Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Problemy z obrotami
Autor Wiadomość
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 14:07   [E33A 2.0] Problemy z obrotami

Witam, jestem nowym uzytkownikiem jednak zdazylem juz przejrzec forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje problemy z autem.

Sytuacja wyglada tak ze: posiadam Galanta E33A 2.0 Glsi, wymienilem w nim juz filtr paliwa, film powietrza odkurzylem (nowy juz idzie poczta za kilka dni bedzie wymieniony) , wymienilem olej (razem z filtrem) itd. Samochod ma instalacje gazowa. Problem wyglada tak ze po uruchomieniu samochodu (jak jest zimny) zaczynaja swirowac obroty. Samochod wchodzi na 1500 po czym tak trzyma ale ... do mementu jak czegos nie zrobicie np. ruch kierownica, dodanie i puszczenie gazy itd doslownie cokolwiek wtedy obroty drastycznie na dol i albo samochod gasnie albo spadaja do 400 i znowu spokojnie do 1500 i tak w kolko. Dodam ze po przelaczeniu na gaz obroty momentalnie ustawiaja sie na 900 i tak juz zostaja (tak wiec mozna powiedziec ze jest dobrze).


Zastanawiam sie czy winny nie jest komputer i czy nie wystarczy go wyregulowac.

I teraz pytania: 1. co o tym sadzicie, co moze byc przyczyna i co mozna zrobic zeby temu zaradzic? jesli potrzebne jest podlaczenie do komputera to gdzie to zrobic (tanio w Warszawie)?

Dodam ze na forum trafilem na adres strony Krzyzaka i tam poczytalem o przeczyszczeniu przepustnicy ale to niestety chyba nie w moim Galku bo tu sa wtryski a nie gaźnik :/

Co robić? Jak zaradzic ?

pozdro
Karpiu
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-06-2007, 16:13   

No początek moze odepnij kleme od akumulatora i sie komp zresetuję a później go ustaw wg tego co Krzyżak napisał u siebie.
A mozesz też przeczyścić przepustnicę - też pomaga.
_________________

 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 16:43   

A przepustnica przypadkiem nie jest w tylko w silnikach gaźnikowych ??
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-06-2007, 16:49   

nie,
Przepustnicę masz tam gdzie sie kończy gumowy wąż doprowadzający powietrze przy silniku. po przeciwnej stronie masz przepływomierz(w metalowej puszcze) :)
_________________

 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 16:53   

Karpiu napisał/a:
A przepustnica przypadkiem nie jest w tylko w silnikach gaźnikowych ??

przypadkiem nie, jest rowniez i w Twoim :wink:
jak juz byles na stronie Krzyzaka to moze poczytales o bledach ECU? warto sprawdzic. przyczyną szalejacych obrotow moze byc poza tym sonda lambda i silniczek krokowy a jesli nie da sie jakos sensownie wytlumaczyc ich zachowania to moze byc uszkodzony ECU...
zacznij jednak od przepustnicy!
 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 17:12   

To jeszcze 2 sprawy:

na stronie Krzyzaka sa dwa opisy regulacji, jako ze nie znam oznaczenia (tego 4GXX) mojego silnika nei wiem ktory wybrac. Moglibyscie wskazac mi gdzie znajde oznaczenie silnika ?

Czy w Warszawie jest ktos kto zajmuje sie takimi naprawami i moglby mi tanio cos takiego zrobic ?

pozdro
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 18:11   

tabliczka z oznaczeniem silnika powinna byc na spodniej stronie maski...

[ Dodano: 29-06-2007, 18:14 ]
no ale Twoj to zapewne 4G63
 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 18:14   

No niestety jestem prawie pewien ze na spodniej stronie maski nie ma zadnej tabliczki :( .

A to oznaczenie E33A i informacje ze to 2.0 Glsi nie powinny jednoznacznie wskazac jaki to silnik ?? (ewentualnie informacja o roczniki 1991)
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 18:16   

no wlasnie powinny dlatego uwazam ze to 4G63 :wink:
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-06-2007, 18:22   

Karpiu zacznij od tego co Ci poradziliśmy, jak nie pomoże to wtedy pakuj ręce w silnik i ustawiaj wolne obroty, wczesniej nic nie kręć. bo możesz zrobić jeszcze gorzej.
Więc na początek wyczyść przepustnicę, czyli dolot przepustnicy i klapkę i delikatnie kanaliki które ujrzysz, następnie zresetuj kompa i wtedy zobaczysz jak sie bedzie zachowywał.
Inną sprawą moze byc ze jak na gazie długo jeżdzisz to sie wtryski mogły zabrudzić i też dlatego są takie objawy.
_________________

 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 18:22   

To w taki razie ktory z opisow regulacji bedzie pasowac do mojego Gala ? bo z tego co widze to tam jest do 4G37 albo do 4G13 lub 4G93??

Jasne ze zaczne od przeczyszczenia ale Krzyzak na stronie zaznaczyl ze jak dlugo nie byla czyszczona to trzeba bedzie te obroty ustawic. Dlatego wole sie i na to przygotowac. Szczgolnie ze samochod ma juz 250 tysi na liczniku i pewnie nigdy przepustnica nie byla czyszczona (osobiscie mam go od 6 miechow i dopiero teraz takie objawy sie zaczely).

Dodam tylko ze ostanio jeszcze wymienione zostaly uszczelniacze bo palil olej, moze przez to spalanie oleju cos sie zabrudzilo.
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-06-2007, 18:31   

Ustawia sie obroty też poprzez wyczyszczenie rzepustnicy, ja jak wyczyściłem to miałem stałe obroty na poziomie 1700 dopiero zresetowanie kompa spowodowało ze sie samo ustawiło na prawidłowe i jest git.
więc jak masz ok 30 min czasu to sobie to zrobisz i w razie jakby nie pomogło to sie bedziemy zastanawiali co dalej.
_________________

 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 18:36   

Dobra dzieki wszystkim za pomoc. Zobacze co z tego wyjdzie i sie odezwe.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 29-06-2007, 22:12   

moim zdaniem przyczyna tkwi w krokowym ale oczywiscie moge sie mylic osobiscie przejrzałbym krokowy wypiołbym go niech pochodzi troszke na sucho wyczyscił i podłączył ponownie
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
slonio88
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2007, 13:20   

Słuchaj mialem ten sam problem - wszytskko znalazlem na stronie Krzyzaka i JEST NAPRAWDE WSZYSTKO OK ! :) Wiec polecam to samo :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.