Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ceramizer- skrzynia biegów. Wlany w nieodpowieni korek
Autor Wiadomość
Darek2222
[Usunięty]

  Wysłany: 15-06-2007, 19:27   Ceramizer- skrzynia biegów. Wlany w nieodpowieni korek

Witajcie
od dwóch lat jestem posiadaczem gala 88/92 glsi silnik 2.0.
Mój misiek ma przejechane 298 tys. i niestety już trochę osłab, wiec postanowilem zalać mu ceramizer. do silnika i skrzyni biegów.
Silnik - czuje poprawę :lol: samochód jest bardziej dynamiczny przejechałem dopiero 500 km. Łatwo odpala bez oporów niestety falowanie silnika nie ustąpiło jak na razie, dlatego ze mam ciśnienie w cylindrach nierówne w trzech jest 8 a w czwartym 6, myślę że tu leż problem falowania może ceramizer wyrówna ciśnienia i je chociaż trochę podniesie. Dzisiaj zalewam drugą dawkę ceramizera .

A teraz skrzynia biegów boję sie ze wlałem ceramizer nie tu gdzie trzeba :| a mianowicie od góry odkręcając korek a raczej srubę na końcu której było coś wrodzaju zatopionej kulki.
Powinienem zalać korkiem znajdującym się w połowie skrzyni gdzie jest wlew oleju :oops: .
I teraz mam pytanie czy ceramizer wlany tym wlewem od góry spłynie do skrzyni gdzie znajduję sie olej? .czy mogę przez to mieć jakieś kłopoty . Jezeli tak to co powinienem zrobić.
Proszę o rady
Pozdrawiam Mitsumaniaków :p
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2007, 19:52   

Darek2222 napisał/a:
mam ciśnienie w cylindrach nierówne w trzech jest 8 a w czwartym 6,
Jezeli pomiar jest wykonany prawidlowo to ten silnik to trup i pomoze mu tylko remont. W miare szybki bo koncza sie resztki pierscieni.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Darek2222
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2007, 21:13   

Hubeeert napisał/a:
Darek2222 napisał/a:
mam ciśnienie w cylindrach nierówne w trzech jest 8 a w czwartym 6,
Jezeli pomiar jest wykonany prawidlowo to ten silnik to trup i pomoze mu tylko remont. W miare szybki bo koncza sie resztki pierscieni.


Wiem że silnik ma juz wiele przejechane i wymaga remontu i wiem też ze ceramizer to nie jest super cud który wszystko naprawi , ale spróbowac nie zaszkodzi.
Co do remontu to się zastanawiamczy warto :?: samochód ma już naści latek .

Co do skrzyni biegów co z tym wlaniem ceramizera.?
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-06-2007, 22:47   

Darek2222, z tego co napisałeś wynika że odkręciłes włacznik świateł wstecznych - ten z kuleczką - moim zdaniem nic nie powinno się stać... ceramizer spłynie niżej i wymiesz sie z olejem
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2007, 10:38   

moim zdaniem - jesli w ogole udalo ci sie wlac przez ten otwor (tez stawiam na wlacznik swiatel cofania), to splynie to do oleju i bedzie ok

a jestem zdziwiony troche, bo akurat kulka trafia na wodzik w skrzyni, wiec cud, ze w ogole sie tamtedy przepchalo :)
 
 
Darek2222
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2007, 16:22   

witajcie.
Są dwie śruby od góry skrzyni biegów. :o
Ta o której mówicie czyli włącznik świateł cofania jest bardziej z tyłu i wychodzą z niej dwa przewody czyli jest to czujnik świateł cofania, ja odkręciłem ta bliżej śilnika (blisko dwóch ramion do przełanczania biegów) . Po jej całkowitym wykręceniu na końcu właśnie miała jagby kulkę).
I co o tym myślicie co to za śruba , a raczej wlew.
Ps Przepraszam ze nie używam fachowych określeń , ale dopiero się uczę terminologii i podstaw :wink:
Pozdrawiam
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 14:11   

298 tys. i trup :?: hm, albo niewłaściwa eksploatacja, albo przebieg 2 razy większy niż na liczniku.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-07-2007, 14:58   

zajrzalem dopiero teraz - nic sie nie stanie, jak tamtedy wlejesz - na pewno dotrze tam, gdzie trzeba
ostatnio z braku mozliwosci odkrecenia sruby do tego przeznaczonej tez lalem tym otworem u gory - wazne tylko by nalac tyle trzeba a nie za duzo (i stad wlasnie takie umieszczenie glownej sruby wlewowej)
 
 
Darek2222
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 21:01   

Dzięki za odpowiedzi.
Jak na razie widze poprawe po użyciu ceramizera. Poprawiła się znacznie dynamika jazdy.
Silniczek ładnie ciągnie przy dodaniu gazu. Wcześniej był bardzo mułowaty.Długo się rozpędzał., czyli chyba wzrosło trochę ciśnienie w cylindrach . Skrzynia też zaczyna jakby lepiej pracować. Przejechałem 1 tys. zalałem 2 dawki ceramizera do silnika 1 do skrzyni.
efekty odczuwam mam do przejechania jeszcze 1tyskm do zakończenia kuracji, niestety zaczął mi brac olej ok 0.5 do 1l na 1000km .Przy ruszaniu widać niebiesko siwy dymek i wczasie jazdy czasami tez widać w lusterku szczegolnie jadąc pod duża góre. Jak myślicie czy to popychacze zaworów, czy to już puszczją pierścienie olejowe?
Jaki jest koszt wymiany popychaczy i czy można to zrobić bez ściągania głowicy?
Pozdrawiam
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 23:07   

Na jakim oleju jeździsz? Najtaniej na początek zmienić olej, na mineralny typu high mielage Castrola lub Shella 15W50.
 
 
Darek2222
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 09:18   

We wcześniejszym poście chodziło mi oczywiście nie o popychacze zaworów a o uszczelniacze zaworów :oops: , sory za pomyłke.
Jeżdżę na lotos minerall gas. Teraz dopiero poczytałem ze to niezbyt dobry olej :shock: , czy tak czy to tez może być przyczyną brania oleju , a jaki inny olej mineralny podajcie markę i symbol, żeby był stosunkowo gesty po nagrzaniu. Myślę ze lotos jest zbyt rzadki po nagrzaniu . Dymienie sie nasila na rozgrzanym silniku :x . Napewno wymienię lotosa ale musze jeszcze zrobić 1 tys km . kuracja ceramiczna - bardzo pozytywna zresztą :) .
Podajcie dobry olej mineralny-gesty marka i rodzaj :)
Bartek czy to najlepsze oleje jakie podałeś , a jak z gęstością.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 10:19   

Podałem powyżej, jak to choć trochę nie pomoże, twój silnik jest do kapitalnego :|

[ Dodano: 11-07-2007, 10:20 ]
a i jeszcze dolej przy wymianie regenaeratora silnika np STP, to może powstrzymać dymienie i zachować odpowiednią getość po nagrzaniu się oleju.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-07-2007, 13:14   

Bastek napisał/a:
a i jeszcze dolej przy wymianie regenaeratora silnika np STP, to może powstrzymać dymienie i zachować odpowiednią getość po nagrzaniu się oleju.


Tego bym nie polecał - to taki glut zapychacz. Poprawi tylko tyle że zagęści olej i nie będzie dymić. A trudno potem przy remoncie ten szlam wypłukać.
 
 
Darek2222
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 20:33   

Dzięki za wskazówki.
wymienię olej jak skończę kuracje,na lepszy.
Bartek mówisz stp , a czy to nie to samo co moto -doktor (zabójca silnika), chodzi mi oto czy on nie zawali filtra i kanałów olejowych. Josie mówi ze to wielki glut, trochę sie boję, z drugiej strony remont silnika kapitalka to stanowczo za dużo kasy, tym bardziej że zaczeła się sypać blacha tylne progi lewy i prawy i dzrzwi lewe i prawe od dołu i chyba nie ma sensu ładować się w kapitalkę silnika.Galancik poza tym miał dzwona w tył .
Co o tym myślicie.
Jak nie pomoże dobry olej to lać to stp, bo kapitalki raczej nie będzie.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 20:39   

Dlatego kup dobrej klasy zagęszczacz np:stp, liquy moly, wurth, a napewno nie zaszkodzi twojemu silnikowi, jak dobrze rozprowadzi się ze świeżym olejem powinno być ok i może nacieszysz się jeszcze troszkę Miśkiem:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.