Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
żarówki led H4/H7 z homologacją
Autor Wiadomość
wwiader 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt VI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2025
Posty: 1
Skąd: Andrychow
Wysłany: 08-12-2025, 19:28   żarówki led H4/H7 z homologacją

Witam, posiadacz prawa jazdy od tygodnia i Colta VI też od tygodnia się kłania.
Czy ma ktoś może doświadczenie z tego typu żarówkami?
https://www.osram.pl/ecat...97/ZMP_4068661/
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 825 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21093
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-12-2025, 19:53   

Temat jest już od dłuższego czasu wałkowany na forum.
Jak do tej pory ww. żarówki nie są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych w Polsce.
Homologację do używania w PL dostały bodajże tylko H11.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10866
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-12-2025, 10:12   

Za chwile się i PL i nasze prawo dostosuje
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2312
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-12-2025, 23:42   

Marcino napisał/a:
Za chwile się i PL i nasze prawo dostosuje

Szczerze ?? O ile przez "chwilę" rozumiesz ładnych kilka lat, albo i dłużej ;)
Bo jakoś wątpię, żeby UE pozwoliła ma wolną amerykankę, coś w stylu "byle jaki, gówniany chiński czy wietnamski retrofit pasuje, to zakładasz i możesz na legalu jeździć" :P To jest jednak Unia, nie Ukraina, Białoruś czy Rosja :P
Bo nawet w Unii czegoś takiego wbrew pozorom nie ma. Osram i Philips przeprowadzają badania swoich konkretnych modeli retrofitów z konkretnymi, wyselekcjonowanymi modelami reflektorów w niektórych, konkretnych modelach aut. I tyle.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10866
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-12-2025, 07:08   

apg2312 napisał/a:
Osram i Philips przeprowadzają badania swoich konkretnych modeli retrofitów z konkretnymi, wyselekcjonowanymi modelami reflektorów w niektórych, konkretnych modelach aut. I tyle.
No ja o tym mówie, ze tylko konkretne modele będa mogły jeżdzić w PL z retrofitem tak jak jest to teraz w DE dopuczone.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 625
Skąd: z nienacka
Wysłany: 11-12-2025, 10:31   

Gdzieś mi się parę dni temu przewinął artykuł, że u nas właśnie nie bardzo chcą prawo w ten sposób dostosować. Także moim zdaniem to prędzej wejdzie zakaz spalinówek niż dopuszczą u nas retrofity :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10866
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-12-2025, 11:48   

U nas nie chcą bo nie mamy takiej kontroli jak na zachodzie i wtedy jak się coś pozwoli do konkretmgo modelu to ludzie i tak kupią tansze chinskie i będa wszedzie zkładać ledy
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2312
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-12-2025, 18:27   

To nawet nie chodzi o to, że kupią
Cytat:
tansze chinskie
, bo markowe, Philipsy i Osramy też.
Przykładowo - jakiś retrofit Philipsa H4 (przykł. model H4PH) został warunkowo dopuszczony do używania z przedliftową Carismą, czyli 1995-99, ale tylko w wersji liftback (sedany się nie załapały), w wersji silnikowej 1,6 i 1,8, ale nie GDI, oraz diesle się też nie załapały. Inny retrofit Osrama (przykl. H4OSR) został dopuszczony dla odmiany w poliftowych liftbackach tylko w wersji silnikowej z dieslem, oraz w sedanach w benzynie, czyli do sedanów z dieslem w ogóle nie ma kompatybilnych retrofitów. Tyle teoria ;)
A jak w Polsce wyglądałaby praktyka ??
Każdy posiadacz Carismy, i chyba bez wyjątku, z miejsca założyłby retrofity. Nieważne jaki model, jaki rocznik, jaki silnik, patrzyłby tylko, które z powyższych żarówek (H4PH czy H4OSR) są tańsze czy akurat dostępne. W końcu Carisma to tylko Carisma, co tam kogoś jakieś badania czy homologacje interesują :P
A potem pewnie poszłoby już z górki...w końcu Carisma to Mitsubishi, ale bardzo bliski kuzyn Volvo, więc...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10866
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-12-2025, 14:33   

Dokładnie tak, zgadzam się z Toba ze tak by było.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.