Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:24 |
[Carisma] ALARM |
Autor |
Wiadomość |
romus [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2006, 17:31 [Carisma] ALARM
|
|
|
Chciałbym założyć alarm w mojej Carismie. Mam pytanko co proponujecie odciąć przekaźnikiem i może jakieś inne sugestie :wink: |
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 11:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2006, 20:17
|
|
|
Zapytaj Bartka_nkm on sie tym zawodowo zajmuje |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-02-2006, 20:47
|
|
|
Pompe paliwa, to skuteczne rozwiazanie, mam to u soiebie i jak sie zapomne to albo zapale i pojade kilka metrów albo tylko odpale i gasnie chyba w zalezności od ciśnienia. Przekazniki sa ... hmm jak chcesz to moze na prv..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 13-02-2006, 15:34
|
|
|
Jak masz automat to b.skuteczne jest odcinanie kompa automatu, tylko laweta pozostaje. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
romus [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2006, 17:30
|
|
|
Mam manuala. Ktoś mi mówił żeby odciąć wspólny plusowy przewód wtryskiwaczy, troche jest z tym pracy aby ładnie zatuszować ale jest trudniejsze do odnalezienia niż odcięcie pomki paliwa |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2006, 22:32
|
|
|
Szczegóły techniczne alarmu chyba lepiej omówić w cztery oczy z fachowcem, a nie na ogólnodostępnym forum. Ale może jestem przewrażliwiony.... |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 10-12-2006, 00:21
|
|
|
A jaki alarm polecacie do Cari ? Wybór naprawde jest ogromny i zróznicowany cenowo, można dostac zawrotu głowy przeglądając Allegro.Kolega ma tylko immobiliser i centralny zamek sterowany pilotem.Może jakiś polecicie, najlepiej już sprawdzony w Waszym Miśku. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 10-12-2006, 10:42
|
|
|
wszystko zalezy od tego co chcesz zeby ten alarm robil ?? ja mam taki co prawda nie z allegro - bo te z allegro to raczej nie sa za fajne(duzo bajerow a nic nie zabezpiecza)
i u siebie mam tak: jakiestam immobilisery, odciecie pompy paliwa, mozna dolozyc rozne funkcje tzn takie - aby odpalic auto trzeba cos wcisnac, albo jak juz sie odpali to trzeba wcisnac bo jak nie to wyje i gasnie, no i jeszcze otwiera bagaznik z pilota - nazywa sie to eurosec czy tam codeperfect wszystko to to samo - odezwij sie do osoby bartek_nkm - doradzi dopowie - a moze nawet zdecydujesz sie jechac do niego do bydgoszczy zamontowac cos |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
bob3229 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:50
|
|
|
witam
podziele sie moimi bojami z alarmem w 1.8 gdi z 2000 roku znalazłem rozpiskę na forum
ale ona trochę różni się od stanu w moim aucie motodą sprawdzania doszedłem pomału do wszystkiego co i jak wiec opiszę może komuś sie przyda
1. Typowe umiejscowienie syreny alarmowej znajduje się w przedziale silnika, za lewą lampą przednią.
2. Przewód ozn. numerem 30 łączysz z przewodem CZERW./NIEB., który to jest zasilaniem alarmu. Przewód 31 jako minus łączysz do karoserii pojazdu.
3. Przewody 15 i 54 łączysz z przewodem CZARN./BIAłY, który odpowiada za napięcie po stacyjce (poz. ACC), kabel ten znajduje się w wiązce pod nakładką progową od strony kierowcy.
4. Migacze łączysz również w tej wiązce z kablami ZIEL./CZERW. i ZIEL./CZARNY
5. Centralny zamek (sterowany podawaną masą) to kable BRĄZ./CZARNY (odpowoada za zamknięcie) i zielony (otwiera) również w wiązce od strony kierowcy.
6. Pompa paliwowa - odcięcie. Znajdź kabel CZARN./BIAŁY w wiązce za popielniczką w tunelu między siedzeniami i wepnij się. Powinien tutaj znaleźć się przekaźnik.
7. Czujnik otwartej klapy możesz zainstalować pod maską, na wysokości przednich lamp poniżej gumowej uszczelki maski (?)
8. Przewód dla czujnika otwartych drzwi to kabel czerwono/zielony w wiązce obok kierowcy (gdzie pozostałe kable w/w) lub w słupku z lewej strony tam gdzie krańcówka sygnalizacji
otwartych drzwi
wszystkie wymienione kable znajdują się w wiązce pod progiem od strony kierowcy. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2007, 00:27
|
|
|
Odświeżę temat.
Na naszym rynku jest ponad 400 różnych typów alarmów samochodowych.
Na Allegro znajdziesz super extra alarmy z chromowanymi pilotami, niebieskimi diodami, z powiadomieniem na pilota, z funkcją odpalania silnika, otwierania bagażnika, domykania szyb i innymi bajerami. Niestety wszystko to jest MADE IN CHINA, więc robione najtańszym kosztem, bardzo awaryjne i nietrwałe. Urządzenia które ja polecam nie są dostępne na Allegro ani w sprzedaży detalicznej. Dostępne sa jedynie wraz z montażem w autoryzowanych punktach. Firmą, która ostro "gna do przodu" i wypuściła na rynek serie autoalarmów dedykowanych specjalnie do samochodów Mitsubishi jest Digital Systems i ich alarmy o nazwie TYTAN. Mają bardzo dobre alarmy, bardzo przyjazne użytkownikowi oraz monterowi ( ). Poniżej przedstawię 3 funkcje, których nie uda sie zrealizować żadnym autoalarmem:
- domykanie szyb (niestety funkcja tylko dla samochodów niemieckich, we wszystkich innych konieczne jest zastosowanie dodatkowego modułu)
- zdalne odpalanie silnika (do uruchomienia niezbędny jest kluczyk z uwagi na fabryczny immobiliser)
- zdalne otwieranie bagażnika (możliwe po zamontowaniu dodatkowego siłownika - nie w każdym aucie się da!)
Kilka bezpiecznych obwodów do odcięcia:
- silniki benzynowe: pompa paliwa [skuteczne]
- silniki diesla: rozrusznik* [skuteczne]
- samochody ze skrzynią automatyczną: rozrusznik* [bardzo skuteczne]
* - zgodnie z dyrektywą UE funkcja unieruchamiająca samochód podczas jazdy jest niedozwolona!
bob3229 napisał/a: | 6. Pompa paliwowa - odcięcie. Znajdź kabel CZARN./BIAŁY w wiązce za popielniczką w tunelu między siedzeniami i wepnij się. Powinien tutaj znaleźć się przekaźnik. |
Hehe, jeszcze powiedz gdzie trzymasz "awaryjny" klucz od domu |
|
|
|
 |
bob3229 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 19:34
|
|
|
bob3229 napisał/a: | 6. Pompa paliwowa - odcięcie. Znajdź kabel CZARN./BIAŁY w wiązce za popielniczką w tunelu między siedzeniami i wepnij się. Powinien tutaj znaleźć się przekaźnik. |
Hehe, jeszcze powiedz gdzie trzymasz "awaryjny" klucz od domu [/quote]
witam to nie jest mój całkowity opis podłączenia się do kabli a rozpiska która krąży po forum zaczerpnieta z angielskiego manuala serwisowego zmieniłem tylko rodzaje kolorów
na takie jakie u mnie występują. miejsce wpiecia się pod pompę paliwa dowolne bo kabelki
przecież nie zaczynają i kończą w tunelu.
A klucz awaryjny od domu tak jak wszyscy pewnie i Ty też pod słomianką standard. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 20:30
|
|
|
bob3229 napisał/a: | A klucz awaryjny od domu tak jak wszyscy pewnie i Ty też pod słomianką standard. |
A myślałem, że tylko ja na to wpadłem
Muszę go wsunąć pod doniczkę |
|
|
|
 |
szurek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 12:25
|
|
|
witam
bob3229 napisał/a: | 8. Przewód dla czujnika otwartych drzwi to kabel czerwono/zielony w wiązce obok kierowcy (gdzie pozostałe kable w/w) lub w słupku z lewej strony tam gdzie krańcówka sygnalizacji |
ale ten przewód jest + jak podpiąłem się do niego miernikiem a drugim końcem do masy to było +9V, czy nie zrobi sie zwarcie jak czujnik pod maską będzie podawał masę na ten kabel?? a jak sie podpiąłem pod ten drugi ( jasno-zielony) to nie ma żadnego efektu alarm nie reaguje na otwarcie drzwi... ???
aha i jeszcze dodam, że w angielskim manualu ten przewód jest zielony...
HELP ME!! :] |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 17:21
|
|
|
Obwód może zamykać się przez żarówkę w lampce sufitowej i dlatego miernik pokazał "+".
Proponuję użyć zwykłej próbówki z żarówką - dostępna w każdym markecie za około 2zł, a przy naszych autkach niezastąpiona |
|
|
|
 |
szurek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 20:42
|
|
|
ok odpowiedni kabel znalazłem- alarm załącza się po otwarciu drzwi. natomiast jeszcze pytanie odnoście krańcówki pod maskę: podłączyłem krańcówke pod ten sam kabel- jak otworze maske to lampa sufitowa sie zapala lecz alarm sie nie uruchamia- co może być przyczyną?? |
|
|
|
 |
|