Tania gleba, obniżenie zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
woszu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2007, 03:34 Tania gleba, obniżenie zawieszenia
|
|
|
hej Wam, obnizylem sobie przod mojego gala bo strasznie irytowala mnie roznica szpary miedzy kolem a nadkolem z tyly i z przodu. posluzylem sie na pierwszu rzut oka wysmianym przezemnie patentem a mianowicie "spinkami do sprezyn" made in norauto. spialem jeden zwoj sprezyn i tak juz jezdze pare dni i jestem mile zdziwiony, zawieszenie utrzymlo twardosc, nic nie dobija, nie podskakuje, nie stuka, zachowuje sie krotko mowiac ja seria z tym ze wyglada to ciekawie, obnizenie wynioslo jakies 2cm dzieki czemu grozne spojzenie gala nabralo jeszcze wiekszej grozy . poszedlem w sumie na latwizne i tanioche ale co do sportowych sprezyn to juz jestem wyleczony po tym jak do poprzedniej Accordki zalozylem springi enzo -40 i w tydzien wytluklem cale zawieszenie na naszych pieknych drogach. Piszcie co o tym myslicie, a moze ktos juz praktykuje? pisac pisac pisac |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 30-04-2010, 09:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-07-2007, 08:21
|
|
|
Oby tylko taka tania przeróbka chciala sie trzymac, a te spinki nie wystrzeliły podczas jazdy. Jak dla mnie wyglad ok, ale z tech pkt widzenia to trochę kaskaderskie rozwiązanie. Moze jakieś fotki??
Pozdra |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-07-2007, 09:23
|
|
|
"ściągacze do sprężyn" widziałem bodajże w katalogu Jacky (obejma i dwie nakrętki - jakoś takie) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2007, 14:48
|
|
|
Gratuluje "swietnego" pomyslu.Jeszcze wstaw gumy w sprezyny i jazda.Obym tylko nie spotkal Ciebie na swej drodze, bo jazda z takimi wynalazkami to bomba z opoznionym zaplonem.Mialem u siebie gumy to wiem ze potrafia laac sprezyny. Sciagacze to tez lipa.podobne ustrojstwa uzywa sie w energetyce . Uwazam ze nie zrobiles dobrze.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-07-2007, 23:43
|
|
|
cimon102 napisał/a: | Mialem u siebie gumy to wiem ze potrafia laac sprezyny |
No dobra, a teraz konkurs: co potrafią sprężyny? Bądź gumy?
może ogonków trochę? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
woszu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2007, 01:00
|
|
|
dzieki za krytyke, mimo to pozostawiam spinki na razie na swoim miejscu, nic sie poki co z tym nie dzieje zlego ani resorowanie czy trzymanie drogi nie stracilo sprawnosci. a co gum do podkladania sprezyn to potwierdzam wasze opinie, lipa straszna a kazdej dziurze dobija. pozdro i dzienx.
[ Dodano: 11-07-2007, 01:07 ]
ps, do asistance sie zaciągne jak tylko dowiem sie co to jest nr klubowicza i gdzie go przeczytac.
[ Dodano: 11-07-2007, 01:09 ]
ps2 a fotki mojego rekina wstawie jak tylko bedzie pogoda zeby go ladnie umyc i sesje zrobic. |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-07-2007, 09:39
|
|
|
Ja kupilem gala juz obnizonego. Nie dosc ze wersja Sport Edition to jeszcze ktos cos przy nim robil. Prawdopodobnie cale zawieszenie jest zmienione na nizsze. Wyglad - rewelacja:) Do tego jeszcze czerwone szczeki hamulcowe przod i tyl:)
Jedyny problem to taki, ze musze przez nierownosci jechac 10km/h zeby spojlerow nie pourywac, a czasem na niektore gwałtowne podjazdy nie wjade, bo spojler wbija sie w asfalt ale wogole mi to nie przeszkadza
Co do tych spinek na sprezyny to podzielam opinie ze to jest dosc ryzykowny wynalazek, ale skoro ktos chce, to nikt mu nie zabroni |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
Jeremy79
Mitsumaniak
Auto: KIA Carnival 2.9 CRDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 100 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 11-07-2007, 10:46
|
|
|
Ja również miałem obniżonego SE, ale po pierwszej zimie wymieniłem sprężnki na standardowe bo nie dało się jeździć. (koleiny, krawężniki itp.) Muszę przyznać że wygląd miał zajefajny:) |
_________________ Space Wagon 2,4 GDI 99'
Galant Kombi Sport Edition 2,4 GDI 99'
Carisma Elegance 1,8 GDI 99',
Carisma GLS 1,8 96' |
|
|
|
 |
korci2006 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 20:17
|
|
|
witam
mojego rekina obnizylem tez o 2cm. i bez spinek,wystarczy odkrecic jedna srube na dolnym mocowaniu amortyzatora i spilowac zabespieczenie amortyzator zejdzie nam w dol, dokrecic i gotowe ( tylko z przodu)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 21:03
|
|
|
ja zamierzam zainwestowac wiosna w progresywne regulowane zawieszenie sportowe misiek jest zbyt miekki na zakretach ciezko go kontrolowac koszt spory ale wedle upodoban regulacje wyzej nizej pozwala dostosowac auto do upodoban a przedewszystkim bedzie latwiejszy do opanowania |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-10-2007, 18:44
|
|
|
Powiem wam ze ja mam standardowe zawieszenie, ale stałem kiedyśna spocie koło Akbiego i moj był niższy.... czy to moze być ze zawieszenie mam jakby ugniecione? Tzn siadnęte spręzyny? Głownie chodzi mi o przód... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-10-2007, 19:35
|
|
|
Marcino, ja też mam niższe zawieszenie niż Akbi.... |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
korci2006 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2007, 21:09
|
|
|
novy napisał/a: | Marcino, ja też mam niższe zawieszenie niż Akbi.... |
w zasadzie kombi jest wyzszy od sedana a szczegulnie z przodu,kombi ma ciezszy tyl,a jak sie go zapakuje na full to wyglada jak terenowy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-10-2007, 21:51
|
|
|
korci2006 napisał/a: | novy napisał/a: | Marcino, ja też mam niższe zawieszenie niż Akbi.... |
w zasadzie kombi jest wyzszy od sedana a szczególnie z przodu,kombi ma ciezszy tyl,a jak sie go zapakuje na full to wyglada jak terenowy |
Alle ja porównywałem dwa kombi.... tylko moje 97 i jego 99 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-10-2007, 00:31
|
|
|
Że się tak podłączę, bo nigdy nie zajmowałem się tym tematem...
...czy w Galach wystarczy tylko sprężyny podmienić, czy jeszcze jakaś inna rzeźba czeka w celu obniżenia autka? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|