Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.
Autor Wiadomość
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 20:26   [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.

Witam

Właśnie wróciłem z małej wycieczki. W połowie trasy zacząłem słyszeć (szczególnie na ostrzejszych zakrętach) dziwny odgłos. Brzmi podobnie do skrzypienia sporych nie nasmarowanych drzwi, jest to dość głośny dźwięk. Na 100% nie pochodzi ze wspomagania. Pojawia się zarówno przy zgaszonym silniku, postoju jak i jeździe. Po podniesieniu maski i przysłuchaniu się stwierdzam, że dobiega z okolic przedniego, prawego koła. Niestety wszyscy mechanicy, których znam są dziś niedostępni - na jutro mam zaplanowaną większa trasę i boje się trochę teraz jechać. Jak myślicie, co to może być??

Prócz tego mam jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie górny, przedni wahacz? Zabierać się za to samemu, czy lepiej podjechać do mechanika? Na co ewentualnie trzeba się naszykować i na co uważać? Jak ostatnio się przyglądałem jego mocowaniu nie wydaje się skomplikowane.

Pozdrawiam
Szymon
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-06-2007, 20:50   skrzypienie

Witaj mi to wygląda na koncówke drążka kierowniczego , sworzeń wachacza poduszke Mcpersona lub tulejki wachacza :) Kup na stacji np. WD 40 i spryskaj wszystkie połączenia i postaraj sie też nalać do środka w gumki końcówki i sworznia wachacza przesmaruj wszystko co możliwe powinno pomóc :wink: napewno !!!
 
 
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 20:56   

Na początku przyszłego tygodnia pojadę do mechanika i wtedy zrobię z tym porządek, pytanie tylko, czy taka jazda jest bezpieczna? Spryskać spróbuję :)

Pozdrawiam
_________________
http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam

Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> :( Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) :( Spłonął :( -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-06-2007, 21:00   zawieszenie

Jak skrzypi to znaczy że coś sie zaciera :wink: jak nic nie stuka tylko skrzypi to można z tym jeżdzić nic nie powinno się poważnego stać Powodzenia
 
 
misieklodz30
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2007, 22:38   

witam popieram bartekdeejay czasami mam podobny problem przy jeździe po wodzie. WD-40 zalatwia skutecznie ten problem
 
 
lookas2die4 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 94' 4G93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-07-2007, 00:33   [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.

Witam

Miałem podobne objawy już 2 razy (z lewej i z prawej strony) i za każdym razem źródłem skrzypienia był sworzeń wahacza dolnego prostego.

Co do wymiany górnego wahacza jest bardzo prosta i nie ma tam nic szczególnego na co trzeba by zwracać uwagę. W tym wahaczu możesz wymienić sam sworzeń, w tym przypadku trzeba uważać na odpowiednie umieszczenie zgodnie ze znacznikami ponieważ działa on tylko w 2 kierunkach.

Pozdrawiam
 
 
 
woszu
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 17:16   

hehe, a mnie w taki sposob skrzypial amortyzator i w zasadzie skrzypi do dzisiaj, ale to inny model wiec kto wie. moze to tez byc ktorys silentblock na wahaczach.
 
 
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-07-2007, 00:29   

Witam

No i trochę pojeździłem i mogę coś powiedzieć. Następnego dnia po propozycji zakupiłem WD40, zdjąłem koło i spryskałem wszystkie gumy itp, jaki tylko były widoczne - pomogło :) W międzyczasie zaliczyłem kilka fajnych tras (np. Kielce-Wrocław-Kielce). Wczoraj znów zaczęło skrzypieć :? W tym tygodniu wreszcie otrzymałem od dawna oczekiwany zastrzyk kasy i do wymiany na pierwszym planie pójdą: wahacze przednie górne z obu stron (kolega załatwił mi porządne nie jakiś szmelc za dosłownie grosze), końcówki drążka (czy warto brać się za wymianę samemu?????), tuleje stabilizatorów przód i tył (zaczęły się tłuc) i co najbardziej mnie cieszy - silniczek krokowy (już praktycznie nie da się jeździć). Przy następnym przypływie kasy pójdą na wymianę wahacze dolne proste a na koniec zostawię blacharkę - Misiaczek jest strasznie poobijany. Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Szymon
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 13-08-2007, 21:15   

Stary ja bym zaczął od wymiany prostego dolnego wahacza. ja miałem dokładnie te same objawy co Ty. Tyle, że u mnie zaskrzypiało dokładnie tak jak Ty to opisujesz a drugiego dnia podczas jazdy urwało sie koło. sprawcą był własnie dolny prosty wahacz. Okazało sie, że rozlazł sie na swożniu ( wyskoczyła główka z wahacza). Nie wierzysz? moge Ci podesłac fotki jak to wygladało. ja sie ciesze, że stało sie to przy 40km/h bo inczej byłoby krucho. Efekt: masa siwych włosów, problemy z transportem, wymiana uszkodzonego wahacza, pogiety błotnik i podłoga.
Od siebie dodam, że jeżeli jest luz na końcówce a gumy masz całe to w szczecinie jest facet co bardzo dobrze regeneruje wahacze. Sam mu wysłałem cały przodek do regeneracji i jestem baaaardzo zadowolony.

Bzdurą jest stwierdzenie, że jak nie stuka to można jeździć. ten wahacz nie stuka bo wisi na nim cały ciężar samochodu. podnieś autko na lewarku i jak koło bedzie w górze poszarp nim troche w górę i w dół, gwarantuje, że luz sie znajdzie ;)

Pozdrawiam.
 
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-08-2010, 21:57   

odgrzeje wątek bo u mnie są teraz takie objawy :/ .

Wystarczy wymienic sworznie wahacza dolnego prostego ? ( zdecydowanie mniejszy koszt czesci :/ )
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2010, 22:33   

Krejzi napisał/a:
Wystarczy wymienic sworznie wahacza dolnego prostego ? ( zdecydowanie mniejszy koszt czesci :/ )

Samemu nie wymienisz tego sworznia.Trzeba wymieniać cały wahacz,albo stary wysłać do firmy zajmującej się regeneracją wahaczy.Jedynie samemu wymienisz sworzeń wahacza górnego.Polecam sprawdzić wszystkie wahacze,i wymienić je od razu.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-08-2010, 22:39   

poprzedni wlasciciel niby pisal ze wymienil wszystkie wahacz z przodu ale chyba cos nie bardzo skoro juz mi skrzypi :/ i to wlasnie przy skrecaniu tzn dopiero zaczyna skrzypiec ale jak skrzypi to kiepsko to brzmi, yhm bo widzialem na allegro sworznie za 25 zl sztuka a caly wahacz dolny prosty za 90. Czyli byle mechanik sworznia nie wymieni ?

[ Dodano: 08-08-2010, 22:42 ]
niestety narazie jestem w kiepskie sytuacji finansowej i musze zrobic tylko najbardziej wymagajace wymiany rzeczy. ( zostalo mi do wyrobu lozysko z piasta przod, te wahacze bo pewnie trzeba parami wymieniac, cos mi zaczelo leko z tylu jakby sprezyna o gume ocierala, dopiero kupilem auto i jestem bardzo przewrazliwiony na punkcie nowych odglosow bo nie wiem jeszcze z czym mozna jezdzic a z czym nie :/ )
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2010, 22:47   

Według mnie,zawieszenie,i hamulce to podstawa w samochodzie.

pozdro. :)
_________________

 
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-08-2010, 23:11   

wymienia parami lewa prawa czy mozna wymienic tylko jednego skrzypiacego ?
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2010, 23:20   

Ja osobiście wymieniam tylko uszkodzone elementy.Co jakiś czas jednak kontroluję stan zawieszenia.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.