Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
13-09-2010, 14:14
[FAQ] Akumulator w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
Okiren
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 20:56   [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx

Witam
Małe pytanko początkującego. Galant 2,5l V6, rocznik 2000. Akumulator ma oznaczenie 75D23L i jego dni są policzone. Zakładam, że 75 oznacza 75Ah i jest ok. A co z maksymalnym prądem rozruchowym? Jest jakieś minimum i maksimum? Czy też może zwrócić uwagę wyłacznie na przedział 70-80 Ah?

Dzięki wielkie za zainteresowanie
Okiren
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-09-2010, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-03-2007, 21:11   

zobacz na alternator a konkretnie ile amperów tam pisze, ja mam alternator 65 amperowy i mam akumulator 62Ah, zawsze dobieram akumulatro żeby te dwie wartości były zbliżone.
Za duży akumulator = niedoładowanie = rozładowany
za mały = przeładowanie = gotowanie elektrolitu = zniszczony po jakims czasie
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
bombello1
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2007, 15:10   

Jeżeli komuś gotuje się aku to najpierw sprawdzić napięcie ładowania 12,5-14,5V nie więcej. Jeżeli mieści się w przedziale to padnięty aku.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 13-04-2009, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-03-2007, 15:14   

Wymieniłem aku na nowy 62Ah i od 5 lat jest OK, ładowanie 14,5V
pozdrawiam
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 13-04-2009, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pa_pi 
Mitsumaniak
Piotrek


Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 123
Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
Wysłany: 12-04-2007, 07:27   

W moim galancie jest akumulator oznaczony 75D23L i 75 to wcale nie jest ilość Ah to jest typ akumulatora, producent w książce serwisowej zaleca akumulator o pojemności 52 Ah :shock: a dodam jeszcze że alternator jest mocy 90 A :) i co wy na to ? Ja jestem na zakupie i mam problem jaki kupić. Szkoda że w polsce nie są dostępne aku do samochodów firmy GSYuasa, oryginał wytrzymał 8 lat.
_________________
Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...

Ursus - dziękuję :)

Mój Galant!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24280
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-04-2007, 10:07   

Yuasa sa swietne - u mnie tez 8 lat wytrzymal, po czym ulotnila sie czesc elektrolitu. Nie chcialem juz kombinowac i zalewac go woda, ale pewnie jeszcze by pozyl.
Natomiast polecam Ci jakis akumulator Centry - najlepiej ze srodkowej polki. Jak Centra Plus 55 Ah - i tak pozyje 3-4 lata, a nie wydasz tyle co za Future/Bannera/Hoppecke itp., ktore pozyja moze i rok/dwa dluzej, ale beda 2x drozsze.
 
 
przemo_Jg
[Usunięty]

  Wysłany: 04-07-2007, 23:02   [EA3W 2.4] jaki akumulator Galant 2,4 GDi

Witam wszystkich, chciałbym zmienić w swoim Galu akumulator (stary juz sie kończy) ale brak na nim oznaczeń jaka powinna być pojemność ?W instrukcji jest podany tylko jakis typ techniczny 75D23L .(?)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-07-2007, 09:58   

Ja mam Hoppecke 72 Ah..... od 2 lat bez zastrzeżeń
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-07-2007, 10:46   

Miałem już kilka, były w zakresie 65 - 70 Ah, z prądem 600 - 680 A. Kupisz coś takiego i będzie git.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Okiren
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 15:23   

Ja kupiłem Zapo 72 Ah. Dane katalogowe ze sklepu z częściami do Miśków. Problem był tylko jeden. Okazało się, że istnieją dwa pod-typy takich akumulatorów do Galantów z zamienionymi miejscami biegunów. Nie wiem dlaczego, ale tak faktycznie jest i jak Ci kable nie dostaną to będziesz musiał wymienić. U mnie dostały :)
 
 
zyziowaty 
Forumowicz


Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-07-2007, 21:25   

Samo oznaczenie "75D23L" niestety nie zawiera w sobie żadnych istotnych informacji... Jest to oryginalny akumulator o pojemności 52Ah i prądzie rozruchowym 520A - i takiego, lub o podobnych parametrach należy szukać. Przy większej pojemności alternator może nie nadążyć go naładować, przy mniejszej - zacznie go gotować. Tak sobie wymyślił producent i moim zdaniem tego się należy trzymać...


pzdr

zyziowaty
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-07-2007, 08:12   

Popieram w pełni to co pisał zyziwaty też posiadam w instrukcji 75D26R 52Ah/520A dobór powinien być taki sam wtedy nie ma żadnych problemów i żywotność jest zadowalająca.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Okiren
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 15:51   

zyziowaty napisał/a:
Samo oznaczenie "75D23L" niestety nie zawiera w sobie żadnych istotnych informacji...


A to ciekawe, czy sklep w Rzeszowie ma błędne dane katalogowe, bo 75D23L ma u sibie jako 72 Ah i max prąd rozruchowy 520 A. I właśnie taki kupiłem i jest ok na razie.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-07-2007, 09:52   

Hm... jakby to wytłumaczyć...
Aku samochodowe są budowane w najstarszej możliwej technologi, która daje określone parametry za przyzwoitą cenę. Stąd choćbyś się nie wiem jak nie wysilił, to po kilku latach akumulator kwasowy chcąc nie chcąc się starzeje i prezentuje coraz mniejszy stopień swej pierwotnej sprawności. Nie ma znaczenia jak często, czy intensywnie jest używany. Od momentu uformowania aku jego czas jest odliczany przez naturę (utlenianie płyt, zasiarczanie cel, itp., itd).
Stąd np. w wojsku stosuje się odrobinę trwalsze i o większym stopniu sprawności akumulatory zasadowe, które są droższe.
Idealnym rozwiązaniem byłoby wiecznie trwałe aku polimerowe, ale taka kostka to kosztowałaby więcej niż nowy Galant :wink: .

Serwisowanie - na Wyspach nie obejmuje naprawy instalacji elektrycznej, a jedynie przegląd co niektórych punktów (i to tylko tzw. Major Services). Naprawa we własnym zakresie, stąd jest olewana. Nawiasem mówiąc jaki procent Galów w Polsce ma regularnie robiony serwis z wbiciem do książki? Bo myślę, ze jednak zdecydowana większość we własnym zakresie :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
mapet
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2007, 19:54   [EAx 97-04] AKUMULATOR

nie wiem czy kupilem dobry akumulator do miska 97 2.0 bo na starym nie pisalo ile ma amperogodzin, trza bylo wymienic na szybko i kupilem 62 amperogodziny ... nie wiem czy to nie za malo ...jakie moga byc konsekwencje zlego dopasowania akumulatora ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.