[MSS ALL] Zaparowane szyby |
Autor |
Wiadomość |
rzuwig [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 12:09 [MSS ALL] Zaparowane szyby
|
|
|
Witam wszystkich
Ostatnimi czasy postanowiło sobie popadać – (dobrze ze jest ciepło a nie zima) i niestety okazuje się że system nadmuchu w MSS na przednią szybę do najlepszych się nie zalicza. Trochę to dziwne że pasażerowie muszą mi mówić co tam ciekawego na drodze się dzieje, na razie spoko, w tandemie dajemy sobie radę, budują się więzi i wzrasta wzajemne zaufanie, ale nie zawsze jeżdżę z pasażerem więc może pojawić się problem. Czy to normalne i standardowe że nadmuch na stronę kierowcy w MSS jest lichy i kiedy pasażer ma już szybę bez pary kierowca ciągle na wysokości oczu ma mgiełkę – zimą można spodziewać się Hardcoru – przydadzą się umiejętności opanowania sytuacji z prowadzenia Fiata 126p . Jeśli są jakieś doświadczenia i rozwiązania w poprawie tej sytuacji proszę o podzielenie się wiedzą i spostrzeżeniami
Na stronie „Oceń swoje auto”
http://www.autocentrum.pl...237__5__74.html
http://www.autocentrum.pl...7__11__162.html
Ktoś napisał że w serwisie zmieniają coś w nawiewie i jest ok.
Pozdrawiam Maciek |
Ostatnio zmieniony przez cns80 12-08-2009, 09:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-06-2007, 15:17
|
|
|
A filtr kabinowy wymieniłeś? Często on jest przyczyną zaparowanych szyb. W moim MSS zauważyłem, że w wilgotne dni lubią parować ale klima momentalnie je osusza, pod warunkiem, że filtr nie jest "zapakowany". |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 15:51
|
|
|
witam
zgadzam sie co do filtra , proponuje rownniez sprawdzic czy pod dywanikami jest sucho byc moze pozimowe wody jeszcze nie opuscily kabiny albo gdzies cos zacieka ale niewatpliwie najpierw filtr pyłkowy .
Tak na wszelki wypadek filtr znajdziesz w schowku przed pasazerem otwierasz schowek , nastepnie musisz go wyjac i bedziesz widzial filtr ( czarny plastik musisz zdjac klamerke i smialo go pociagnac do siebie pamietaj ze sklada sie on z dwoch czesci .
Pozdrawiam powodzenia |
|
|
|
 |
AniołekM
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 COMFORT 2003/2004
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Cze 2006 Posty: 150 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-07-2007, 00:28
|
|
|
Dokładnie zacząć od filtra. A tak naprawdę jeżdże różnymi samochodami i zauważyłem, że te które mają klimę to w dni deszczowe niestety trzeba używać klimy żeby osuszać wewnątrz szybę przednią. Takie same samochody bez klimy tego problemu nie mają. |
_________________ MSS 1.6 Comfort 2003
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-07-2007, 08:45
|
|
|
Faktycznie parę osób narzekało na parowanie szyb. Ja w ciągu 5 lat, o ile dobrze pamiętam, dwukrotnie musiałem użyć klimy w celu odparowania szyb i to w sytuacjach naprawdę ekstremalnych.
Ale fakt, przewietrzanie to MSS ma stosunkowo słabe i przy dłuższej jeździe w 4 osoby wewnątrz robi się "gęsto". |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jart [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2007, 19:06
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów , kupiłem ten filtr kabinowy , wyciągnąłem schowek od strony pasażera,odkręciłem dwie śrubki z i wyjąłem taką osłonę z cienkiego tworzywa. I tu zonk , za cholerke nie wiem z którego miejsca wyjąć stary filtr . Czy trzeba zdemontować również wiatraczek ? |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2007, 19:41
|
|
|
nie trzeba zadnego wiatraczka demontowac !!!!
powinna byc klamerka ktora trzeba w gore wysunac , centralnie powinien byc prostokat zablokowany ta klamerka ,klinem po usunieciu tego filtry trzeba wysunac do siebie . |
|
|
|
 |
jart [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2007, 21:06
|
|
|
A czy może być tak że w ss z 99r. bez klimy nie były montowane te filtry .? |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2007, 10:22
|
|
|
No i sie wyjasnilo
Skoro nie masz klimy to napewno nie bedzie filtra w schowku :/ XZeczywiscie nie zapytalem za co goraco przepraszam ,co do modelu bez klimy to trudno mi okreslic czy wogole jest on gdzies w aucie proponuje zadzwonic do pierwszego lepszego serwisu i zapytac bo popwiem szczeze ze model bez klimy to bardzo duza zadkosc .
Jeszcze raz przepraszam |
|
|
|
 |
jart [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2007, 14:48
|
|
|
Zadzwoniłem do aso i dowiedziałem się że w moim miśku niet takigo filtra . Dziękuję za pomoc hej. |
|
|
|
 |
rzuwig [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 07:36
|
|
|
Witam ponownie
Idąc za radami wymieniłem filtr w kabinie – poprzedni był czarny od cudów i co do poprawy w kwestii zasadniczej to oceniam ją na 3-6% - czyli bardziej opisowo,
- w kabinie sucho pod dywanikami dokładnie sprawdzałem
- szyby dwa dni wcześniej czyszczone, odtłuszczone w środku
- szybę przednią dzielimy na pół nad wyświetlaczem komputerka
- kiedy jest na niej para wodna dmuchawa ustawiona na 4
- pokrętło kierunku nadmuchu tylko na szybę przednią
to : wyraźnie widać ze po stronie pasażera są dwa pola rozdmuchane na wysokość 17 cm a w tym czasie po stronie kierowcy mam tylko jedno rozdmuchane pole na wysokość 6 cm . wynika z tego ze coś w konstrukcji kanałów nawiewu jest nie tak. Planuję jeszcze zrobić test z nitkami przywiązanymi na podszybiu do wylotu nawiewu ale i tak wiem jaki będzie wynik eksperymentu ;-(
Czy ktoś coś z tym kiedyś robił
pozdrawiam macieK |
|
|
|
 |
wakosc [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 22:35
|
|
|
Sprawdż, czy przypadkiem nie masz włączonej cyrkulacji wewnętrznej. Jeżeli nie, to czy nie jest uszkodzony przełącznik cyrkulacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
|
|
|
 |
rzuwig [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 10:01 kolejne sprawdzenie
|
|
|
Witam Po raz kolejny
Sprawdziłem działanie obiegu wewnętrznego – nie jest tak ze cały czas jest on włączony bez względu na wciśniecie czy wyciśniecie przycisku – zdecydowanie po w ciśnięciu zmienia się dźwięk pracy dmuchamy – czyli obieg ok.
Sprawdziłem też siłę nadmuchu. Zaczepiłem równej długości niteczki przy otworach nadmuchu na szybę przednią po stronie kierowcy i pasażera:
- po stronie pasażera niteczka faluje w strumieniu – „staje dęba”
- po stronie kierowcy leniwie próbuje zmienić miejsce „leżenia”
Znów trochę padało i za ciepło nie było, nadmuch na max tylko na szybę przednią jakieś
30 min jazdy – pasażer przeźroczysta, szyba kierowcy muszę się skurczyć bo połowa w górę jest we mgiełce.
A teraz pytanie po której stronie jeździ się w Japonii ? – wiem że po właściwej
Pozdrawiam macieK |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2007, 10:19
|
|
|
Witam.
Proponuję zjarzeć do kanałów wentylacyjnych - albo zapchane - albo jakaś rura się zsunęła i dmucha nie tam gdzie potrzeba. Z nitkami dobry pomysł - apróbuj jeszcze pozamykać nawiewy na konsoli i zobacz czy coś się zmieni w sile nadmuch. Nie wiem dokładnie jak jest skonstruowana skrzynka ze sterowaniem nadmuchem - może jakaś zapadka do końca się nie domyka. Konstrukcję nawiewu można w manualu obejrzeć.
Pzdr.
P. |
|
|
|
 |
Krisu9
Nowy Forumowicz
Auto: SPACE STAR DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 02-12-2007, 13:57
|
|
|
To co się dzieje w Space satarze to horror z tym parowaniem szyby od strony kierowcy to już ponad 10 te moje auto i do póki nie przyszły jesienne wilgotne dni byłem zadowolony teraz to z tym parowaniem przedniej szyby od kierowcy to przesada . Coś Mi sie zdaje że konstruktorzy przesadzili z tymi nawiewami i z tego co tu czytam to chyba powarzna wada tych modeli . Nie mam pojęcia co robić bo tak naprawdę wszystkiego próbowałem i nic nawet wł. klimatyzacji nie pomaga .Nic trzeba jakoś przemęczyć do lata ;D |
|
|
|
 |
|