Otwarty przez: Owczar 13-09-2010, 14:14 |
[FAQ] Akumulator w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
Okiren [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2007, 20:56 [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx
|
|
|
Witam
Małe pytanko początkującego. Galant 2,5l V6, rocznik 2000. Akumulator ma oznaczenie 75D23L i jego dni są policzone. Zakładam, że 75 oznacza 75Ah i jest ok. A co z maksymalnym prądem rozruchowym? Jest jakieś minimum i maksimum? Czy też może zwrócić uwagę wyłacznie na przedział 70-80 Ah?
Dzięki wielkie za zainteresowanie
Okiren |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-09-2010, 14:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-03-2007, 21:11
|
|
|
zobacz na alternator a konkretnie ile amperów tam pisze, ja mam alternator 65 amperowy i mam akumulator 62Ah, zawsze dobieram akumulatro żeby te dwie wartości były zbliżone.
Za duży akumulator = niedoładowanie = rozładowany
za mały = przeładowanie = gotowanie elektrolitu = zniszczony po jakims czasie |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
bombello1 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2007, 15:10
|
|
|
Jeżeli komuś gotuje się aku to najpierw sprawdzić napięcie ładowania 12,5-14,5V nie więcej. Jeżeli mieści się w przedziale to padnięty aku.
pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 13-04-2009, 14:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-03-2007, 15:14
|
|
|
Wymieniłem aku na nowy 62Ah i od 5 lat jest OK, ładowanie 14,5V
pozdrawiam |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 13-04-2009, 14:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pa_pi
Mitsumaniak Piotrek

Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
|
Wysłany: 12-04-2007, 07:27
|
|
|
W moim galancie jest akumulator oznaczony 75D23L i 75 to wcale nie jest ilość Ah to jest typ akumulatora, producent w książce serwisowej zaleca akumulator o pojemności 52 Ah a dodam jeszcze że alternator jest mocy 90 A i co wy na to ? Ja jestem na zakupie i mam problem jaki kupić. Szkoda że w polsce nie są dostępne aku do samochodów firmy GSYuasa, oryginał wytrzymał 8 lat. |
_________________ Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...
Ursus - dziękuję
Mój Galant!
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24280 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-04-2007, 10:07
|
|
|
Yuasa sa swietne - u mnie tez 8 lat wytrzymal, po czym ulotnila sie czesc elektrolitu. Nie chcialem juz kombinowac i zalewac go woda, ale pewnie jeszcze by pozyl.
Natomiast polecam Ci jakis akumulator Centry - najlepiej ze srodkowej polki. Jak Centra Plus 55 Ah - i tak pozyje 3-4 lata, a nie wydasz tyle co za Future/Bannera/Hoppecke itp., ktore pozyja moze i rok/dwa dluzej, ale beda 2x drozsze. |
|
|
|
 |
przemo_Jg [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 23:02 [EA3W 2.4] jaki akumulator Galant 2,4 GDi
|
|
|
Witam wszystkich, chciałbym zmienić w swoim Galu akumulator (stary juz sie kończy) ale brak na nim oznaczeń jaka powinna być pojemność ?W instrukcji jest podany tylko jakis typ techniczny 75D23L .(?) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-07-2007, 09:58
|
|
|
Ja mam Hoppecke 72 Ah..... od 2 lat bez zastrzeżeń |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-07-2007, 10:46
|
|
|
Miałem już kilka, były w zakresie 65 - 70 Ah, z prądem 600 - 680 A. Kupisz coś takiego i będzie git. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Okiren [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 15:23
|
|
|
Ja kupiłem Zapo 72 Ah. Dane katalogowe ze sklepu z częściami do Miśków. Problem był tylko jeden. Okazało się, że istnieją dwa pod-typy takich akumulatorów do Galantów z zamienionymi miejscami biegunów. Nie wiem dlaczego, ale tak faktycznie jest i jak Ci kable nie dostaną to będziesz musiał wymienić. U mnie dostały |
|
|
|
 |
zyziowaty
Forumowicz

Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 62 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-07-2007, 21:25
|
|
|
Samo oznaczenie "75D23L" niestety nie zawiera w sobie żadnych istotnych informacji... Jest to oryginalny akumulator o pojemności 52Ah i prądzie rozruchowym 520A - i takiego, lub o podobnych parametrach należy szukać. Przy większej pojemności alternator może nie nadążyć go naładować, przy mniejszej - zacznie go gotować. Tak sobie wymyślił producent i moim zdaniem tego się należy trzymać...
pzdr
zyziowaty |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-07-2007, 08:12
|
|
|
Popieram w pełni to co pisał zyziwaty też posiadam w instrukcji 75D26R 52Ah/520A dobór powinien być taki sam wtedy nie ma żadnych problemów i żywotność jest zadowalająca. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Okiren [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2007, 15:51
|
|
|
zyziowaty napisał/a: | Samo oznaczenie "75D23L" niestety nie zawiera w sobie żadnych istotnych informacji... |
A to ciekawe, czy sklep w Rzeszowie ma błędne dane katalogowe, bo 75D23L ma u sibie jako 72 Ah i max prąd rozruchowy 520 A. I właśnie taki kupiłem i jest ok na razie. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-07-2007, 09:52
|
|
|
Hm... jakby to wytłumaczyć...
Aku samochodowe są budowane w najstarszej możliwej technologi, która daje określone parametry za przyzwoitą cenę. Stąd choćbyś się nie wiem jak nie wysilił, to po kilku latach akumulator kwasowy chcąc nie chcąc się starzeje i prezentuje coraz mniejszy stopień swej pierwotnej sprawności. Nie ma znaczenia jak często, czy intensywnie jest używany. Od momentu uformowania aku jego czas jest odliczany przez naturę (utlenianie płyt, zasiarczanie cel, itp., itd).
Stąd np. w wojsku stosuje się odrobinę trwalsze i o większym stopniu sprawności akumulatory zasadowe, które są droższe.
Idealnym rozwiązaniem byłoby wiecznie trwałe aku polimerowe, ale taka kostka to kosztowałaby więcej niż nowy Galant .
Serwisowanie - na Wyspach nie obejmuje naprawy instalacji elektrycznej, a jedynie przegląd co niektórych punktów (i to tylko tzw. Major Services). Naprawa we własnym zakresie, stąd jest olewana. Nawiasem mówiąc jaki procent Galów w Polsce ma regularnie robiony serwis z wbiciem do książki? Bo myślę, ze jednak zdecydowana większość we własnym zakresie |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mapet [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:54 [EAx 97-04] AKUMULATOR
|
|
|
nie wiem czy kupilem dobry akumulator do miska 97 2.0 bo na starym nie pisalo ile ma amperogodzin, trza bylo wymienic na szybko i kupilem 62 amperogodziny ... nie wiem czy to nie za malo ...jakie moga byc konsekwencje zlego dopasowania akumulatora ? |
|
|
|
 |
|