Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pompka
Autor Wiadomość
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2007, 15:33   pompka

pytanie moze banalne ale dla mnie wazne czy podczas pracy na gazie pompa benzyny powinna chodzic czy nie -moj mechanik twierdzi ze tak bo inaczej paliwo ktore znajduje sie w listwie paliwa na skutek nagrzania (brak obiegu) moze wybuchnac -jak to wiec jest naprawde
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-07-2007, 16:49   

Zmień mechanika.......

Oba rozwiązania mają zady i walety:

Odcięta pompka:
+ nie zużywa prądu i się niepotrzebnie
+ nie zatrze się przy niskim stanie paliwa

- trudniejszy rozruch zwłaszcza ciepłego auta spowodowany brakiem ciśnienia w listwie po dłuższej jeździe. Da się tego uniknąć - trzeba gasić auto na benzynie

Nieodcięta pompka:
+ nie znam, poza łatwiejszym rozruchem, co było - odciętej

- łatwo o zgon pompki


Reasumując, ja mam odciętą i nie narzekam.....

A wybuchnąć nie ma jak, ponieważ:
1. benzyna jest NIEPALNA (w stanie ciekłym oczywiście)
2. nadmiary ciśnienia powstałe wskutek rozszerzalniości termicznej cieczy zostaną upuszczone do baku dzięki regulatorowi ciśnienia w listwie lub do komór spalania przez wtryskiwacze, które po 15 latach używania nigdy nie są szczelne....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2007, 22:21   

mechanika nie moge zmienic bo to jedyny ktory nie boi sie dotykac tego auta -oczywiscie jutro zamawiam odcinacz pompki tylko jak ja znajde bespiecznik od pompy bo tam ponoc wpina sie ten odcinacz-dzieki
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-07-2007, 08:43   

Nie masz bezpiecznika - odcięcie najprościej założyć przy wyjściu wiązki do tyłu samochodu, czyli przy lewej stopie kierowcy - jest tam ładna osłona, 2 przekaźniki już pod nią są i jest miejsce na 3 ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 14:05   

Pompa nie moze być odcięta, ponieważ podaje ona w sposób ciągły paliwo na listwę paliwową tak by wytworzyć niezbędne ciśnienie do wtrysku, a jednocześnie paliwo tłoczone chłodzi pompe paliwa w wewnętrzym jej obiegu, odcięcie pompy będzie skutkowało szarpnięciem przy przełączeniu, a także spaleniem pompy przy długiej jeździe na małej ilości benzyny

Wiec pompy sie nie odcina, TRZEBA jednak ZAWSZE miec paliwo w baku powyżej rezerwy gdyż jazda na oparach moze skutkować brakiem chłodzenia pompy i jej przepaleniem

Paliwo w listwie nie wybuchnie bez iskry (jakoś samo sie nie zapala przy napełnianiu cylindra podczas pracy na benzynie a temperatura w cylindrze napewno jest większa od tej w nagrzanej listwie).

Wadą natomiast zastoju paliwa w baku jest osadzanie sie zanieczyszczeń w baku oraz wynikające z nieużywania wtryskiwaczy zabrudzenia ich dysz. Więc od czasu do czasu warto przejechać ok 100km na benzynie

Radzę sie zastanowić nad mechanikiem - może nie boi sie dotykać Twojego Gala bo nie jest świadomy tego ze juz go psuje!!!

Pozdro!
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 15:38   

prosze o jeszcze jedna odpowiedz od jakiegos czasu mam problemy z autem poprostu gasnie podczas jazdy i potem nie odpala przez jakis czas -pisalem juz o tym na forum wymienilem juz mase zeczy i nic pytanie -jak to jest z zasilaniem pompy czy sa po drodze jakies czujniki ktore moga ja odlanczac i czy sa jakies czujniki cisnienia paliwa -zalozylem nowa pompe i na listwie raz jest cisnienie a raz niema
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-07-2007, 15:41   

Tomas79 napisał/a:
odcięcie pompy będzie skutkowało szarpnięciem przy przełączeniu


Rozumiem, że miałeś kiedyś samochód z odcinaną pompą...... otóż wyobraź sobie, że mam odcinaną pompę od 2 lat i jedynym mankamentem tego rozwiązania jest po dłuższej jeździe na gazie (ponad 20 km), lekko utrudniony rozruch - znaczy wał wykona obrót, czasem półtora zamiast 1/4 po której odpala normalnie.......

Według mnie jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, niż wożenie pół zbiornika prastarej benzyny w baku, co jakiś czas rozcieńczanej nową. Ja mam ustalony cykl tankowań, zazwyczas sprawdzający się idealnie - co 4tankowania gazu, wlewam ok. 10 l benzyny, przez co benzynę w baku mam max przez miesiąc...... za to zimą staram się mieć zatankowany samochód pod korek, żeby skropliny z baku nie rozcieńczały zbytnio benzyny. Instalka mikserowa z przełączaniem po osiągnięciu 40 stopni przez płyn chłodzący.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
vienek
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 16:34   

Witam
A czy piszczenie pompki to normalny objaw czy też zaczyna się kończyć. Najbardziej ją słychać na zimnym silniku, choć trzeba się wsłuchać.
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 10:01   

Bartku nigdy pompy odcinanej nie miałem i nie bede miał - to jest rozwiązanie amatorskie, ale każdy robi jak chce.
Ludzie jeżdzą na instalacjach z miksrem z silnikami w fazowanym wtryskiem benzyny i tez sie smieją i mówią ze na drogą sekwencję LPG nie zamienia. Oczywiście auto jeżdzi, nie ma problemów ale czy takie postępowanie jest prawidłowe?

Pusty bak to tez problemy - utlenianie, osad, niepracująca pompa nie ma smarowania a częste wł/wył też nie wpływa pozytywnie na jej trwałość (jak każdego urządzenia elektrycznego - duży prąd rozruchu)

Pozostawienie włądzonej pompy wymaga jedynie samodyscypliny, zeby pamiętac ze w baku paliwo musi zawsze być pow rezerwy i pamiętać o tym zeby nie zalegało ono długo ponieważ wytrąca sie osad.

Pozdro!
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-07-2007, 11:31   

marek.b napisał/a:
prosze o jeszcze jedna odpowiedz od jakiegos czasu mam problemy z autem poprostu gasnie podczas jazdy i potem nie odpala przez jakis czas -pisalem juz o tym na forum wymienilem juz mase zeczy i nic pytanie -jak to jest z zasilaniem pompy czy sa po drodze jakies czujniki ktore moga ja odlanczac i czy sa jakies czujniki cisnienia paliwa -zalozylem nowa pompe i na listwie raz jest cisnienie a raz niema


Wygląda jak nic na problem z ECU. Jak kondensatory zmienione, to pewnie została jakaś ścieżka nadżarta i raz załącza przekaźnik pompy raz nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.