  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Biały Miś 1.3 (12V) 1993 kolegi Levyspor'a | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-04-2007, 18:18   Biały Miś 1.3 (12V) 1993 kolegi Levyspor'a
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Narazie fotki, a sukcesywnie przytaczać będę historie związane z moim Białym Miśkiem !!!
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Mario  		  
		 
         moderator ...............
  
  
                  Auto: Eclipse 3g RS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-04-2007, 20:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Powolutku, narazie kupiłem nowe opony letnie, wiec w tym roku o alu felgach mogę zapomnieć. Chcę go technicznie najpierw doprowadzić do stanu zadowalającego, a potem poprawki optyczne dopiero. Najpierw zakupię tylnie światło przeciwmgielne bo ten czerwony plastyk jest połamany. Prawo jazdy mam od 12.03.07, a mego Misia od 11.04.07 - chcę się nim nauczyć jeździć - chcę aby godnie mi służył 2 latka, a potem go albo sprzedam, albo dam swojej Lady jeśli zrobi prawko, albo przerobię na rajdówkę i na KJS, a następny mój zakup to będzie Colt CJ0 z motorem 1.6 z rocznika 2000-2002, albo jakiś Lancer    zobaczymy jak z kasą będzie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 09:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Postanowiłem rozpocząć opis historii mego Colta, naprawy, postęp przebiegu licznika itd.
 
 
 
10.04.2007 - przebieg 145 250
 
 
Zakup samochodu w Auto Komisie w Olsztynie, samochód zarejestrowany w niemczech od 05.07.1993, pierwsza rejestracja w kraju 19.08.2004 - staję się jego 3 właścicielem, płacę za niego sporo, bo 6 400 zł - niestety przy pierwszym zakupie auta są pewne emocje, które powodują, że człowiek przestaje myśleć racjolalnie, za 400 zł dokupuje radio LG na CD z mp3 i pilotem, potem ubezpieczam auto na rok (1060zł) i przerejstrowuje (170zł)
 
 
12.04.2007 - przebieg 145 390
 
 
Wymiana oleju (wcześniej lany Lotos półsyntetyk), ja postanowiłem uraczyć go Castrolem Magnatec 10W-40, wymieniam filtr oleju, powietrza i paliwa, jestem uboższy o 320 zł
 
 
16.04.2007
 
 
Wymieniam świece na NGK i przewody wysokiego napięcia (BOSCH), regulacja zaworów, 
 
podspawanie czegoś tam w podwoziu, płacę 260 zł
 
 
17.04.2007
 
 
Kupuję i zakładam komplet nowych opon letnich Kleber (13" , 155/80) 500zł w plecy
 
 
24.04.2007 - przebieg 147 250
 
 
Wymieniam olej w skrzyni na VALVOLINE DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90 (100 pln uboższy)
 
 
09.05.2007 - przebieg 148 900
 
 
Wymiana paska rozrządu + rolki 
 
Nowe Łączniki Stabilizatorów przód
 
koszt 490 zł
 
-dowiaduje się o pęknietnym kolektorze wydechowym
 
 
21.05.2007
 
 
kupuje oryginalny używany kolektor wydechowy z osłoną (rok 95) 120 zł (z przesyłką)
 
założenie 60 zł
 
 
20.06.2007 - przebieg 153 000
 
Wymiana Sondy Lambdy na uniwersalną NTK/NGK zakupioną na allegro, razem z założeniem 140 zł
 
 
11.07.2007 - przebieg 153 500
 
 
Kolejna wymiana oleju w skrzyni, operacja wykonana ze strachu i przezorności gdyż wcześniejszy olej był klasy lepkości GL5 i według opinii forumowiczów narażałem na uszkodzenie pierścienie synchronizatorów w przekładni zatem zalałem rekomendowany przez producenta auta CASTROL TAF-X 75W-90 GL4 (za 2 litry oleju 100 pln <do skrzyni wchodzi 1,8) i wymiana 20 pln, zatem kolejna kwota 120 zł zainwestowana w Miśka.
 
 
 
16.07.2007 - przebieg 153 900
 
 
Wymiana amortyzatorów z tyłu na KYB gazowe, wymiana złączki wydechu, piastowanie świec, regulacja zaworów - 700 pln w plecy ale warto było :
 
 
 
02.08.2007 - przebieg 154 700
 
 
Wymiana (30zł) Filtra Powietrza (38zł) i Filtra Oleju (13,50zł) oraz oleju (85zł)
 
- właśnie przeszedłem na minerał, zalany został CASTROL GTX 15W-40
 
 
26.09.2007 - przebieg 158 200
 
 
Wymiana wszystkich tulei wachaczy tylnego zawieszenia, koszty przeogromne, razem wyszło mi za tą zabawę 930 zł !!!! KOSZMAR !!!
 
 
04.10.2007 - przebieg 158 550
 
 
Wymiana sprzęgła, stanął w trasie i nie dało się wrzucić biegu. Koszt kompletu sprzęgła AISIN u Japaneze 250 zł, robota drugie tyle plus koszty holowanka. Kolejne zubożenie na rzecz wożenia dupy zrujnowanym Miśkiem.
 
 
22.10.2007 - przebieg 160 200
 
 
Po kryterium asów na karowej (jazda 60 km/h po kocich łbach z 4 pasażerów) uderzyłem złączką do tłumika końcowego o kamień. Złączka była skorodowana, zatem trzeba było fleksą odciąć i nałożyć pierścień zaciskowy po czym zespawać. Koszt 60 pln
 
 
16.11.2007 - przebieg 161 500
 
 
Wymiana płynu w układzie chłodniczym, zalany koncentrat Shell'a
 
 
26.11.2007 - przebieg 162 800
 
 
Wymiana oleju i filtra oleju, powietrza, paliwa (filtry 68 zł) (Olej 3 L Castrol 15W-40 GTX High Mileage oraz dodatek STP razem 103 zł), wymiana tarcz (Lucas) i klocków hamulcowych, płynu hamulcowego DOT-4 (części 278 zł).
 
 
03.03.2008 - przbieg 168 100 - wymiana oleju na ELF SPORTI 15W-40 | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Levyspor 13-04-2008, 08:14, w całości zmieniany 9 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bastek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 10:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               24.04.2007 - przebieg 147 250
 
 
Wymieniam olej w skrzyni na VALVOLINE DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90 (100 pln uboższy) 
 
Majster masz zły olej w skrzyni! Musi być klasy GL4 a nie GL5!!! wykończysz synchronizatory    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 11:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bastek napisał/a: | 	 		  24.04.2007 - przebieg 147 250
 
 
Wymieniam olej w skrzyni na VALVOLINE DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90 (100 pln uboższy) 
 
Majster masz zły olej w skrzyni! Musi być klasy GL4 a nie GL5!!! wykończysz synchronizatory    | 	  
 
 
 
Dzięki Majster, kilka osób już mi to pisało zatem dziś śmigam po Castrol TAF-X 75W-90 GL4, mam nadzieję, że niczego nie spaprałem przez ten czas kiedy jeździłem na GL5. W poniedziałek wymienię, a także amortyzatory z tyłu na KYB gazowe. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 turek61  		  
		 
         Mitsumaniak Zgred :)
  
  
                  Auto: Outlander I Turbo 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 14:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gratuluję i bezawaryjnej jazdy życzę     
 
Ale....
 
 	  | Levyspor napisał/a: | 	 		  | przewody wysokiego napięcia (BOSCH) | 	  
 
...co BOSCHA to do kosza     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bastek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 19:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to malina:0 jak masz gdzieś u siebie hurtownie olei, to możesz spokojnie zalać coś takiego:
 
Texaco Geartex S4 75W90 klasy GL4, sam właśnie taki zalałem i jestem więcej niż zadowolony, koszt 38zł litr. Weszło mi równe 2 litry, natomiast za Castrola zapłacisz sporo więcej i wcale nie będzie lepiej    Co do Bosha to już nie ta jakość , ale może masz fart i będzie ok, na przyszłość kupuj NGK lub Seiwa, ja mam te drugie są super, pozdr. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bastek napisał/a: | 	 		  No to malina:0 jak masz gdzieś u siebie hurtownie olei, to możesz spokojnie zalać coś takiego:
 
Texaco Geartex S4 75W90 klasy GL4, sam właśnie taki zalałem i jestem więcej niż zadowolony, koszt 38zł litr. Weszło mi równe 2 litry, natomiast za Castrola zapłacisz sporo więcej i wcale nie będzie lepiej    Co do Bosha to już nie ta jakość , ale może masz fart i będzie ok, na przyszłość kupuj NGK lub Seiwa, ja mam te drugie są super, pozdr. | 	  
 
 
 
 
już zalałem Castrola do skrzyni więc już odwrotu nie ma, a co do przewodów to wiem że NGK rządzi ale akurat nie było i musiałem kupić boscha, przed zimą kupię nowe przewody NGK i świece. Narazie śmigam na tym co mam. Jeszcze parę spraw jest do zrobienia kosztownych - regeneracja maglownicy, złączka w układzie wydechowym... ale kocham moje autko i będę o nie dbał. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bastek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2007, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to fajnie, Castrol jak najbardziej dobry olej , więc super, co do Boscha to spokojnie jak normalnie idzie i n ie przerywa nie wydawaj niepotrzebnie kasy na nowe przewody, swoje polatają    teraz przyciśnij swego miśka co by nie zapomniał jak to jest fajnie zbliżyć się do czerwonego pola    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 KaWu  		  
		 
         Mitsumaniak Karmine Red
  
  
                  Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-07-2007, 15:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Levyspor, ja zalalem taki sam olej jak ty -Valvolina, ale na opakowaniu bylo GL-4. Widocznie maja 2 wersje. Sam specjalnie szukalem gl-4 a nie gl-5. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |