Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOC w zakupie RalliArt !
Autor Wiadomość
bambaryleczka 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2025
Posty: 3
Skąd: polska
Wysłany: 18-12-2025, 14:42   

Cześć! Miło mi zawitać. Od młodości marzyłem o EVO a na starość naszło mnie, żeby poszukać Ralliarta.

W PL udało mi się znaleźć 4 ogłoszenia, dwa już jakiś czas w PL, dwa sprowadzone (te polskie są na otomoto, pozostałe na olx). Byłbym bardzo wdzięczny za komentarz i wskazówki.

1. https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HMPx5.html
Najwięcej detali w opisie. Rozmawiałem już ze sprzedającym, niestety zapomniałem dokładniej dopytać o pracę skrzyni (twierdzi, że "w granicach normy") no ale ta wzmianka, że po rozgrzaniu pracuje dobrze jest trochę niepokojąca. Z drugiej strony przy 165k podobno kapitalny remont skrzyni co jest dobrą wiadomością? Ma mi dosłać fakturę za ten remont pod wieczór, więc jak zadzwonię do serwisu to może dowiem się więcej - co było robione.
Z mankamentów sprzedający dosłał mi foty lakieru, widać takie małe kropeczki rdzy chyba przed tylnymi błotnikami, jakby obite od szutru ;) Jeśli myślicie, że to ok, to mogę wkleić przykładowe zdjęcie.
Brak wspomagania na biegu jałowym, sprzedawca sugeruje pompę. Klima nie chłodzi, podobno do nabicia. Rozrząd podobno pracuje dobrze. Mogę podjechać - auto w Zakopanem, ale samemu nie mam doświadczenia, żeby dobrze ocenić, w szczególności skrzynię. Zanim zapłacę za przegląd warto jednak coś ustalić. Raport z CEPIKu mówi, że bezwypadkowe.

2. https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HMmtV.html
Warszawa. Nie rozmawiałem jeszcze. CEPIK pokazuje
"Dodatkowe badanie techniczne, Wynik badania: pozytywny
Rodzaj badania: uczestniczył w wypadku lub narusza wym.
ochr. środowiska"
W tym samym raporcie z CEPIKU wzmianka, że carfax odnotował uszkodzenie.

3. https://www.olx.pl/d/ofer...5-ID151MZp.html

4. https://www.olx.pl/d/ofer...5-ID17WI0K.html

Za wszelkie sugestie i porady będę bardzo wdzięczny. W szczególności gdzie na południu (Kraków i okolice, Zakopane) znajdę najlepszego speca. Na początku tego wątku czytałem jak ktoś pisze, że skrzynia ma pracować idealnie gładko zarówno ciepła jak i zimna - czy potwierdzacie? Słyszałem, że od nowości potrafi zachowywać się lekko problematycznie w trybie auto, w szczególności przy spokojnej, miejskiej jeździe.
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 295
Skąd: pl
Wysłany: 19-12-2025, 08:26   

Zaczynając od początku: :D
bambaryleczka napisał/a:
Od młodości marzyłem o EVO a na starość naszło mnie, żeby poszukać Ralliarta.

Jako użytkownik evolucji :-) to dla mnie realizacja marzenia o Evo za pośrednictwem ralliarta jest delikatnie mówiąc średnia. Osobiście odołożyłbym pieniądze na zakup i naprawę skrzyni, dozbierał kasę i kupił Evo tzn. Evo. :D
Co do reszty i rozprawek cepikowych to że tam są wpisane jakieś szkody to traktuj to jako wskazówki a nie pewniaki. Do tego Evo niemalowane to tak brzmi dziwnie :D
Że Szwajcarii czego możesz oczekiwać ? :
- duże prawdopodobieństwo że auto korozyjnie będzie jak nowe
- będzie lepione szpachlą albo malowane pędzlem bo jest to u nich normą i Polak rozliczający podczas zakupu starego auta jego malowanki jest traktowany jak kosmita.
- do tego za rysy może tam policja zabrać dowód rejestracyjny auta a lakierników jest bardzo mało i koszt pomalowania jednego elementu to około 5-7k.pln.!!!
- kolejna sprawa stan techniczny wynikający z serwisu może być delikatnie mówiac średni a olej w skrzyni i jej serwis na 99% nie był robiony (podobnie jak z lakierniami czyli koszty z kosmosu i specjalistów brak).
- wpis w cepiku o przeglądach powypadkowych może być po kolizji chociaż przy tak tanim aucie i drogim w naprawach marne szanse że ktoś sprowadził mocno rozbite auto ale może też dotyczyć kwestii akcyzy.
Akc płacisz od wartości rynkowej brutto auta albo od faktury o ile jest wyższa niż wartość rynkowa. Nie myl z ogłoszeniami bo ceny z portali często nie mają nic wspólnego z przyjętymi cenami urzędowymi.
Tak więc kupujesz takie auto, faktura zakupu jest niska i żeby nie płacić pełnej Akc robi się wycenę a wtedy każda rysa jest jako uszkodzenie a jak jest uszkodzenie to musisz zrobić dwa przeglądy przed rejestracją.

Tak krótko :D
 
 
bambaryleczka 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2025
Posty: 3
Skąd: polska
Wysłany: 19-12-2025, 08:57   

ledziu napisał/a:
Osobiście odołożyłbym pieniądze na zakup i naprawę skrzyni, dozbierał kasę i kupił Evo tzn. Evo.


Ledziu, dzięki za odpowiedź! Myślę nad manualnym EVO, żeby uniknąć babrania się z SST, ale szczerze - musiałbym poczekać jeszcze długo. Ralliarta mógłbym kupić już. I jest to dla mnie ISTOTNA różnica. Wiadomo, kwestia sytuacji i decyzji.

Odnośnie pierwszej oferty: czy mógłbyś skomentować zachowanie SST na zimno, czy celowo nie chciałeś się wypowiadać? Pytam tylko dla pewności ;)
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 295
Skąd: pl
Wysłany: 19-12-2025, 21:42   

Cytat:
Odnośnie pierwszej oferty: czy mógłbyś skomentować zachowanie SST na zimno, czy celowo nie chciałeś się wypowiadać? Pytam tylko dla pewności

Nie będę komentował konkretnych ogłoszeń bez oglądania na żywo bo średnio jest to miarodajne tylko weryfikacja osobista. Załóż sobie że problemy ze skrzynią i Ciebie dopadną co uważam że i tak jest w tym wszystkim najmniejszy problem.

Miałem okazję jeździć SST Evo i zmiana biegów szybka, mechaniczna ale w odczuciach tak jak pisałem wcześniej przy Evo manual lipa. Ta sztuka co jeździłem był serią potem znajomy zrobił soft i wywaliła się skrzynia.

A nie myślałeś o mitsu Outlander turbo jest zbliżony w odczuciach do Evo oczywiście po małych "softach". :D
 
 
bambaryleczka 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2025
Posty: 3
Skąd: polska
Wysłany: 20-12-2025, 09:15   

ledziu napisał/a:
A nie myślałeś o mitsu Outlander turbo jest zbliżony w odczuciach do Evo oczywiście po małych "softach".


O nieee, tylko Lancer :D

Dobra to ostatnie pytanie - możesz (możecie) polecić w Warszawie lub okolicach (oraz w Krakowie!) najlepszych speców od SST?

I od silnika chętnie też, ogólnie u kogo najlepiej sprawdzić przed zakupem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23682
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2025, 18:59   

bambaryleczka napisał/a:
W szczególności gdzie na południu (Kraków i okolice, Zakopane) znajdę najlepszego speca.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221
Jeżeli chcesz po polsce oglądać te auta, zlec to firmie, w internecie znajdziez pełno ofert firm zajmujacych sie oględzinami przedzakupowymi pojazdów np:
https://www.sprawdzamysamochody.pl/
https://ogledzinypojazdow.pl/
https://motocontroler.com/
...
i wiele innych.
Zakup takiego auta bez odpowiedniej espertyzy skończyc sie może wydatkami przekraczajacymi koszt zakupu

bambaryleczka napisał/a:
Z mankamentów sprzedający dosłał mi foty lakieru, widać takie małe kropeczki rdzy chyba przed tylnymi błotnikami, jakby obite od szutru

Element łuku nadkola z progiem i drzwiami ma duze tendencje do piaskowania, bez znaczenia czy to wersja bazowa czy ralliart, ten typ tak ma

ledziu napisał/a:
Jako użytkownik evolucji to dla mnie realizacja marzenia o Evo za pośrednictwem ralliarta jest delikatnie mówiąc średnia. Osobiście odołożyłbym pieniądze na zakup i naprawę skrzyni, dozbierał kasę i kupił Evo tzn. Evo.

Kurde gośc pisze
bambaryleczka napisał/a:
Od młodości marzyłem o EVO a na starość naszło mnie, żeby poszukać Ralliarta.

I co ma teraz nerke sprzedać? :mrgreen:

ledziu napisał/a:
wpis w cepiku o przeglądach powypadkowych może być po kolizji chociaż przy tak tanim aucie i drogim w naprawach marne szanse że ktoś sprowadził mocno rozbite auto ale może też dotyczyć kwestii akcyzy.
Akc płacisz od wartości rynkowej brutto auta albo od faktury o ile jest wyższa niż wartość rynkowa. Nie myl z ogłoszeniami bo ceny z portali często nie mają nic wspólnego z przyjętymi cenami urzędowymi.
Tak więc kupujesz takie auto, faktura zakupu jest niska i żeby nie płacić pełnej Akc robi się wycenę a wtedy każda rysa jest jako uszkodzenie a jak jest uszkodzenie to musisz zrobić dwa przeglądy przed rejestracją.

Trzeba być niezle odklejonym aby paprac sie w papierach dla akcyzy wartej 1000zł na aucie wartym 30tys, rzeczoznawca też kosztuje a realny zysk może 50-100zł :mrgreen:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24556
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-12-2025, 20:39   

Może Daniel Prysak by coś doradził? - miał kilka RA, może coś ma na sprzedaż nawet:
https://www.facebook.com/da.pry.7712
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 295
Skąd: pl
Wysłany: 21-12-2025, 08:11   

Cytat:
Jeżeli chcesz po polsce oglądać te auta, zlec to firmie, w internecie znajdziez pełno ofert firm zajmujacych sie oględzinami przedzakupowymi pojazdów np:

Jakie Evo takie sprawdzanie :D
Cytat:
co ma teraz nerke sprzedać?

Nie, ale wychodzę z założenia że jak chce Evo to chce Evo chociaż nie pomyślałem że może faktycznie wystarczy wygląd. Chociaż ten w Wawie nawet nie jest sedanem.
Cytat:
Trzeba być niezle odklejonym aby paprac sie w papierach dla akcyzy wartej 1000zł na aucie wartym 30tys, rzeczoznawca też kosztuje a realny zysk może 50-100zł

Na pewne zachowania może składać się wiele czynników ja podałem jeden z nich.
A może to jest kolejną osoba wyedukowana gdzieś w internecie np.przez stronkę od ściągania aut ? Powiedzieli mu że taniej i można to kto mu zabroni być prawym ?
Cytat:
możesz (możecie) polecić w Warszawie lub okolicach

Zazwyczaj nie polecam ale mogę udzielić Ci informacji o warsztacie spod Wawy rzut beretem jak już się zdecydujesz na tego jednygo :D

Edit 23.12.25 :wink:

Rozmawiałem z Panem os eX SST i złagodzi moje podejście do tematu. Potwierdził że brakuje możliwości użycia tego auta podobnie jak Evo manual ale w trasach jak na "typoszereg" sprawdził się dobrze. Niestety słaby punkt to skrzynia którą przy naprawie trzeba wzmocnić żeby bez obaw zapodać soft.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.