Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: swinks_UK
08-02-2009, 02:37
[E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6
Autor Wiadomość
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
  Wysłany: 14-07-2007, 02:06   [E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6

Witam.
Potrzebuje szybkiej pomocy. Mianowicie chodzi mi o to, czy dostępne jest w polsce przejściówka na stożek do Galanta z silnikiem 2.5 V6 z 94r. Szukałem już praktycznie chyba wszędzie... allegro, ebay, sklepy tunigowe i nic... Jeżeli macie jakieś namiary na sklep, bądź osobę posiadającą takie cudo, prosze o info :) Zależy mi na czasie z tego względu, ponieważ 21-22 lipca wybieram się na rajd KJS swoim miśkiem do Olsztyna i chciałbym, żeby pod maską wszystko już grało.
Z góry dzięki !!
Ostatnio zmieniony przez roch_27 12-08-2007, 20:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2007, 19:52   

na stozkowy filtr powietrza znaczy sie? - nie ma sensu, pogorszysz tylko osiagi auta
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-07-2007, 09:50   

Tak, chodzi o przejściówke na filtr stożkowy. Czemu miałoby pogorszyć osiągi ? Słyszałeem właśnie inne opinie na ten temat...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-07-2007, 12:26   

To słyszałeś tanią propagandę fanów taniego tjuninku.
Oryginalny wlot pobiera pow. sprzed maski, stożek z wnętrza, o temp. już spooro wyższej.
Wyższa temp=mniej powietrza w tej samej objętości=mniej tlenu=niższe osiągi.
Plus o ile się nie mylę oryginalny wlot jest tak zaprojektowany, że trochę kompresuje powietrze.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-07-2007, 14:04   

Wiem o tym... Wymysliłem jak zrobić aby nie zasysał ciepłego powietrza z komory silnika. Mianowicie chce umieścić go pod fabrycznie montowaną puchą od filtra, bliżej zderzaka, aby zasysał sobie świerzutkie zimne powietrze :) mimo wszytsko potrzebuje tej przejściówki, aby doprowadzić tam rury ze stożkiem...
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 16-07-2007, 21:49   

Stożek odetka ci dolot, co sprawi ze silnik dostanie wiecej powietrza na wysokich obrotach, jednak zmieni się pojemnosc ukladu dolotowego i stracisz moment obrotowy na dole, przez co silnik bedziesz musial bardziej krecic. Stżek jest doby do silnikow pracujacych na wyokich obrotach, v6 pracuje od samego dołu, sotożek tutaj to raczej poracha. Dodam ze nawet jezeli założysz stozek to zeby cos odczuc na plus pewnie bys musial odetkac tez wydech, a to juz troche doroższa sprawa.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-07-2007, 00:16   

mitsu_pl napisał/a:
Mianowicie chce umieścić go pod fabrycznie montowaną puchą od filtra, bliżej zderzaka, aby zasysał sobie świerzutkie zimne powietrze


Tylko uważaj, bo również może zasysać sobie świerzutką zimnutką wodę, która jak wiemy nie spręża się tak łatwo jak powietrze, co doprowadza zazwyczaj do niezwykle kosztownych napraw.....

JaGrab3 napisał/a:
Stożek odetka ci dolot....


sorry - gadasz jak sprzedwca sprzedawca stożków i akcesoriów tjuningowych z czipami-rezystorami..... lepiej (niewiele, ale lepiej ;) ) zainwestować w porządny filtr powietrza (np. Kneht - powierzchnię filtrującą ma na pewno większą niż 2 stożki razem wzięte) niż psuć auto wydumkami dla przyrostów mocy mieszczącymi się w tolerancji błędu pomiarowego hamowni.....

[ Dodano: 17-07-2007, 00:19 ]
PS. jeżeli wybierasz się na KJtkę, to lepiej kasę na stożek zainwestuj w opony/zawieszenie lub dodatkową godzinke treningu....lepiej na tym wyjdziesz czasowo ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2007, 01:31   

Bartek napisał/a:
opony/zawieszenie
i hamulce
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2007, 06:01   

Hubeeert napisał/a:
i hamulce

:mrgreen:
_________________

 
 
Artoos
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2007, 09:16   

Nie wiem czemu masz problem z przejsciówką ja w pierwszym lepszym sklepie znalazłem, ale przedmówcy mają rację, zainwestuj w sportowy filtr np K&N i nie obraź się ale sport i Galant to conajmniej mezalians. Jedyny sensowny Gal w sporcie to VR4, ale nawet tego na odcinku specjalnym objedziesz dobrym Coltem.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 17-07-2007, 10:43   

Bartek napisał/a:

JaGrab3 napisał/a:
Stożek odetka ci dolot....


sorry - gadasz jak sprzedwca sprzedawca stożków i akcesoriów tjuningowych z czipami-rezystorami.....


Nie czytasz całego posta, jaki sprzedawca tak powie??? A tutaj myśle ze mam rację z odetkaniem dolotu, wywalasz całe pudło rezonansowe + wywalasz wlot powietrza + powierzchnia filtra stożkowego jest wieksza niż seryjny prostokąt filtra, nawet z zajebistą wkładką (która notabene zmniejsza opory powietrza a nie zmienia powierzchni za bardzo, no to zleży od pofalowania powierzchni), stożek przez co że jest stożkem wciąga powietrze po całym obwodzie - i to jest jedyna zaleta stożka - mniejszy opor ssania powietrza przez co wiekszy wydatek objetościowy.
Odetkanie dolotu to 1 sprawa a pozbawienie pojemności układu to 2, tak ze zyskasz górę kosztem dołu, myśle że wiecej tu nie ma co wyjaśniać.
W przypadku kolegi i gala v6 sportowa wkładka jest lepszym rozwiazaniem.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
xcracing 
Mitsumaniak
Fan starszych Mitsu


Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 417
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-2007, 10:53   

Artoos napisał/a:
nie obraź się ale sport i Galant to conajmniej mezalians. Jedyny sensowny Gal w sporcie to VR4, ale nawet tego na odcinku specjalnym objedziesz dobrym Coltem.

Już ja to kiedyś słyszałem :biggrin: Miałem Gala z 1992r 1,8 ok90KM. Znajomi pukali się w czoło kiedy mówiłem że marzę by wystartować w KJS-ie. Ale się zawziąłem. Oczywiście na kręciołki wokół beczek po asfalcie lepsze jest mniejsze auto, ale wybierałem rajdy gdzie odcinki choć częściowo były szybsze, czasem nawet na otwartych dróżkach. Zdarzało sie że zostawiałem za sobą Kadety i Astry GSI. Trening, odwaga, rozsądek i ambicja to podstawa. A wspomnienia pozostają na całe życie.
A tak w ogóle, to jak tylko parę złotych odłożę to marzy mi się zbudowanie repliki VR-4 z lat 88-92 na bazie dwulitrowego 4x4. wtedy jeszcze napsuje krwi zawodnikom startującym w KJS-ach :twisted: :twisted:
Mitsu_pl powodzenia!!!!!!!!!
_________________
Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był :(
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==

==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 17-07-2007, 11:03   

Hmmm... Ponieważ ten silnik jest wysokoobrotowy, myśle, że jak mu się poprawi góre to będzie lepiej szedł... (bierzmy pod uwagę to, że czerwone pole zaczyna się od 7 tys. obrotów) i silniek się ładnie kręci aż do czerwonego, choć pod koniec zaczyna mu troche mocy brakować. Powiem szczerze, że tym samochodem nie da się jeździć ani wolno, anie też nicskimi obrotami. Nie wiem czy to ze względu na napęd na 4 łapy, ale kiepsko się zbiera z niskich obrotów (tak poniżej 2 tys.) Dopiero tak po przekroczeniu 3000 zaczyna ostro ciągnąć do przodu (i nie chce wcale zwalniać :D ) Na chamulce nie moge narzekać... a co do zaciągania wody stozkiem... to myśle, że deszczówka mu nie będzie przeszkadzać, a jako amfibi swojego gala nie będe urzywać :) Dzięki za porady, wezme wszystkie je pod uwagę i jeszcze to przemyśle :)

[ Dodano: 17-07-2007, 11:11 ]
Nie dziękujuę :) . To nie pierwszy mój start w KJS, narazie nie idzie dobrze, ale coraz lepiej. Trzeba jeszcze troche potrenować i duzo się nauczyć... Wspomnienia są i to jakie :P Mam nadzieję, że będą jeszcze lepsze. Sezon jeszcze trwa!
Co do samochodu i jego układu wydechowego, to juz sie postarałem oto, żeby miał właściwy przelot (strumiennica zamiast kata i ładny duży - wbrew pozorom wcale nie tak głośny - ostatni przelowtowy tłumik) :) Pozdrawiam!
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 17-07-2007, 21:05   

mitsu_pl, powodzenia więc i zdaj relację jak ci poszło!
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
laser28
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 17:25   

Witam kolego mitsu_pl mam chyba to co cię interesuje, kupiłem ostatnio galanta z silnikiem 2,5 i ze stożkiem mam juz seryjny dolot więc przejściówkę i nowy stożek Aoma mam na zbyciu. Wyślij mi na priva nr telefonu to do ciebie zadzwonie i się dogadamy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.