z pod zderzakiem

kompletna odbudowa tylnego wózka: rozwiercenie na części, piaskowanie, spawanie, cynowanie, epoksyd i lakier poliuretanowy przemysłowy.

nowe amortyzatory KYB tył, sprężyny, odboje, osłony, miski amortyzatorów.

ustawienie pełnej geometrii po odbudowie.

Nowe wahacze zbieżności z tylu .

wymiana wysprzęglika i pompki sprzęgła – pedał pracuje teraz jak w nowym aucie

radio 2DIN Atoto S8 + kamera, kierownica Nardi, beżowy podłokietnik

dokładana centralka zamykania

wygłuszenie całego auta STP (butyl + kauczuk), oprócz dachu i tylnych drzwi

nowe uszczelki szyb od Hugo (dzięki!)

przerobiony końcowy tłumik z przelotowego na komorowy — dużo ciszej przy 2500 rpm, a duża Rynna tłumika końcowego została

poprawione spawy i łączenia flansz wydechu – polecam test generatorem dymu, wykrywa nawet minimalne nieszczelności

nowe końcówki drążków, stabilizatory przód i tył, wahacz prosty 555

nowa uszczelka czujnika poziomu oleju

lakierowanie przedniego zderzaka

nowe opony tył, częściowo odnowione felgi

Dorobiona nowa osłona wydechu z blachy aluminiowej uniwersalnej


Do zrobienia:

delikatny wyciek z pokrywy skrzyni biegów

zaczynające hałasować łożyska skrzyni

luz na tripodach wewnętrznych przy ruszaniu (bez wibracji podczas jazdy)

pęknięta osłona przegubu

nadal sączy się delikatnie przy czujniku oleju , to chore bo miska olejowa została wypiaskowana położony epoksyd przemysłowy, nowe śruby czujnika , nowa uszczelka czujnika plus dirco a sączy sie nadal. juz nie mam pomysłów.

sprężyny tył KYB trochę za wysokie — zobaczymy po zimie

dokończenie renowacji felg nie wiem na jaki kolor sie zdecydować .


Dlaczego nadal go ulepszam i odbudowuje gdyż według większości nie ma to sensu ....

Bo dźwięk V6 jest niezastąpiony. Żaden nowoczesny turbo-grzmot nie brzmi tak czysto i surowo.
A grzebanie przy nim, ulepszanie, odbudowa — dla mnie to frajda i pasja, a nie obowiązek.
To jest auto, które się czuje, a nie tylko prowadzi.



A TERAZ LANCER SPORTSBACK (1.6, 2015)

Wybrany z 5 oglądanych egzemplarzy w Niemczech.
Auta z 2008 roku są już mocno przeżarte, a 1.8-ki w sensownym stanie — praktycznie nie do znalezienia.
Ten ma 200 tys. km, ale był najładniej utrzymany.

Na plus:

zadbany, niekatowany

fabryczne ksenony

blacha jak na Lancera bardzo ok

Zrobione:

szybka konserwacja : smar linowy + parafina

czyszczenie prowadnic tylnych zacisków

wymiana oleju Liqui Molly 5w30

montaż haka

Minusy / do ogarnięcia:

coś wibruje w wydechu przy mocnym przyspieszaniu

uszkodzona osłona przedniego amortyzatora — do wymiany


Wrażenia:

Po przesiadce z Galanta… czuć oszczędności.
Plastiki budżetowe, przyspieszenie słabe, klimat bardziej „rozsądny” niż „emocjonujący”.
Mam tylko nadzieję, że odwdzięczy się bezawaryjnością, bo po to był kupiony.

PODSUMOWANIE

Zdarza mi się jeździć szefa Mercedesem GLS 63 AMG (600 KM) — komfort kosmiczny
Czasami Audi RS6 ~1000 KM — przyspieszenie jak myśliwiec F16, odbiera dech.

Ale mimo tych ideałów, wciąż najbardziej cenię toporność, analogowy charakter i szczerość Galanta.
To mój numer jeden — jak stary kumpel, który był ze mną na dobre i na złe, i nigdy nie zawiódł.

a teraz zdjęcia .




































  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.