 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
silnik 4g63t |
Autor |
Wiadomość |
Antek122 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2007, 11:17 silnik 4g63t
|
|
|
Witam mam pytanie troche laickie ale mimo to mnie nurtuje tzn wiem ze silnik 4g63t byl stosowany w roznych autach w eclipsie w galancie i w lancerze evo ale z tego co sie orientuje w EVO mial wieksza moc juz seryjnie chcial bym sie dowiedziec jakie roznice sa w tych silnikch czy zastosowana byla inna turbina czy cos innego.
P.s jezeli temat dalem w zlym miejscu prosze moda o przeniesienie go. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-06-2007, 00:04
|
|
|
Antek122, moc jest adekwatna do wagi autka, EVO jest lżejsze
ponadto, do Evo pewnie stosowana była większa turbinka
... nie wiem czy się nie myle, wydedukowałem to z swoich założeń proszę mądrzejszych o sprostowanie |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2007, 00:11
|
|
|
Antek122 napisał/a: | w eclipsie w galancie i w lancerze evo ale z tego co sie orientuje w EVO mial wieksza moc juz seryjnie chcial bym sie dowiedziec jakie roznice sa w tych silnikch | Chcesz miec porownanie parametrow silnikow okolo 20 roznych modeli.
Hmmmmm
W skrocie Eclipse ma cos kolo 210KM (katalogowo) a EVO IX 280 (lub 300 jak niektorzy podaja)
Roznia sie wszystkim silnik nie wyglada podobnie jest odwrocony w druga strone, ma zmienne fazy rozrzadu, inne kolektory, turbo, wydech itd.
Do Eclipse pasuja silniki z Galanta VR4 i EVO do EVO III. Nie pasuje silnik od Lancera GSR 1,8 4G93T. Niedlugo pojawi sie troche nowosci w dziale EVO a na razie zapraszam do pobrania service manuali z dzialu Downloads. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2007, 10:56
|
|
|
dodam tylko parę info nt. silników 4g63t pasujących do eclipsów...
silnik 4g63t montowany w automacie turbo 1g miał mniejsze turbo (13g) i mniejsze wtryski (390ccm) niż jego brat bliźniak w 1g turbo który miał turbo 14b o potencjale do 250KM i wtryski 450ccm. silnik w 1g miał także większe kanały w głowicy, w kolektorze oraz większą przepustnicę od 2g, gdzie turbo było jeszcze mniejsze niż w 1g turbo czyli garetta t25 i także wtryski 450ccm.
teraz może o 6 boltach, z tego co pamiętam ma jedną podporę wału więcej (czego pewien nie ejstem) oraz ma inne panewki oporowe wału przez co wolny jest od dziwnego zjawiska zwanego crankwalk. w wersji JDM montowanej w galantach w japonii był wyposażony seryjnie w turbo 16g big oraz wtryski 550ccm i moc seryjną 280KM, gdzie EVO I-III także posiadało sprężarkę IHI 16g evoIII ale miało mniejszą moc seryjnie i był to już sevenbolt. |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2007, 04:03
|
|
|
i w JDM sevenbolt nigdy nie bylo zjawiska crankwalk |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2007, 09:59
|
|
|
tak to prawda, inne były panewki oporowe, to samo da sie zrobić w usa 7bolt, trzeba wymienić panewki oporowe wału ale nie wiadomo gdzie je dostać |
|
|
|
 |
|
|