[2.4 benzyna wersja USA 1995r] Poszukuje danych technicznych |
Autor |
Wiadomość |
raper1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2007, 21:32 [2.4 benzyna wersja USA 1995r] Poszukuje danych technicznych
|
|
|
Poszukuje coś na temat tego autka jakieś dane techniczne typu prędkość max, przyspieszenie, ogólne dane dotyczące spalania benzyny, oraz jakiś instrukcji dotyczących tego modelu. Na bloku widnieje napis a właściwie jakiś symbol 4G64 wyglądający na oznaczenie modelu silnika.
[Do moderatora/administratora]
Jako że jestem nowy to nie wiedzialem w jakim pod forum umiescic ten temat więc gdyby bylo cos nie tak prosze o przeniesienie do odpowiedniego. |
|
|
|
 |
kruku
Nowy Forumowicz

Auto: E56A -> OBK 2.5 AT, CY3A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 11 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-07-2007, 11:50
|
|
|
mam podobny egzemplarz z 93 roku. postaram się sfotografować kilka tabelek z parametrami z instrukcji i podesłać. moja wersja silnika to 4G64 SOHC, prawdopodobnie też masz taki.
na codzień pomiarów spalania nie robię, nie chcę sobie psuć humoru ;)
ale kiedyś udało mi się w trasie zejść do 7.5 litra/100 (bez klimy). |
|
|
|
 |
raper1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2007, 21:02
|
|
|
kruku napisał/a: | mam podobny egzemplarz z 93 roku. postaram się sfotografować kilka tabelek z parametrami z instrukcji i podesłać. moja wersja silnika to 4G64 SOHC, prawdopodobnie też masz taki.
na codzień pomiarów spalania nie robię, nie chcę sobie psuć humoru
ale kiedyś udało mi się w trasie zejść do 7.5 litra/100 (bez klimy). |
Jesli chodzi o spalanie to u mnie moze byc tylko lepiej :D bo jezdzilem przez pewien czas jeepem grand cherokee 5.2 :D a tam spalanie w miescie srednio wychodzilo 25 litrow na 100 :D. :D owszem gdzies na amerykanskiej stronie znalazlem ze moj model posiada silnik g64 sohc. Jak bys mogl przeslac pare tych fotek z tabelkami bylbym wdzieczny. |
|
|
|
 |
kruku
Nowy Forumowicz

Auto: E56A -> OBK 2.5 AT, CY3A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 11 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-07-2007, 22:20
|
|
|
wrzuciłem kilka stron z manuala do tego zipa.
nie ma tam nic o HP, ale wg forów z US&A 4G46 SOHC powinien mieć 141 koników. |
|
|
|
 |
raper1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2007, 19:01
|
|
|
Dzieki wielkie napewno przyda sie przy wymainie olejow :D bo wiadomo ile kupic :D no i swieczek . Z tej instrukcji wynika ze mam nieoryginalne felgi gdyz wszystkie sa 14x5.5JJ a na tyle powinny byc 14x6JJ ale narazie sobie szukac nie bede gdyz auto jedzie pewnie i trzyma sie drogi nawet przy znacznych predkosciach .
Jeszcze mam pytanie o O/D (overdrive) chodzi o skrzynie automatyczna jak podaje instrukcja? Mozna kozystac w pelnym zakresie obrotow czy jak to mialo miejsce w Jeepie do 35MPH czyli okolo 60 km/h? Pytanie jeszcze o predkosc maksymalna i przyspieszenie gdyz nie moglem doczytac sie tego w tych tabelkach. |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-07-2007, 20:56
|
|
|
Witam,
zanim kupiłem mojego gala przymierzałem się do zakupu amerykańca od mojego kuzyna i przy tej okazji zrobiłem też mały "wywiad" w necie jak się z nim sprawy mają. Jak pogoglujesz to znajdziesz kilka stron oferujących manuale (np. http://www.autopartswareh..._number=68035). Sprowadzenie niektórych części zza wielkiej wody też może być opłacalne. W moim przypadku chodziło przegub na prawą (krótką) półoś. Regenerowana z oboma przegubami w sklepie internetowym kosztowała coś ok 63$ z kosztami frachtu i opłaty za niezwrócenie używki wyszłoby ok 450 zł. A sam przegub u nas jak się dowiadywałem od 200 zł w górę. z niektórymi częściami mogą być problemy większe niż w europejczykach. Nie mam pewności, ale silnik ten był chyba montowany w Hyundai'u Sonacie - może w ich sieci są dostępne jakieś części do silnika?
Co do overdrive to można to można przełączać bez ograniczeń. Za radą kolegów z forum w ruchu miejskim jeżdżę z overdrive na OFF, włączam go jedynie na obwodnicach i poza miastem.
Trochę dodatkowych informacji o hamerykańskich galach znajdziesz na stronie:
http://consumerguideauto....hi-galant-6.htm
Pozdrawiam i życzę samych miłych wrażeń z jazdy |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
raper1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2007, 22:34
|
|
|
Dzieki KrzychoP za wyjasnienie jesli chodzi o O/D. owszem tez tak jezdze na od off po miescie a poza na wlaczonym. Nie jest to moja pierwsza przygoda z automatem ale niektorzy producenci narzucali pewne ograniczenia co do O/D dlatego chcialem rozwiazac watpliwosci.
Jesli chodzi o ten silnik to napewno byl montowany w Mitsubishi L300, space wagon, i wielu innych miskach oraz w Jeep 2500.
Jesli chodzi o czesci to zobaczymy w przyszlosci narazie (odpukac) nie ma powaznych usterek, chciaz nie ma jedna ale fabryczna nie skladaja sie lusterka. :D |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-07-2007, 00:15
|
|
|
Dodam tylko, że raczej unikałbym wyłączania OD powyżej 120-130 km/h żeby nie przekroczyć dopuszczalnych dla 3 biegu obrotów silnika. Nie mam danych dotyczących silnika 2.4, ale wg instrukcji którą posiadam do wersji europejskiej maksymalne prędkości dla silnika 2.0 SOHC (R4) na poszczególnych biegach wynoszą: dla 1 biegu 45km/h, dla 2 85 km/h, dla 3 125 km/h i dla 4 175 km/h.
Natomiast dla wymuszonych trybów pracy skrzyni maksymalne prędkości dla tego samego silnika wynoszą: w trybie L 50 km/h, w trybie 2 95km/h, w trybie D z wyłączonym OD 155 km/h (tak myślę bo niemieckiego nie znam dobrze, a w oryginale pisze "Bei ausgeschaltetem OD-Schalter"). |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
raper1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2007, 13:01
|
|
|
Dobrze myslisz gdyż ausgeschaltetem oznacza tyle co "przy wyłączonym"
Wydaje mi sie ze szybciej pojedzie gdyz przy 160 na km/h mialem jeszce spory zapas pod pedalem. Byc moze to tylko zludzenie. Narazie nie mialem okazji na przetestowanie tego. A to 160 to oczywiscie nie na Polskich drogach bo po nich tak nie wolno jezdzic ;D |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-07-2007, 19:28
|
|
|
To nie złudzenie. Ten "Zapas" jest na swoim miejscu , oczywiście przy włączonym OD. |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
|