|
żarówki led H4/H7 z homologacją |
| Autor |
Wiadomość |
wwiader
Nowy Forumowicz
Auto: Colt VI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2025 Posty: 1 Skąd: Andrychow
|
Wysłany: 08-12-2025, 19:28 żarówki led H4/H7 z homologacją
|
|
|
Witam, posiadacz prawa jazdy od tygodnia i Colta VI też od tygodnia się kłania.
Czy ma ktoś może doświadczenie z tego typu żarówkami?
https://www.osram.pl/ecat...97/ZMP_4068661/ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 825 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21093 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-12-2025, 19:53
|
|
|
Temat jest już od dłuższego czasu wałkowany na forum.
Jak do tej pory ww. żarówki nie są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych w Polsce.
Homologację do używania w PL dostały bodajże tylko H11. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10866 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-12-2025, 10:12
|
|
|
| Za chwile się i PL i nasze prawo dostosuje |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2312 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-12-2025, 23:42
|
|
|
| Marcino napisał/a: | | Za chwile się i PL i nasze prawo dostosuje |
Szczerze ?? O ile przez "chwilę" rozumiesz ładnych kilka lat, albo i dłużej
Bo jakoś wątpię, żeby UE pozwoliła ma wolną amerykankę, coś w stylu "byle jaki, gówniany chiński czy wietnamski retrofit pasuje, to zakładasz i możesz na legalu jeździć" To jest jednak Unia, nie Ukraina, Białoruś czy Rosja
Bo nawet w Unii czegoś takiego wbrew pozorom nie ma. Osram i Philips przeprowadzają badania swoich konkretnych modeli retrofitów z konkretnymi, wyselekcjonowanymi modelami reflektorów w niektórych, konkretnych modelach aut. I tyle. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10866 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-12-2025, 07:08
|
|
|
| apg2312 napisał/a: | | Osram i Philips przeprowadzają badania swoich konkretnych modeli retrofitów z konkretnymi, wyselekcjonowanymi modelami reflektorów w niektórych, konkretnych modelach aut. I tyle. | No ja o tym mówie, ze tylko konkretne modele będa mogły jeżdzić w PL z retrofitem tak jak jest to teraz w DE dopuczone. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 625 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 11-12-2025, 10:31
|
|
|
Gdzieś mi się parę dni temu przewinął artykuł, że u nas właśnie nie bardzo chcą prawo w ten sposób dostosować. Także moim zdaniem to prędzej wejdzie zakaz spalinówek niż dopuszczą u nas retrofity |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10866 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-12-2025, 11:48
|
|
|
| U nas nie chcą bo nie mamy takiej kontroli jak na zachodzie i wtedy jak się coś pozwoli do konkretmgo modelu to ludzie i tak kupią tansze chinskie i będa wszedzie zkładać ledy |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2312 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-12-2025, 18:27
|
|
|
To nawet nie chodzi o to, że kupią , bo markowe, Philipsy i Osramy też.
Przykładowo - jakiś retrofit Philipsa H4 (przykł. model H4PH) został warunkowo dopuszczony do używania z przedliftową Carismą, czyli 1995-99, ale tylko w wersji liftback (sedany się nie załapały), w wersji silnikowej 1,6 i 1,8, ale nie GDI, oraz diesle się też nie załapały. Inny retrofit Osrama (przykl. H4OSR) został dopuszczony dla odmiany w poliftowych liftbackach tylko w wersji silnikowej z dieslem, oraz w sedanach w benzynie, czyli do sedanów z dieslem w ogóle nie ma kompatybilnych retrofitów. Tyle teoria
A jak w Polsce wyglądałaby praktyka ??
Każdy posiadacz Carismy, i chyba bez wyjątku, z miejsca założyłby retrofity. Nieważne jaki model, jaki rocznik, jaki silnik, patrzyłby tylko, które z powyższych żarówek (H4PH czy H4OSR) są tańsze czy akurat dostępne. W końcu Carisma to tylko Carisma, co tam kogoś jakieś badania czy homologacje interesują
A potem pewnie poszłoby już z górki...w końcu Carisma to Mitsubishi, ale bardzo bliski kuzyn Volvo, więc... |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10866 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-12-2025, 14:33
|
|
|
| Dokładnie tak, zgadzam się z Toba ze tak by było. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|