[E52A 1.8] ja mu w gaz a on zgasl ? oO |
Autor |
Wiadomość |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-07-2007, 10:44 [E52A 1.8] ja mu w gaz a on zgasl ? oO
|
|
|
Witam
właśnie wróciłem z dłuższej podroży ... i po drodze miałem nieprzyjemna przygodę ... mianowicie jechałem sobie i w środku Czech nagle mój galancik sobie padł... zatrzymałem sie na poboczu i sprawa wygląda tak:
jak odpalę samochód to obrotu sie ustawiają normalnie na około 800obr/min. i jak mu mocno wcisnę gaz to samochód gaśnie :/ jak sie powoli dodaje gazu to normalnie obroty rosną i jedzie dalej ... na wyższych biegach jest niestety podobnie ... jak sie za szybko doda gazu to po prostu gaśnie :/ wygląda to tak jak by nie dostawał wystarczająco dużo powietrze :/ no i pytanie ... czy z tym brakiem dopływu powietrza mam racje ? (filtr powietrza zapchany?) czy to może być coś innego ? |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 14-08-2007, 18:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2007, 11:56
|
|
|
filtr powietrza to latwo sprawdzisz samemu, ale powietrze nie jest wtlaczane (no moze nie do konca), ale ZASYSANE, wiec jego raczej nie zabraknie - predzej za malo jest paliwa lub cos z zaplonem/podcisnieniami
nie ma rady - podnosisz mache i ogladasz czy wszystko jest OK
ten model mial problem z cewkami - za slaba iskra = zalany silnik i gasniecie |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-07-2007, 12:08
|
|
|
Mi wygląda na nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) - sprawdź szczelność rury filtr powietrza-przepustnica. I czy żadna rurka podciśnienia nie spadła. |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-07-2007, 12:30
|
|
|
hmmm ... w trasie obejrzalem tak na szybko ... i wszystko wygladalo w porzadku ... samochod jezdzi ... gdyby cos sie odczepilo to bylyby wieksze problemy ... to samo jesli chodzi o zaplon (takmi sie przynajmniej wydaje :/) generalnie jak sie dobrze operuje gazem to wszystko jest dobrze i nic sie nie dzieje ... tylko jak sie zatrzyma i bardzo szybko doda gazu to obroty spadaja i gasnie :/ obejrze jeszcze raz dokladnie wszystko i moze cos znajde :/ thx
a i widze ze nie napisalem ... na wyzszych biegach problem powtarza sie ale tylko przy niskich (ponizej 2k obr.)
sprawdzilem ... wszystko wyglada wporzadku ... pobawilem sie gazem i ... w 90% przypadkow jest dobrze ... tylko co jakis czas jak sie wcisnie mocno to sa takie objawy jak pisalem wczesniej ... to chyba nie wina powietrza tylko walsnie paliwa jak pisak Krzyzak ... tylko pytanie .... jak to sprawdzic ? i co moge zrobic ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2007, 15:14
|
|
|
cisnienie przed listwa wtryskowa sie sprawdza (sa specjalne trojniki do tego) - gdy za male, do sprawdzenia/wymiany regulator cisnienia (koniec listwy), waz podcisnienia do kolektora (czarny z niebieskim paskiem) lub pompa paliwa (w baku)
ew. coraz bardziej sklaniam sie do aparatu zaplonowego - podmiana na sprawny wiele by wyjasnila |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-07-2007, 16:36
|
|
|
no przed chwila sie przejechalem i zauwazylem ze teraz jest tak ze jak wciskam sprzeglo to obroty bardzo szybko spadaja do okolo 500 i nizej ... na granice gasniecia :/ wiec przeczyszcze przepustnice ... bo zapewne dawno nie byla czyszczona ... i moze pomoze |
|
|
|
 |
|