Zamknięty przez: mkm 26-07-2009, 00:58 |
Biała strzała :) Carisma 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
arczaso [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2007, 12:46 Biała strzała :) Carisma 1.6
|
|
|
Witam bardzo
Chcialem sie pochwalic autkiem mojej pieknej Carisma 1.6 96r
Kupiona tydzien temu za 8500 zl Historia dosyc zawila ale wieciej jest oto w tym watku Carisma
Auto full opcja bez skory mozna powiedziec Klima, elektryka szyb przod tyl i lusterek, wspomaganie 2 poduchy (beda:) )
Ale tak kolorowo nie jest Z minusow do wymiany jest miska olejowa, obudowa filta powietrza oraz 2 poduszki do zakupu bo ich nie ma (auto sprawdzone podluznice nie ruszone czterech sladow nie zostawia... tak wiec nie wiem czemu poduch nie ma) No i kierunkowskaz w lewo nie odbija Do tego standart Carismowy siadnieta elektryka szyb (dziala przod pasazera) ale to juz jest naprawiane:):) Ogolnie 1200-1500 zl jeszcze do wpakowania Jakby to ladnie ujac bajzel pod maska ale nad tym juz samemu popracuje, a ze lubie sobie pogrzebac troszke to bedzie pełna satysfakcja z tego
Wczoraj i w sobote bylo solidne pucowanie srodka i z zewnatrz bo poprzedni wlasciciel myjne omijal raczej szerokim łukiem Została jeszcze do wymycia tapicerka ale to juz bedzie profesional full robione Jednym słowem wszystko sie lśni i mozna jezdzic w przyjemnych warunkach....a satysfakcja jaka :)
Plany na przyszłość
- Progi, klamki i lusterka pod kolor nadwozia
- boczne kierunki na białe (jak sie jakimś cudem uda)
- Odświerzyc czarne plastiki na czarne
- Polakierować na czarno elementy przy oknach bo jest troszke rys tam
- Czujnik cofania bo dupcie to to ma
- Termometr jakos wmontować w deske
- Odswieżyć silnik bo rydz i syfu tam troszke
Tak wiec małe praktyczne rzeczy zadne siateksy i plastiksy
A oto i to
Cari 1
Cari 2
Cari 3
Cari 4
Cari 5
Cari 6
Cari 7
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-06-2007, 13:17
|
|
|
arczaso napisał/a: | - boczne kierunki na białe (jak sie jakimś cudem uda) |
kupić od wersji po FL |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-06-2007, 13:31
|
|
|
Podoba mi się ta Carisma. W białym kolorze jej bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-06-2007, 14:39
|
|
|
arczaso napisał/a: | tak wiec nie wiem czemu poduch nie ma) |
poprostu sensor przy uderzeniu stwierdzil sobie ze sie otworzy, a co maja do tego podluznice to nie wiem, przeciez na nich nie ma zadnych czujnikow
najlepiej kup komplet - tasma kierownicy, poduchy, sensor i pasy bezpieczenstwa, zreszta sciagnij nakladke z kierownicy i zobacz czy przewody od tasmy beda nadtopione - jesli nie, to skoro piszesz ze nic nie ruszone z przodu - poprostu mogl ktos ukrasc airbagi jesli nadtopione to kupujesz komplet jak napisalem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
arczaso [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 19:48
|
|
|
Cari dostała w pysk (
I nikt nic nie wie auto odstawione pod uczelnie na godzinke po powrocie takie cudenko
Kontuzja
kontuzja
kontuzja
Krew czlowieka zalewa i klnie na lewo i prawo Jedno co wiadomo to to ze byl zolty kanciaty i mial w 4 literach wszytsko
Kierunek do wymiany napewno Polamane zaczepy i pekniety
Teraz pytanie odnosnie zderzaka jak on jest mocowany W ktorych miejscach? Trzeba miec kanal zeby go zdjac czy obejdzie sie bez?
I druga sprawa Czy jak sie wymieni jeden kierunek czy jest duza roznica pomiedzy nowym a nie wymienianym? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2007, 20:07
|
|
|
heh, skąd ja to znam, naprawiałem u siebie identyczne uszkodzenie zderzaka.
aby zdjąć zderzak odkręcasz 2 śruby pod błotnikami, do tego zdejmujesz osłone pod zderzakiem, odkręcasz śruby imbusowe pod kierunkowskazami, wyjmujesz plastikowe klipsy mocujące atrapę do pasa przedniego i wsstkie plastikowe klipy pod spodem (te od osłony pod zderzakiem i nadkoli) i odkręcasz 4 śruby mocujące belkę zderzaka do podłużnic silnika (konieczna nasadkowa 14' z długa przedłużką), da sie to zrobić bez kanału, ale trzeba dość wysoko podnieść auto (co by sie wgramolić praktycznie pod silnik) i dostęp do odkręcania tych 14' jest z tej pozycji cholernie niewygodny ale możliwy ręka drętwieje). Sam w ten sposób rozbierałem i składałem przód ze 2 albo 3 razy.
Profesjonalne spawanie takiego peknięcia to koszt 50-100 pln (w zależności od cennika spawacza) + koszt malowania zderzaka
zderzak poza pęknięciem może mieć tylko podkrzywioną belkę wzmacniającą (młotek + imadło i po sprawie) |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
arczaso [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 20:28
|
|
|
Dzieki bardzo
A w jakiej kwocie sie zamknales po swojej przygodzie razem z malowaniem?
W weekend sie bede bawil cari jezeli pogoda pozwoli Mam nadzieje ze uda mi sie o rozmonotwac w ogrodowym zaciszu. I uda sie jakas fotorelacje zrobic dla innych Plus jest taki ze solidnie odrdzewie to co pod zderzakiem bo tam ladnie sobie rdza szaleje z tego co przez szczeline widac |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2007, 20:46
|
|
|
faktycznie belki zderzaka zarówno przód jak i tył nie są wcale zabezpieczone antykorozyjnie (jak miesiąc temu tył się odsłonił, to belka tylna wyglądała strasznie)
całość kosztowała mnie 270 (220 malowanie, 50 spawanie)pln, ale spawanie i malowanie wykonywała ta sama osoba, którą jednoczesnie znam i miałem rabat, bo normalnie to ok 350-400 (lakiernicy biora ok 300/element, a spawanie ok 10 pln/centymetr)
i nie daj sie wrobić w jakieś domowe sposoby z np matami szklanymi i zywicami (zderzak to ABS, a ABS fizycznie nie łączy się z żywicą poliuretanową. Pozornie będzie przyklejone, a jedno ugięcie i wszystko odpryśnie.
klejem też tego nie złapiesz, bo mała pow. styku i suma sumarum też pęknie, a szpachle i inne siatki "wyjdą" po roku w postaci pęknięć lub głębokich rys na lakierze
pozwodzenia |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
arczaso [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 21:35
|
|
|
A wlasnie pierwsza mysl to byly metody chalupnicze, zywica i jazda
Dzieki za pomoc
Pozytywne efekty operacji (mam nadzieje) wkrotce
A takie pytanie z calkiem innej beczki Czym czyscic silnik ze smaru sadzy i syfu Mozna go strzelic karscherem czy kategorycznie nie |
|
|
|
 |
chwalow [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 22:13 strzała
|
|
|
..Przykre...widziałem to autko Twoje przed kolizją - wyglądało całkiem sympatycznie - pozdrawiam i naprawiaj szybciutko |
|
|
|
 |
arczaso [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 22:17
|
|
|
No stracilo troche chytry usmiech carismy
A auto jest mojej kobiety, tak woli scislosci |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-06-2007, 23:01
|
|
|
Silnika nie myj żadną myjką ciśnieniową - nabawisz się problemów. Jak juz bardzo musisz to go powycieraj czystymi szmatami a ostatecznie ostrożnie umyj detergentem z ciepłą wodą. Tylko co wolisz - tłusty zdrowy silnik czy umyty zardzewiały?
Co do przodu to współczucie - w lutym miałem podobny parkingowy atak ze strony cofającego passata z hakiem ale na szczęście parkingowy gościa zahaltował do mojego powrotu. Koszty poszły z OC kolesia a naprawa w ASO wyniosła coś w okolicach 10kzł (nowe: zderzak, belka, chłodnica, lampa, kierunki, maska) |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 26-06-2007, 23:10
|
|
|
co do kierunkowskazu to ja u siebie mam jeden oryginalny, dziesięcioletni Helli i drugi mam już dwa razy wymienany na zamiennik (ostatnio na Depo). Ogólnie wada zamiennika jest taka, że szybko traci szczelność, dostaje się tam ciupkę wody i po jakimś czasie zaczyna odchodzić odblask. Także zamienik tylko w ostateczności. Jak Ci się trafi oryginał Helli, nawet używany ale w dobrym stanie to bierz oryginał.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-06-2007, 23:17
|
|
|
No ja mam kierunki ori Helli i jakoś inaczej wyglądają niz zamienniki Depo czy TYC - jakoś tak lepiej - bardziej błyszcząco. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
arczaso [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 10:48
|
|
|
No to juz wiem ze bede celowal w orginalny kierunek
A co do silnika to chce go malymi kroczkami troszke podczyscic, odrdzewic bo teraz ogolnie wyglada tak...
Silnik
Na pierwszy ogien pojdzie mocowanie chlodnicy(brud troszke rdzy) i akumulatora (niedlugo przeleci przez podstawe przez ta rdze) |
|
|
|
 |
|