Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
podłączenie nawigacji w carismie
Autor Wiadomość
jb07
[Usunięty]

  Wysłany: 21-06-2007, 13:27   podłączenie nawigacji w carismie

Witam
Mam pytanie czy ktoś z szanownych kolegów wie w który kabel wpiąć się (chodzi o sygnał prędkości do licznika) w mitu carisma 1,6 z licznikiem elektronicznym w celu podłączenia nawigacji.

[ Dodano: 22-06-2007, 09:32 ]
Czy nikt nie na formum nie dysponuje jakimś schematem elektrycznym dotyczącym czujnika prędkości i wyprowadzeń kablowych z niego ?

[ Dodano: 22-06-2007, 09:33 ]
Czy nikt na formum nie dysponuje jakimś schematem elektrycznym dotyczącym czujnika prędkości i wyprowadzeń kablowych z niego ?
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 22-06-2007, 21:32   

jak byś znalazł daj znać
bo też sie przymierzam do tego zabiegu :)

wiem, że można pobierać nie tylko z czujników prędkosci
do prędkosciomierza ale też z układu ABS
 
 
jb07
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 07:52   

Mam navi VDO ms 4200 (od około tygodnia), co do sygnału predkości to nie mozna podłączać go z ABS (tak jest napisane w instrukcji obsługi do navi) ponieważ nawigacja może zakłócać pracę układu ABS. Co ostatnio odkryłem , to że moja nawigacja działa w całej swojej okazałości bez podłączenia sygnału prędkości, a wiem to stąd, iż w nawigacji mam mini komputer pokładowy pokazujący prędkość aktualną średnią itp. i to wzystko działa, Funkcjonuje również system podgłaśniania wraz ze wzrostem prędkości jazdy, oraz działa cały system nawigacji na drodze (skrzyżowania, odległości, czas przyjazdu, dystans do pokonania).
Z powyższego wynika, iz niektóre nawigacje mogą również chyba działać bez podłączania sygnału prędkości (chyba że impulsator w mitsu indukuje tak silne pole magnetyczne, że moduł nawigacji ściąga go bezprzewodowo - to moje przemyślenie - nie wiem czy to prawda).
Przed mistu miałem vw golfa III i tez miałem założoną nawigację VDO ale starszy model MS4100 i aby nawigacja działała musiałem koniecznie podpiąć przewodem do niej sygnał prędkości. Tak więc mistu górą nad dresswagenami.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-06-2007, 20:55   

Przeca jak to jest navi z GPS to po cholerę jej cokolwiek poza sygnałami zegarów z satelitów? Dystans? - ze wzoru na długość łuku między dwoma punktami o znanych współrzędnych geograficznych. Prędkość? - Skoro znamy czas przemieszczenia między tymi dwoma punktami... itp. itd. :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2007, 12:56   

saphire,
sygnał prędkosci z impulsatora podpina się do navi aby wskazania były bardziej precyzyjne,
gdy jest zachmurzone niebo lub miasto o wysokich zabudowaniach to navi potrafi zgubić kilka satelit i wtedy wskazania z auta pełnią rolę korektora trasy...
po wprowadzeniu wielkości kół do navi odczyty są również dokładniejsze przy duzych prędkosciach, rozpatrując interwały GPS wiemy, że nawi potrafi troszkę "oszukiwać"

natomiast wsteczny podpina się aby zapobiec rozkalibrowaniu

już wiesz po co to wszystko, co nie znaczy, że bez tych rzeczy nie bedzie działać
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-06-2007, 14:25   

jezeli macie elektroniczny licznik przebiegu to odesle was tylko do suplementu B z workshop manuala, ktory jest do sciagniecia na forum :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-06-2007, 21:29   

Oj przeca jakoś to stado małych nowych GPS'ów z SIRF III doskonale sobie radzi z tymi problemami bez sygnału z licznika/kół/whatever więc szkoda się bawić w takie kombinowanie - IMHO sygnał te to chyba jeszcze stara generacja GPS'ów potrafi wykorzystać - nowe to już kompletnie tego nie potrzebują.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2007, 00:26   Re: podłączenie nawigacji w carismie

Sygnał TACHO nie njest Ci potrzebny do nowych NAVI - a co chcesz kupić lub co już kupiłeś??
 
 
jb07
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2007, 09:00   Re: podłączenie nawigacji w carismie

Herdi napisał/a:
Sygnał TACHO nie njest Ci potrzebny do nowych NAVI - a co chcesz kupić lub co już kupiłeś??

Nawigację VDO MS4200 (rozmiar 1 DIN - wielkość standardowego radia samochodowego)

[ Dodano: 27-06-2007, 09:19 ]
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho.
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2007, 10:46   Re: podłączenie nawigacji w carismie

jb07 napisał/a:
Herdi napisał/a:
Sygnał TACHO nie njest Ci potrzebny do nowych NAVI - a co chcesz kupić lub co już kupiłeś??

Nawigację VDO MS4200 (rozmiar 1 DIN - wielkość standardowego radia samochodowego)

[ Dodano: 27-06-2007, 09:19 ]
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to bardzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho.

Sygnał tacho - potrzebny jest do (kiedyś był) do kalibracji prędkości a obecnie wykorzystywany jest głównie do korekty położenia w przypadku zaniku satelitów - jak np. wjedziesz w tunel pod alpami - ale jakbyś tam gdzieś skręcił to i tak navi tego nie zobaczy - przyjmie jakbyś dalej jechał prosto tylko na chwilę zwolnił. Obecnie najlepszym zabezpieczeniem przed utratą sygnału i korekcji położenia jest system używany jak na razie jedynie tylko przez Kenwooda a mianowicie EGNOS i jest to chyba najlepsze co może być :) )))
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-06-2007, 11:10   

jb07 napisał/a:
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho.


no niestety nic wiecej nie znalazlem - moze wystarczy wyjac zegary i sie znajdzie przewod od predkosci
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2007, 12:10   

Matejko napisał/a:
jb07 napisał/a:
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho.


no niestety nic wiecej nie znalazlem - moze wystarczy wyjac zegary i sie znajdzie przewod od predkosci

Oczywiście - pod warunkiem że sygnał tacho nie idzie po CAN'ie :D bo jesli tak to nie zalecam wpinania się z analogiem w cyfre :) )))
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2007, 18:54   

Herdi napisał/a:
Matejko napisał/a:
jb07 napisał/a:
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho.


no niestety nic wiecej nie znalazlem - moze wystarczy wyjac zegary i sie znajdzie przewod od predkosci

Oczywiście - pod warunkiem że sygnał tacho nie idzie po CAN'ie :D bo jesli tak to nie zalecam wpinania się z analogiem w cyfre :) )))

bardzo miło mi Cię tu Herdi widzieć :)
ostatnio coś mało pokazujesz się na tuningforum :p

myślisz, że jedyną sensowną opcją jest rozebranie licznika w Cari i stamtąd pobranie
sygnału do DX-R70 ?

Na szczęscie w Cari nie mam CANa...
 
 
radex
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2007, 08:43   

witam mam podobny problem tylko że w galu EA5A skąd wytrzasnąc ten sygnał ?? Navi Blaupunkt DX-R 52
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.